La brisa ens salva a migdia

Des de fa unes setmanes estem disfrutant/patint d’un oratge totalment estival. De moment donant gràcies perquè a la nit encara es pot dormir (fins i tot recorrent auna tapeta o manta fineta a les terres de l’interior), però no tardarem a queixar-nos que ens costa dormir a la nit quan les temperatures nocturnes es barregen amb la humitat i sovintegen les nits tropicals.

Al centre del dia qui ens ajuda a suportar la calor és la brisa que entra des de la mar a migdia refrescant l’ambient i tallant l’ascens tèrmic que durant el matí ha portat els termòmetres a marcar valors estivals.

Amb temperatures amunt i avall estarem bona part de la setmana, i esperant que la brisa ens salve a migdia refrescant l’ambient. Al ventre i per l’interior no tenen tanta sort perquè la brisa a penes entra uns quilòmetres terra endins i encara que l’ambient és més sec i menys bascós les temperatures queden més altes.

De les últimes hores cal destacar que l’ambient ha sigut un poc més calorós i de les immediates hores que les temperatures quedaran més curtes. La calor ens donarà un xicotet respir.

Demà dimecres serà el torn d’un nou ascens tèrmic amb temperatures que pujaran lleugerament tant de nit com de dia. De nou farà més calor a les comarques centrals que a la costa on les brises ens salvaran un dia més actuant d’aire condicionat natural.

De dijous no tenim massa a dir. Caldrà aprofitar que les temperatures baixaran lleugerament perquè tot indica que a partir de divendres i de cara al cap de setmana l’ascens tèrmic serà continuat i progressiu.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.