16 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Alerta groga i taronja per pluja i vent fins a demà a la Comunitat

 

Les pluges han fet acte de presència des d’este matí a primera hora a la Comunitat Valenciana. I és que tot el territori es troba en alerta groga i taronja degut a un nou front fred molt actiu que permaneixerà fins a demà divendres i deixarà algunes precipitacions. Aquest front ha sigut batejat per l’Agència Estatal de Meteorologia com a borrasca ‘Flora’, i ha produït un important canvi en les condicions climatològiques que fins ara presentaven estabilitat, durant estes dos últimes setmanes. A partir de hui els cels serà generalment coberts i tindrem diversos ruixats a tot el territori.

Al llarg del matí ha plogut en alguns punts de València, Castelló i Alacant, però serà a partir d’esta vesprada quan les precipitacions es faran més intenses. Aquestes pluges aniran acompanyades de vent intens, sobretot a la zona litoral i es convertirà en neu a les zones de muntanya. Encara que la borrasca no permaneixerà massa ací i afectarà més a les Illes Balears està previst que s’arriben a ratxes de vent de 60 a 80 km/h en moltes zones i 100 km/h en la franja mediterrània. La cota de neu se situa entorn als 1.000/1.200 metres, per la qual cosa cal extremar la precaució en zones de muntanya. 

L’avís taronja es manté en tota la província d’Alacant i l’interior de Castelló mentre que l’avís groc per pluges es manté en la província de València i tot el litoral de Castelló. A València s’esperen cels coberts i pluges dèbils en general en tota la província. Temperatures mínimes amb pocs canvis i les màximes een descens. Vent de l’oest i sud-oest fluix. A Requena s’esperen hui 10ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Ontinyent 15ºC de màxima i 7ºC de mínima, i a Gandia i València 17ºC de màxima i 10ºC de mínima. A Castelló, situació similar amb precipitacions dèbils que afectaran demà a la major part del territori i que poden ser més intenses a l’interior. També descenen les temperatures màximes i ell vent bufarà de l’oest i sud-oest moderat, augmentant a fort a la vesprada. Hui tindre 14ºC de màxima i 8ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 15ºC de màxima i 9ºC a Vinaròs, 14ºC de màxima i 10ºC de mínima a Castelló de la Plana. A Alacant s’esperen pluges generalitzades amb temperatures amb pocs canvis però en general més baixes. Hui hi haurà 17ºC de màxima i 10ºC de mínima a Alacant; 17ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 13ºC de màxima i 6ºC de mínima a Alcoi.

La pluja com diem serà la protagonista en aquesta jornada i es preveu que demà divendres la situació remeta a mesura que avance la vesprada.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.