Alerta per un possible cicló mediterrani este cap de setmana

 

Durant este cap de setmana, un intens cicló mediterrani es pot formar al sud-est de l’arxipèlag balear en un procés de ciclogènesi mediterrània.

Segons l’anàlisi de Francisco Martín, meteoròleg de Meteored, a partir de diumenge l’intens cicló mediterrani es podria desenvolupar a una zona triangulada per les Balears, Sicília i el nord d’Algèria. El seu centre podria quedar sobre aigües obertes, però els efectes es notarien en zones terrestres i illes properes, potser a les Balears.

El seu origen prové d’una DANA que apareixerà de cara al cap de setmana. El desenvolupament dels núvols convectius vindria de la mà d’un centre de baixes pressions en superfície ubicat al nord d’Algèria, sobre el mar Mediterrani encara lleugerament càlid.

Com a conseqüència del procés de la ciclogènesi de la baixa i el desenvolupament del cicló esmentat, esta situació donarà lloc a un temporal intens de vent i mala mar a la Mediterrània occidental.

Previsiblement, a mesura que les tempestes es vagen formant al voltant del centre del cicló, les zones intenses del vent en nivells mitjans i alts de la troposfera s’aniran apartant de l’àrea de desenvolupament del cicló mediterrani, creant una situació favorable per a les característiques tropicals almenys fins a finals de dilluns.

D’esta manera, un nou ‘medicane’ podria aparéixer, si s’intensifica i s’organitza adequadament. Seria el segon de l’any entre octubre i novembre, després que Apollo es desenvolupés a Itàlia. Estos ciclons mediterranis són de mida petita i els models numèrics de predicció presenten problemes per saber quin serà el seu comportament a llarg-mitjà termini, per la qual cosa la incertesa de la seua predicció és molt alta.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.