Alerta per un possible cicló mediterrani este cap de setmana

 

Durant este cap de setmana, un intens cicló mediterrani es pot formar al sud-est de l’arxipèlag balear en un procés de ciclogènesi mediterrània.

Segons l’anàlisi de Francisco Martín, meteoròleg de Meteored, a partir de diumenge l’intens cicló mediterrani es podria desenvolupar a una zona triangulada per les Balears, Sicília i el nord d’Algèria. El seu centre podria quedar sobre aigües obertes, però els efectes es notarien en zones terrestres i illes properes, potser a les Balears.

El seu origen prové d’una DANA que apareixerà de cara al cap de setmana. El desenvolupament dels núvols convectius vindria de la mà d’un centre de baixes pressions en superfície ubicat al nord d’Algèria, sobre el mar Mediterrani encara lleugerament càlid.

Com a conseqüència del procés de la ciclogènesi de la baixa i el desenvolupament del cicló esmentat, esta situació donarà lloc a un temporal intens de vent i mala mar a la Mediterrània occidental.

Previsiblement, a mesura que les tempestes es vagen formant al voltant del centre del cicló, les zones intenses del vent en nivells mitjans i alts de la troposfera s’aniran apartant de l’àrea de desenvolupament del cicló mediterrani, creant una situació favorable per a les característiques tropicals almenys fins a finals de dilluns.

D’esta manera, un nou ‘medicane’ podria aparéixer, si s’intensifica i s’organitza adequadament. Seria el segon de l’any entre octubre i novembre, després que Apollo es desenvolupés a Itàlia. Estos ciclons mediterranis són de mida petita i els models numèrics de predicció presenten problemes per saber quin serà el seu comportament a llarg-mitjà termini, per la qual cosa la incertesa de la seua predicció és molt alta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.