Alerta groga i taronja per pluja i vent fins a demà a la Comunitat

 

Les pluges han fet acte de presència des d’este matí a primera hora a la Comunitat Valenciana. I és que tot el territori es troba en alerta groga i taronja degut a un nou front fred molt actiu que permaneixerà fins a demà divendres i deixarà algunes precipitacions. Aquest front ha sigut batejat per l’Agència Estatal de Meteorologia com a borrasca ‘Flora’, i ha produït un important canvi en les condicions climatològiques que fins ara presentaven estabilitat, durant estes dos últimes setmanes. A partir de hui els cels serà generalment coberts i tindrem diversos ruixats a tot el territori.

Al llarg del matí ha plogut en alguns punts de València, Castelló i Alacant, però serà a partir d’esta vesprada quan les precipitacions es faran més intenses. Aquestes pluges aniran acompanyades de vent intens, sobretot a la zona litoral i es convertirà en neu a les zones de muntanya. Encara que la borrasca no permaneixerà massa ací i afectarà més a les Illes Balears està previst que s’arriben a ratxes de vent de 60 a 80 km/h en moltes zones i 100 km/h en la franja mediterrània. La cota de neu se situa entorn als 1.000/1.200 metres, per la qual cosa cal extremar la precaució en zones de muntanya. 

L’avís taronja es manté en tota la província d’Alacant i l’interior de Castelló mentre que l’avís groc per pluges es manté en la província de València i tot el litoral de Castelló. A València s’esperen cels coberts i pluges dèbils en general en tota la província. Temperatures mínimes amb pocs canvis i les màximes een descens. Vent de l’oest i sud-oest fluix. A Requena s’esperen hui 10ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Ontinyent 15ºC de màxima i 7ºC de mínima, i a Gandia i València 17ºC de màxima i 10ºC de mínima. A Castelló, situació similar amb precipitacions dèbils que afectaran demà a la major part del territori i que poden ser més intenses a l’interior. També descenen les temperatures màximes i ell vent bufarà de l’oest i sud-oest moderat, augmentant a fort a la vesprada. Hui tindre 14ºC de màxima i 8ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 15ºC de màxima i 9ºC a Vinaròs, 14ºC de màxima i 10ºC de mínima a Castelló de la Plana. A Alacant s’esperen pluges generalitzades amb temperatures amb pocs canvis però en general més baixes. Hui hi haurà 17ºC de màxima i 10ºC de mínima a Alacant; 17ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 13ºC de màxima i 6ºC de mínima a Alcoi.

La pluja com diem serà la protagonista en aquesta jornada i es preveu que demà divendres la situació remeta a mesura que avance la vesprada.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.