Alerta groga i taronja per pluja i vent fins a demà a la Comunitat

 

Les pluges han fet acte de presència des d’este matí a primera hora a la Comunitat Valenciana. I és que tot el territori es troba en alerta groga i taronja degut a un nou front fred molt actiu que permaneixerà fins a demà divendres i deixarà algunes precipitacions. Aquest front ha sigut batejat per l’Agència Estatal de Meteorologia com a borrasca ‘Flora’, i ha produït un important canvi en les condicions climatològiques que fins ara presentaven estabilitat, durant estes dos últimes setmanes. A partir de hui els cels serà generalment coberts i tindrem diversos ruixats a tot el territori.

Al llarg del matí ha plogut en alguns punts de València, Castelló i Alacant, però serà a partir d’esta vesprada quan les precipitacions es faran més intenses. Aquestes pluges aniran acompanyades de vent intens, sobretot a la zona litoral i es convertirà en neu a les zones de muntanya. Encara que la borrasca no permaneixerà massa ací i afectarà més a les Illes Balears està previst que s’arriben a ratxes de vent de 60 a 80 km/h en moltes zones i 100 km/h en la franja mediterrània. La cota de neu se situa entorn als 1.000/1.200 metres, per la qual cosa cal extremar la precaució en zones de muntanya. 

L’avís taronja es manté en tota la província d’Alacant i l’interior de Castelló mentre que l’avís groc per pluges es manté en la província de València i tot el litoral de Castelló. A València s’esperen cels coberts i pluges dèbils en general en tota la província. Temperatures mínimes amb pocs canvis i les màximes een descens. Vent de l’oest i sud-oest fluix. A Requena s’esperen hui 10ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Ontinyent 15ºC de màxima i 7ºC de mínima, i a Gandia i València 17ºC de màxima i 10ºC de mínima. A Castelló, situació similar amb precipitacions dèbils que afectaran demà a la major part del territori i que poden ser més intenses a l’interior. També descenen les temperatures màximes i ell vent bufarà de l’oest i sud-oest moderat, augmentant a fort a la vesprada. Hui tindre 14ºC de màxima i 8ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 15ºC de màxima i 9ºC a Vinaròs, 14ºC de màxima i 10ºC de mínima a Castelló de la Plana. A Alacant s’esperen pluges generalitzades amb temperatures amb pocs canvis però en general més baixes. Hui hi haurà 17ºC de màxima i 10ºC de mínima a Alacant; 17ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 13ºC de màxima i 6ºC de mínima a Alcoi.

La pluja com diem serà la protagonista en aquesta jornada i es preveu que demà divendres la situació remeta a mesura que avance la vesprada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.