Les pluges reguen València i Castelló este divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tot arreu aquest divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tots els llocs este divendres | Arxiu

 

Les previsions no han fallat i les pluges han arribat a quasi tota la Comunitat Valenciana este divendres, especialment de matí. No obstant, les zones on més ha plogut són les comarques de València i Castelló. Les precipitacions han sigut poc importants en general però extenses, mentres que el sud de València i la província d’Alacant s’han quedat més al marge d’este episodi. La pluja ha vingut acompanyada d’una baixada molt acusada de les temperatures i hui la calor no ha aparegut.

 

En general, la major part dels registres es mouen entre 1 i 10 litres, tot i que en zones interiors de Castelló s’han superat estes xifres amb entre 11 i 18 litres. Unes pluges que no han fet mal i que han regat gran part del territori, cosa que feia molta falta. Hi ha hagut alguna tempesta puntual, però que no ha tingut res a vore amb les precipitacions intenses i amb granís que van caure el dimarts en diverses zones. Este mapa mostra el repartiment de les precipitacions a les tres províncies:

 

Mapa de precipitacions acumulades aquest divendres a la Comunitat Valenciana

Mapa de precipitacions acumulades este divendres a la Comunitat Valenciana | www.avamet.org

 

 

La pluja va a menys però no acaba d’anar-se’n

De cara a les pròximes hores, la previsió indica que les precipitacions aniran a menys, però encara cauran pluges febles en pràcticament qualsevol punt, especialment en les províncies de Castelló i València. De cara al matí de dissabte, les pluges més destacades es concentraran entre València i el nord d’Alacant, sense descartar alguna tempesta puntual.

 

No obstant, la tendència serà que a partir del migdia de dissabte millore la situació i els clars s’imposen, a la vegada que creixeran nuvolades que deixaran noves pluges i tempestes en punts de l’interior. Estes precipitacions seran molt més disperses i, en principi, no han d’arribar a la costa. Diumenge la situació millora clarament, amb sol i sense pluja. Les temperatures pujaran amb ganes de nou este cap de setmana.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.