14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La brisa ens salva a migdia

Des de fa unes setmanes estem disfrutant/patint d’un oratge totalment estival. De moment donant gràcies perquè a la nit encara es pot dormir (fins i tot recorrent auna tapeta o manta fineta a les terres de l’interior), però no tardarem a queixar-nos que ens costa dormir a la nit quan les temperatures nocturnes es barregen amb la humitat i sovintegen les nits tropicals.

Al centre del dia qui ens ajuda a suportar la calor és la brisa que entra des de la mar a migdia refrescant l’ambient i tallant l’ascens tèrmic que durant el matí ha portat els termòmetres a marcar valors estivals.

Amb temperatures amunt i avall estarem bona part de la setmana, i esperant que la brisa ens salve a migdia refrescant l’ambient. Al ventre i per l’interior no tenen tanta sort perquè la brisa a penes entra uns quilòmetres terra endins i encara que l’ambient és més sec i menys bascós les temperatures queden més altes.

De les últimes hores cal destacar que l’ambient ha sigut un poc més calorós i de les immediates hores que les temperatures quedaran més curtes. La calor ens donarà un xicotet respir.

Demà dimecres serà el torn d’un nou ascens tèrmic amb temperatures que pujaran lleugerament tant de nit com de dia. De nou farà més calor a les comarques centrals que a la costa on les brises ens salvaran un dia més actuant d’aire condicionat natural.

De dijous no tenim massa a dir. Caldrà aprofitar que les temperatures baixaran lleugerament perquè tot indica que a partir de divendres i de cara al cap de setmana l’ascens tèrmic serà continuat i progressiu.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.