Arriba una DANA que deixarà pluges abundants al Mediterrani

Durant la segona part de la setmana, especialment de cara al cap de setmana, el profund tàlveg polar, conduït pel jet stream, tendirà a aïllar una DANA. El moviment cap al sud i sud-oest produirà una zona de baixes pressions en superfície.

Estos dos sistemes interaccionaran i causaran pluges abundants al Mediterrani occidental. A punts alts de l’est es produiran en forma de neu.

La incertesa sobre la posició final i intensitat de la DANA i baixa superfície encara no permet especificar en quins punts es produiran les precipitacions, la intensitat i els acumulats, segons els models respectius de l’ECMWF. Les precipitacions abundants estan garantides al terç nord.

Baixen les temperatures

 

Durant esta setmana, un tàlveg molt allargat de tipus polar afectarà amb el seu front fred associat a la Península i les Balears. Hui el vent voltejarà de component nord-oest a nord i això serà l’inici de la bolcada en l’oratge.

En les pròximes hores les temperatures disminuiran de manera considerable al terç nord-oest peninsular, estenent-se este ambient fred, poc després, per tota la Península i l’arxipèlag balear.

A les pròximes 24 hores el terç nord peninsular comptarà amb abundants precipitacions, i en punts alts dels Pirineus i la serralada Cantàbrica nevarà, igual que en altres zones altes del sistema Penibètic, especialment Serra Nevada, amb vents forts.

A zones del centre i sud també es produiran pluges, encara que no tan quantioses, com a conseqüència del front fred que afectarà la Península de nord a sud-est.

La sensació tèrmica serà força més freda que els dies passats, a causa del vent moderat del nord i el descens de les temperatures. Este notable refrescament causarà gelades als Pirineus i zones muntanyoses del nord i a la Meseta Nord, sent una mica més febles en esta última zona. Durant la segona meitat de la setmana les gelades es generalitzaran.

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.