17.1 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Arriba una DANA que deixarà pluges abundants al Mediterrani

Durant la segona part de la setmana, especialment de cara al cap de setmana, el profund tàlveg polar, conduït pel jet stream, tendirà a aïllar una DANA. El moviment cap al sud i sud-oest produirà una zona de baixes pressions en superfície.

Estos dos sistemes interaccionaran i causaran pluges abundants al Mediterrani occidental. A punts alts de l’est es produiran en forma de neu.

La incertesa sobre la posició final i intensitat de la DANA i baixa superfície encara no permet especificar en quins punts es produiran les precipitacions, la intensitat i els acumulats, segons els models respectius de l’ECMWF. Les precipitacions abundants estan garantides al terç nord.

Baixen les temperatures

 

Durant esta setmana, un tàlveg molt allargat de tipus polar afectarà amb el seu front fred associat a la Península i les Balears. Hui el vent voltejarà de component nord-oest a nord i això serà l’inici de la bolcada en l’oratge.

En les pròximes hores les temperatures disminuiran de manera considerable al terç nord-oest peninsular, estenent-se este ambient fred, poc després, per tota la Península i l’arxipèlag balear.

A les pròximes 24 hores el terç nord peninsular comptarà amb abundants precipitacions, i en punts alts dels Pirineus i la serralada Cantàbrica nevarà, igual que en altres zones altes del sistema Penibètic, especialment Serra Nevada, amb vents forts.

A zones del centre i sud també es produiran pluges, encara que no tan quantioses, com a conseqüència del front fred que afectarà la Península de nord a sud-est.

La sensació tèrmica serà força més freda que els dies passats, a causa del vent moderat del nord i el descens de les temperatures. Este notable refrescament causarà gelades als Pirineus i zones muntanyoses del nord i a la Meseta Nord, sent una mica més febles en esta última zona. Durant la segona meitat de la setmana les gelades es generalitzaran.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.