Alerta per un possible cicló mediterrani este cap de setmana

 

Durant este cap de setmana, un intens cicló mediterrani es pot formar al sud-est de l’arxipèlag balear en un procés de ciclogènesi mediterrània.

Segons l’anàlisi de Francisco Martín, meteoròleg de Meteored, a partir de diumenge l’intens cicló mediterrani es podria desenvolupar a una zona triangulada per les Balears, Sicília i el nord d’Algèria. El seu centre podria quedar sobre aigües obertes, però els efectes es notarien en zones terrestres i illes properes, potser a les Balears.

El seu origen prové d’una DANA que apareixerà de cara al cap de setmana. El desenvolupament dels núvols convectius vindria de la mà d’un centre de baixes pressions en superfície ubicat al nord d’Algèria, sobre el mar Mediterrani encara lleugerament càlid.

Com a conseqüència del procés de la ciclogènesi de la baixa i el desenvolupament del cicló esmentat, esta situació donarà lloc a un temporal intens de vent i mala mar a la Mediterrània occidental.

Previsiblement, a mesura que les tempestes es vagen formant al voltant del centre del cicló, les zones intenses del vent en nivells mitjans i alts de la troposfera s’aniran apartant de l’àrea de desenvolupament del cicló mediterrani, creant una situació favorable per a les característiques tropicals almenys fins a finals de dilluns.

D’esta manera, un nou ‘medicane’ podria aparéixer, si s’intensifica i s’organitza adequadament. Seria el segon de l’any entre octubre i novembre, després que Apollo es desenvolupés a Itàlia. Estos ciclons mediterranis són de mida petita i els models numèrics de predicció presenten problemes per saber quin serà el seu comportament a llarg-mitjà termini, per la qual cosa la incertesa de la seua predicció és molt alta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.