Arriba una DANA que deixarà pluges abundants al Mediterrani

Durant la segona part de la setmana, especialment de cara al cap de setmana, el profund tàlveg polar, conduït pel jet stream, tendirà a aïllar una DANA. El moviment cap al sud i sud-oest produirà una zona de baixes pressions en superfície.

Estos dos sistemes interaccionaran i causaran pluges abundants al Mediterrani occidental. A punts alts de l’est es produiran en forma de neu.

La incertesa sobre la posició final i intensitat de la DANA i baixa superfície encara no permet especificar en quins punts es produiran les precipitacions, la intensitat i els acumulats, segons els models respectius de l’ECMWF. Les precipitacions abundants estan garantides al terç nord.

Baixen les temperatures

 

Durant esta setmana, un tàlveg molt allargat de tipus polar afectarà amb el seu front fred associat a la Península i les Balears. Hui el vent voltejarà de component nord-oest a nord i això serà l’inici de la bolcada en l’oratge.

En les pròximes hores les temperatures disminuiran de manera considerable al terç nord-oest peninsular, estenent-se este ambient fred, poc després, per tota la Península i l’arxipèlag balear.

A les pròximes 24 hores el terç nord peninsular comptarà amb abundants precipitacions, i en punts alts dels Pirineus i la serralada Cantàbrica nevarà, igual que en altres zones altes del sistema Penibètic, especialment Serra Nevada, amb vents forts.

A zones del centre i sud també es produiran pluges, encara que no tan quantioses, com a conseqüència del front fred que afectarà la Península de nord a sud-est.

La sensació tèrmica serà força més freda que els dies passats, a causa del vent moderat del nord i el descens de les temperatures. Este notable refrescament causarà gelades als Pirineus i zones muntanyoses del nord i a la Meseta Nord, sent una mica més febles en esta última zona. Durant la segona meitat de la setmana les gelades es generalitzaran.

Últimes notícies

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.