Alerta per un possible cicló mediterrani este cap de setmana

 

Durant este cap de setmana, un intens cicló mediterrani es pot formar al sud-est de l’arxipèlag balear en un procés de ciclogènesi mediterrània.

Segons l’anàlisi de Francisco Martín, meteoròleg de Meteored, a partir de diumenge l’intens cicló mediterrani es podria desenvolupar a una zona triangulada per les Balears, Sicília i el nord d’Algèria. El seu centre podria quedar sobre aigües obertes, però els efectes es notarien en zones terrestres i illes properes, potser a les Balears.

Anuncios

El seu origen prové d’una DANA que apareixerà de cara al cap de setmana. El desenvolupament dels núvols convectius vindria de la mà d’un centre de baixes pressions en superfície ubicat al nord d’Algèria, sobre el mar Mediterrani encara lleugerament càlid.

Com a conseqüència del procés de la ciclogènesi de la baixa i el desenvolupament del cicló esmentat, esta situació donarà lloc a un temporal intens de vent i mala mar a la Mediterrània occidental.

Previsiblement, a mesura que les tempestes es vagen formant al voltant del centre del cicló, les zones intenses del vent en nivells mitjans i alts de la troposfera s’aniran apartant de l’àrea de desenvolupament del cicló mediterrani, creant una situació favorable per a les característiques tropicals almenys fins a finals de dilluns.

D’esta manera, un nou ‘medicane’ podria aparéixer, si s’intensifica i s’organitza adequadament. Seria el segon de l’any entre octubre i novembre, després que Apollo es desenvolupés a Itàlia. Estos ciclons mediterranis són de mida petita i els models numèrics de predicció presenten problemes per saber quin serà el seu comportament a llarg-mitjà termini, per la qual cosa la incertesa de la seua predicció és molt alta.

Anuncios

Últimes notícies

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.