Mastodon
24.5 C
València
Dissabte, 13 setembre, 2025

AEMET eleva a taronja l’alerta per pluges en la Comunitat i a groc la de vents per a les pròximes hores

 

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha elevat aquest divendres de groc a taronja l’alerta per pluges en la Comunitat Valenciana per a les pròximes hores i ha fixat en groc la de vent ja que a partir de migdia a les províncies de València i Castelló podria haver ratxes de vent de l’est i nord-est de 70 a 80 quilòmetres per hora.

 

Així, s’esperen precipitacions que poden aconseguir els 100 litres per metre quadrat en dotze hores i vents que en alguns punts poden arribar als 80 quilòmetres per hora.

 

 

L’entitat ha destacat, com recull en el seu compte de Twitter, que des d’aquest dijous a la vesprada les precipitacions han sigut persistents en zones de Castelló i nord de València.

 

Aemet ha apuntat que encara que puntualment la intensitat ha sigut forta, el més destacat ha sigut la persistència. Referent a això, ha precisat que en molts observatoris la durada de la precipitació ha superat les dotze hores.

Més de 100 litres a Fanzara i a l’Alcudia de Veo

 

Les dades de la Aemet indiquen que en les últimes 24 hores s’han recollits com a conseqüència de les pluges i en poblacions de la província de Castelló un poc més de 100 litres per metre quadrat i uns 71. Així, en Alcudia de Veo han sigut 100.6; a Fanzara, 100.4; en El Toro, 99.8; a Montañejos:, 84.4; a Alfondeguilla, 79.2; a la Serratella, 72.6 i a Altura:, 71.6.

 

En altres localitats com Vilafranca la quantitat d’aigua ha sigut menor, com a Vilafranca, 46.8 litres; Castelló, 28.4 i Torreblanca, 27,2.

 

En el cas de la província de València s’han registrat a Andilla, 71.2 litres; a Bugarra, 64.6; a Torís, 63.4, i a Llíria, 62.6; a Xelva; 55.4; Barx, 46; Ademús, 43.6; Buñol:, 41.4; Carcaixent, 32.0; València ciutat, 31.8; Utiel, 25,8, i Oliva, 12.

 

D’altra banda, l’Agència Estatal de Meteorologia ha apuntat que en aigües costaneres de València i Castelló s’ha registrat forta maror a mar gruixuda, amb ones que han arribat a superar els dos metres. En general, per a aquest divendres la Aemet espera en la Comunitat Valenciana precipitacions persistents i localment fortes. i Ratxes de vent molt fort.

Últimes notícies

Tellado acusa el PSPV de convertir-se en una sucursal del PSC

En l'inici del curs polític del PPCV a Benidorm, Tellado acusa el PSPV-PSOE d'actuar com una sucursal del PSC i assenyala a Diana Morant com el seu representant.

El Sevilla rescata un 2-2 davant un Elx invicte i seguix sense guanyar a casa

El Sevilla es va avançar amb Isaac Romero, l'Elx va remuntar amb André Silva i Rafa Mir, i Xiquet va firmar el 2-2 després d'un taconazo d'Alexis en el seu debut. L'equip andalús prolonga la seua sequera com a local i l'Elx manté el seu invicte en el seu retorn a Primera.

Xiquet rescata al Sevilla davant l’Elx amb un gol al 85 (2-2)

El Sevilla va empatar 2-2 davant l'Elx en l'inici de la jornada 4: Isaac Romero va avançar, André Silva i Rafa Mir van remuntar i Xiquet va igualar després d'un taconazo d'Alexis Sánchez.

Tellado insta a Sánchez a no arrossegar al país al seu deriva i li repta a convocar eleccions

El secretari general del PP acusa el Govern de viure un infern judicial i polític, demana a Sánchez que no arrossegue al país al seu deriva i li desafia a avançar les urnes.

Camilo plena el Roig Arena i repassa els seus èxits davant 12.000 persones

El colombià va presentar un set que va combinar clàssics com a 'Vida de ric' amb temes de 'Quatre' en un concert amb entrades esgotades a València. Va ser el primer xou individual després de la inauguració del pavelló.

Controlat l’incendi en una nau industrial d’Albuixech després d’una gran columna de fum

El foc declarat en una nau d'Albuixech va quedar controlat després de quasi cinc hores i va generar una densa columna de fum visible a gran distància. Emergències va emetre recomanacions de romandre en interiors; els recursos sanitaris desplaçats no van haver d'intervindre.

La Generalitat qualifica d’intolerable el veto al seu representant en l’obertura de curs de l’UJI

La Generalitat denuncia que es va negar la paraula i un lloc en la taula presidencial al seu representant en l'obertura de curs de l'UJI. La universitat ho atribuïx a un malentés de protocol i el Consell exigix explicacions a la rectora.

Demanen romandre a casa i tancar finestres per l’incendi d’Albuixech

El fum de l'incendi en una nau d'automoció a Albuixech ha motivat recomanacions de romandre en interiors i tancar entrades d'aire. El foc seguix actiu.