15.4 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

La brisa ens salva a migdia

Des de fa unes setmanes estem disfrutant/patint d’un oratge totalment estival. De moment donant gràcies perquè a la nit encara es pot dormir (fins i tot recorrent auna tapeta o manta fineta a les terres de l’interior), però no tardarem a queixar-nos que ens costa dormir a la nit quan les temperatures nocturnes es barregen amb la humitat i sovintegen les nits tropicals.

Al centre del dia qui ens ajuda a suportar la calor és la brisa que entra des de la mar a migdia refrescant l’ambient i tallant l’ascens tèrmic que durant el matí ha portat els termòmetres a marcar valors estivals.

Amb temperatures amunt i avall estarem bona part de la setmana, i esperant que la brisa ens salve a migdia refrescant l’ambient. Al ventre i per l’interior no tenen tanta sort perquè la brisa a penes entra uns quilòmetres terra endins i encara que l’ambient és més sec i menys bascós les temperatures queden més altes.

De les últimes hores cal destacar que l’ambient ha sigut un poc més calorós i de les immediates hores que les temperatures quedaran més curtes. La calor ens donarà un xicotet respir.

Demà dimecres serà el torn d’un nou ascens tèrmic amb temperatures que pujaran lleugerament tant de nit com de dia. De nou farà més calor a les comarques centrals que a la costa on les brises ens salvaran un dia més actuant d’aire condicionat natural.

De dijous no tenim massa a dir. Caldrà aprofitar que les temperatures baixaran lleugerament perquè tot indica que a partir de divendres i de cara al cap de setmana l’ascens tèrmic serà continuat i progressiu.

Últimes notícies

El pressupost de València per a 2026 supera la comissió i queda llest per al ple del dilluns

La comissió d'Hisenda i Participació ha aprovat el pressupost de 2026 després de desestimar al·legacions. Els comptes ascendixen a 1.250 milions i prioritzen la reconstrucció per la dana, els servicis socials, la seguretat i la vivenda.

Carlos Mazón torna a les Corts quinze dies després per a l’últim ple de l’any

El expresident ha tornat a les Corts per a l'últim ple de l'any, quinze dies després de la seua anterior assistència. Ha ocupat de nou l'escó 97 i podrà votar la reforma del reglament.

Casa Caridad celebra Nadal amb un balanç de 4.464 persones ateses en 2025

Casa Caridad reforça la seua campanya de Nadal en un context d'alta demanda sostinguda. Lliurament més de 100 carros diaris i impulsarà 320 menús especials.

Juan Carlos Ferrero deixa de ser entrenador d’Alcaraz i Samuel López assumix en solitari

Carlos Alcaraz i Juan Carlos Ferrero han posat fi a la seua relació professional després de més de set anys. Samuel López, ja integrat en l'equip, dirigirà en solitari la carrera del número u.

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.