12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Les pluges reguen València i Castelló este divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tot arreu aquest divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tots els llocs este divendres | Arxiu

 

Les previsions no han fallat i les pluges han arribat a quasi tota la Comunitat Valenciana este divendres, especialment de matí. No obstant, les zones on més ha plogut són les comarques de València i Castelló. Les precipitacions han sigut poc importants en general però extenses, mentres que el sud de València i la província d’Alacant s’han quedat més al marge d’este episodi. La pluja ha vingut acompanyada d’una baixada molt acusada de les temperatures i hui la calor no ha aparegut.

 

En general, la major part dels registres es mouen entre 1 i 10 litres, tot i que en zones interiors de Castelló s’han superat estes xifres amb entre 11 i 18 litres. Unes pluges que no han fet mal i que han regat gran part del territori, cosa que feia molta falta. Hi ha hagut alguna tempesta puntual, però que no ha tingut res a vore amb les precipitacions intenses i amb granís que van caure el dimarts en diverses zones. Este mapa mostra el repartiment de les precipitacions a les tres províncies:

 

Mapa de precipitacions acumulades aquest divendres a la Comunitat Valenciana

Mapa de precipitacions acumulades este divendres a la Comunitat Valenciana | www.avamet.org

 

 

La pluja va a menys però no acaba d’anar-se’n

De cara a les pròximes hores, la previsió indica que les precipitacions aniran a menys, però encara cauran pluges febles en pràcticament qualsevol punt, especialment en les províncies de Castelló i València. De cara al matí de dissabte, les pluges més destacades es concentraran entre València i el nord d’Alacant, sense descartar alguna tempesta puntual.

 

No obstant, la tendència serà que a partir del migdia de dissabte millore la situació i els clars s’imposen, a la vegada que creixeran nuvolades que deixaran noves pluges i tempestes en punts de l’interior. Estes precipitacions seran molt més disperses i, en principi, no han d’arribar a la costa. Diumenge la situació millora clarament, amb sol i sense pluja. Les temperatures pujaran amb ganes de nou este cap de setmana.

Últimes notícies

Corberán demana al València mentalitat de classificació davant el Burgos

Corberán va subratllar que el València ha de viatjar a Burgos amb la mentalitat d'estar en la següent ronda. Va mostrar respecte pel rival i malestar per l'horari.

El sorteig de la Copa del Rei de bàsquet serà el dia 26 a València

El sorteig d'aparellaments de la Copa del Rei de bàsquet se celebrarà el 26 de gener a les 12.00 en el Teatre Martin i Soler de València. El torneig es disputarà del 19 al 22 de febrer en el Roig Arena, amb cinc equips ja classificats i tres places encara en joc.

Basset es desvincula de la mobilització i la retirada dels bombers en els llits el 29-O

Basset ha declarat que no va ordenar ni la mobilització ni la retirada dels bombers que vigilaven els llits el 29 d'octubre. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no va ser decidit pel Cecopi.

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.