Les pluges reguen València i Castelló este divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tot arreu aquest divendres

Les pluges han caigut a pràcticament tots els llocs este divendres | Arxiu

 

Les previsions no han fallat i les pluges han arribat a quasi tota la Comunitat Valenciana este divendres, especialment de matí. No obstant, les zones on més ha plogut són les comarques de València i Castelló. Les precipitacions han sigut poc importants en general però extenses, mentres que el sud de València i la província d’Alacant s’han quedat més al marge d’este episodi. La pluja ha vingut acompanyada d’una baixada molt acusada de les temperatures i hui la calor no ha aparegut.

 

En general, la major part dels registres es mouen entre 1 i 10 litres, tot i que en zones interiors de Castelló s’han superat estes xifres amb entre 11 i 18 litres. Unes pluges que no han fet mal i que han regat gran part del territori, cosa que feia molta falta. Hi ha hagut alguna tempesta puntual, però que no ha tingut res a vore amb les precipitacions intenses i amb granís que van caure el dimarts en diverses zones. Este mapa mostra el repartiment de les precipitacions a les tres províncies:

 

Mapa de precipitacions acumulades aquest divendres a la Comunitat Valenciana

Mapa de precipitacions acumulades este divendres a la Comunitat Valenciana | www.avamet.org

 

 

La pluja va a menys però no acaba d’anar-se’n

De cara a les pròximes hores, la previsió indica que les precipitacions aniran a menys, però encara cauran pluges febles en pràcticament qualsevol punt, especialment en les províncies de Castelló i València. De cara al matí de dissabte, les pluges més destacades es concentraran entre València i el nord d’Alacant, sense descartar alguna tempesta puntual.

 

No obstant, la tendència serà que a partir del migdia de dissabte millore la situació i els clars s’imposen, a la vegada que creixeran nuvolades que deixaran noves pluges i tempestes en punts de l’interior. Estes precipitacions seran molt més disperses i, en principi, no han d’arribar a la costa. Diumenge la situació millora clarament, amb sol i sense pluja. Les temperatures pujaran amb ganes de nou este cap de setmana.

Últimes notícies

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.