9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Alerta groga i taronja per pluja i vent fins a demà a la Comunitat

 

Les pluges han fet acte de presència des d’este matí a primera hora a la Comunitat Valenciana. I és que tot el territori es troba en alerta groga i taronja degut a un nou front fred molt actiu que permaneixerà fins a demà divendres i deixarà algunes precipitacions. Aquest front ha sigut batejat per l’Agència Estatal de Meteorologia com a borrasca ‘Flora’, i ha produït un important canvi en les condicions climatològiques que fins ara presentaven estabilitat, durant estes dos últimes setmanes. A partir de hui els cels serà generalment coberts i tindrem diversos ruixats a tot el territori.

Al llarg del matí ha plogut en alguns punts de València, Castelló i Alacant, però serà a partir d’esta vesprada quan les precipitacions es faran més intenses. Aquestes pluges aniran acompanyades de vent intens, sobretot a la zona litoral i es convertirà en neu a les zones de muntanya. Encara que la borrasca no permaneixerà massa ací i afectarà més a les Illes Balears està previst que s’arriben a ratxes de vent de 60 a 80 km/h en moltes zones i 100 km/h en la franja mediterrània. La cota de neu se situa entorn als 1.000/1.200 metres, per la qual cosa cal extremar la precaució en zones de muntanya. 

L’avís taronja es manté en tota la província d’Alacant i l’interior de Castelló mentre que l’avís groc per pluges es manté en la província de València i tot el litoral de Castelló. A València s’esperen cels coberts i pluges dèbils en general en tota la província. Temperatures mínimes amb pocs canvis i les màximes een descens. Vent de l’oest i sud-oest fluix. A Requena s’esperen hui 10ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Ontinyent 15ºC de màxima i 7ºC de mínima, i a Gandia i València 17ºC de màxima i 10ºC de mínima. A Castelló, situació similar amb precipitacions dèbils que afectaran demà a la major part del territori i que poden ser més intenses a l’interior. També descenen les temperatures màximes i ell vent bufarà de l’oest i sud-oest moderat, augmentant a fort a la vesprada. Hui tindre 14ºC de màxima i 8ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 15ºC de màxima i 9ºC a Vinaròs, 14ºC de màxima i 10ºC de mínima a Castelló de la Plana. A Alacant s’esperen pluges generalitzades amb temperatures amb pocs canvis però en general més baixes. Hui hi haurà 17ºC de màxima i 10ºC de mínima a Alacant; 17ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 13ºC de màxima i 6ºC de mínima a Alcoi.

La pluja com diem serà la protagonista en aquesta jornada i es preveu que demà divendres la situació remeta a mesura que avance la vesprada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.