Les pluges reguen València i Castelló este divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tot arreu aquest divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tots els llocs este divendres | Arxiu

 

Les previsions no han fallat i les pluges han arribat a quasi tota la Comunitat Valenciana este divendres, especialment de matí. No obstant, les zones on més ha plogut són les comarques de València i Castelló. Les precipitacions han sigut poc importants en general però extenses, mentres que el sud de València i la província d’Alacant s’han quedat més al marge d’este episodi. La pluja ha vingut acompanyada d’una baixada molt acusada de les temperatures i hui la calor no ha aparegut.

 

En general, la major part dels registres es mouen entre 1 i 10 litres, tot i que en zones interiors de Castelló s’han superat estes xifres amb entre 11 i 18 litres. Unes pluges que no han fet mal i que han regat gran part del territori, cosa que feia molta falta. Hi ha hagut alguna tempesta puntual, però que no ha tingut res a vore amb les precipitacions intenses i amb granís que van caure el dimarts en diverses zones. Este mapa mostra el repartiment de les precipitacions a les tres províncies:

 

Mapa de precipitacions acumulades aquest divendres a la Comunitat Valenciana

Mapa de precipitacions acumulades este divendres a la Comunitat Valenciana | www.avamet.org

 

 

La pluja va a menys però no acaba d’anar-se’n

De cara a les pròximes hores, la previsió indica que les precipitacions aniran a menys, però encara cauran pluges febles en pràcticament qualsevol punt, especialment en les províncies de Castelló i València. De cara al matí de dissabte, les pluges més destacades es concentraran entre València i el nord d’Alacant, sense descartar alguna tempesta puntual.

 

No obstant, la tendència serà que a partir del migdia de dissabte millore la situació i els clars s’imposen, a la vegada que creixeran nuvolades que deixaran noves pluges i tempestes en punts de l’interior. Estes precipitacions seran molt més disperses i, en principi, no han d’arribar a la costa. Diumenge la situació millora clarament, amb sol i sense pluja. Les temperatures pujaran amb ganes de nou este cap de setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.