Arriba una DANA que deixarà pluges abundants al Mediterrani

Durant la segona part de la setmana, especialment de cara al cap de setmana, el profund tàlveg polar, conduït pel jet stream, tendirà a aïllar una DANA. El moviment cap al sud i sud-oest produirà una zona de baixes pressions en superfície.

Estos dos sistemes interaccionaran i causaran pluges abundants al Mediterrani occidental. A punts alts de l’est es produiran en forma de neu.

La incertesa sobre la posició final i intensitat de la DANA i baixa superfície encara no permet especificar en quins punts es produiran les precipitacions, la intensitat i els acumulats, segons els models respectius de l’ECMWF. Les precipitacions abundants estan garantides al terç nord.

Baixen les temperatures

 

Durant esta setmana, un tàlveg molt allargat de tipus polar afectarà amb el seu front fred associat a la Península i les Balears. Hui el vent voltejarà de component nord-oest a nord i això serà l’inici de la bolcada en l’oratge.

En les pròximes hores les temperatures disminuiran de manera considerable al terç nord-oest peninsular, estenent-se este ambient fred, poc després, per tota la Península i l’arxipèlag balear.

A les pròximes 24 hores el terç nord peninsular comptarà amb abundants precipitacions, i en punts alts dels Pirineus i la serralada Cantàbrica nevarà, igual que en altres zones altes del sistema Penibètic, especialment Serra Nevada, amb vents forts.

A zones del centre i sud també es produiran pluges, encara que no tan quantioses, com a conseqüència del front fred que afectarà la Península de nord a sud-est.

La sensació tèrmica serà força més freda que els dies passats, a causa del vent moderat del nord i el descens de les temperatures. Este notable refrescament causarà gelades als Pirineus i zones muntanyoses del nord i a la Meseta Nord, sent una mica més febles en esta última zona. Durant la segona meitat de la setmana les gelades es generalitzaran.

Últimes notícies

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.