Alerta per un possible cicló mediterrani este cap de setmana

 

Durant este cap de setmana, un intens cicló mediterrani es pot formar al sud-est de l’arxipèlag balear en un procés de ciclogènesi mediterrània.

Segons l’anàlisi de Francisco Martín, meteoròleg de Meteored, a partir de diumenge l’intens cicló mediterrani es podria desenvolupar a una zona triangulada per les Balears, Sicília i el nord d’Algèria. El seu centre podria quedar sobre aigües obertes, però els efectes es notarien en zones terrestres i illes properes, potser a les Balears.

El seu origen prové d’una DANA que apareixerà de cara al cap de setmana. El desenvolupament dels núvols convectius vindria de la mà d’un centre de baixes pressions en superfície ubicat al nord d’Algèria, sobre el mar Mediterrani encara lleugerament càlid.

Com a conseqüència del procés de la ciclogènesi de la baixa i el desenvolupament del cicló esmentat, esta situació donarà lloc a un temporal intens de vent i mala mar a la Mediterrània occidental.

Previsiblement, a mesura que les tempestes es vagen formant al voltant del centre del cicló, les zones intenses del vent en nivells mitjans i alts de la troposfera s’aniran apartant de l’àrea de desenvolupament del cicló mediterrani, creant una situació favorable per a les característiques tropicals almenys fins a finals de dilluns.

D’esta manera, un nou ‘medicane’ podria aparéixer, si s’intensifica i s’organitza adequadament. Seria el segon de l’any entre octubre i novembre, després que Apollo es desenvolupés a Itàlia. Estos ciclons mediterranis són de mida petita i els models numèrics de predicció presenten problemes per saber quin serà el seu comportament a llarg-mitjà termini, per la qual cosa la incertesa de la seua predicció és molt alta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València i Girona es juguen un respir vital a Mestalla

València i Girona s'enfronten a Mestalla en un dol directe per la permanència, marcat per la igualtat en la taula i la pressió d'un tram final de Lliga al límit.

Dela aconseguix els 100 partits amb el Llevant

El defensa Adrián de la Font Dela ha aconseguit els 100 partits oficials amb el Llevant després de completar el triomf davant el Sevilla i es guanya l'opció de seguir un any més si l'equip aconseguix la permanència.

Sarabia crida a donar un colp sobre la taula per a estrenar el triomf de l’Elx a domicili

Eder Sarabia exigix fermesa i determinació a l'Elx per a aconseguir davant l'Oviedo la seua primera victòria de la temporada lluny del Martínez Valero i fer un pas clau cap a la permanència.

La Generalitat faculta a la seua Advocacia per a frenar la regularització d’immigrants del Govern central

La Generalitat Valenciana habilita a l'Advocacia autonòmica per a recórrer la regularització d'immigrants impulsada pel Govern central i sol·licitar mesures cautelars de suspensió en considerar que el decret afecta al finançament i a la pressió sobre els servicis públics.

El Consell es desmarca del debat sobre la prioritat nacional i reivindica la seua gestió diària

El Consell evita pronunciar-se sobre la proposta de Vox per a implantar la prioritat nacional en ajudes i vivenda i recalca que el seu focus està en la gestió diària.

El València Basket busca recuperar sensacions davant Jairis abans del play off

El València Basket visita a Hozono Global Jairis en l'última jornada de la Lliga Femenina Endesa amb el tercer lloc assegurat però amb la urgència de millorar el seu joc i arribar en la millor forma possible al play off pel títol.

La Diputació ajorna al 13 de maig la declaració de Carlos Baño sobre els bons consum

La Diputació d'Alacant retarda al 13 de maig la compareixença de Carlos Baño en la comissió que investiga els bons consum de 2022 i 2023, després d'atendre una petició interna de canvi de data.

Detinguda en l’aeroport d’Alacant una fugitiva buscada per tràfic de drogues i blanqueig a Suècia

Una dona de 28 anys amb una Orde Europea de Detenció per tràfic de drogues i blanqueig va ser arrestada en l'aeroport Alacant-Elx després d'un dispositiu policial activat per un avís.