Alerta groga i taronja per pluja i vent fins a demà a la Comunitat

 

Les pluges han fet acte de presència des d’este matí a primera hora a la Comunitat Valenciana. I és que tot el territori es troba en alerta groga i taronja degut a un nou front fred molt actiu que permaneixerà fins a demà divendres i deixarà algunes precipitacions. Aquest front ha sigut batejat per l’Agència Estatal de Meteorologia com a borrasca ‘Flora’, i ha produït un important canvi en les condicions climatològiques que fins ara presentaven estabilitat, durant estes dos últimes setmanes. A partir de hui els cels serà generalment coberts i tindrem diversos ruixats a tot el territori.

Al llarg del matí ha plogut en alguns punts de València, Castelló i Alacant, però serà a partir d’esta vesprada quan les precipitacions es faran més intenses. Aquestes pluges aniran acompanyades de vent intens, sobretot a la zona litoral i es convertirà en neu a les zones de muntanya. Encara que la borrasca no permaneixerà massa ací i afectarà més a les Illes Balears està previst que s’arriben a ratxes de vent de 60 a 80 km/h en moltes zones i 100 km/h en la franja mediterrània. La cota de neu se situa entorn als 1.000/1.200 metres, per la qual cosa cal extremar la precaució en zones de muntanya. 

L’avís taronja es manté en tota la província d’Alacant i l’interior de Castelló mentre que l’avís groc per pluges es manté en la província de València i tot el litoral de Castelló. A València s’esperen cels coberts i pluges dèbils en general en tota la província. Temperatures mínimes amb pocs canvis i les màximes een descens. Vent de l’oest i sud-oest fluix. A Requena s’esperen hui 10ºC de màxima i 3ºC de mínima, a Ontinyent 15ºC de màxima i 7ºC de mínima, i a Gandia i València 17ºC de màxima i 10ºC de mínima. A Castelló, situació similar amb precipitacions dèbils que afectaran demà a la major part del territori i que poden ser més intenses a l’interior. També descenen les temperatures màximes i ell vent bufarà de l’oest i sud-oest moderat, augmentant a fort a la vesprada. Hui tindre 14ºC de màxima i 8ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 15ºC de màxima i 9ºC a Vinaròs, 14ºC de màxima i 10ºC de mínima a Castelló de la Plana. A Alacant s’esperen pluges generalitzades amb temperatures amb pocs canvis però en general més baixes. Hui hi haurà 17ºC de màxima i 10ºC de mínima a Alacant; 17ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 13ºC de màxima i 6ºC de mínima a Alcoi.

La pluja com diem serà la protagonista en aquesta jornada i es preveu que demà divendres la situació remeta a mesura que avance la vesprada.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.