Arriba una DANA que deixarà pluges abundants al Mediterrani

Durant la segona part de la setmana, especialment de cara al cap de setmana, el profund tàlveg polar, conduït pel jet stream, tendirà a aïllar una DANA. El moviment cap al sud i sud-oest produirà una zona de baixes pressions en superfície.

Estos dos sistemes interaccionaran i causaran pluges abundants al Mediterrani occidental. A punts alts de l’est es produiran en forma de neu.

La incertesa sobre la posició final i intensitat de la DANA i baixa superfície encara no permet especificar en quins punts es produiran les precipitacions, la intensitat i els acumulats, segons els models respectius de l’ECMWF. Les precipitacions abundants estan garantides al terç nord.

Baixen les temperatures

 

Durant esta setmana, un tàlveg molt allargat de tipus polar afectarà amb el seu front fred associat a la Península i les Balears. Hui el vent voltejarà de component nord-oest a nord i això serà l’inici de la bolcada en l’oratge.

En les pròximes hores les temperatures disminuiran de manera considerable al terç nord-oest peninsular, estenent-se este ambient fred, poc després, per tota la Península i l’arxipèlag balear.

A les pròximes 24 hores el terç nord peninsular comptarà amb abundants precipitacions, i en punts alts dels Pirineus i la serralada Cantàbrica nevarà, igual que en altres zones altes del sistema Penibètic, especialment Serra Nevada, amb vents forts.

A zones del centre i sud també es produiran pluges, encara que no tan quantioses, com a conseqüència del front fred que afectarà la Península de nord a sud-est.

La sensació tèrmica serà força més freda que els dies passats, a causa del vent moderat del nord i el descens de les temperatures. Este notable refrescament causarà gelades als Pirineus i zones muntanyoses del nord i a la Meseta Nord, sent una mica més febles en esta última zona. Durant la segona meitat de la setmana les gelades es generalitzaran.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.