La brisa ens salva a migdia

Des de fa unes setmanes estem disfrutant/patint d’un oratge totalment estival. De moment donant gràcies perquè a la nit encara es pot dormir (fins i tot recorrent auna tapeta o manta fineta a les terres de l’interior), però no tardarem a queixar-nos que ens costa dormir a la nit quan les temperatures nocturnes es barregen amb la humitat i sovintegen les nits tropicals.

Al centre del dia qui ens ajuda a suportar la calor és la brisa que entra des de la mar a migdia refrescant l’ambient i tallant l’ascens tèrmic que durant el matí ha portat els termòmetres a marcar valors estivals.

Amb temperatures amunt i avall estarem bona part de la setmana, i esperant que la brisa ens salve a migdia refrescant l’ambient. Al ventre i per l’interior no tenen tanta sort perquè la brisa a penes entra uns quilòmetres terra endins i encara que l’ambient és més sec i menys bascós les temperatures queden més altes.

De les últimes hores cal destacar que l’ambient ha sigut un poc més calorós i de les immediates hores que les temperatures quedaran més curtes. La calor ens donarà un xicotet respir.

Demà dimecres serà el torn d’un nou ascens tèrmic amb temperatures que pujaran lleugerament tant de nit com de dia. De nou farà més calor a les comarques centrals que a la costa on les brises ens salvaran un dia més actuant d’aire condicionat natural.

De dijous no tenim massa a dir. Caldrà aprofitar que les temperatures baixaran lleugerament perquè tot indica que a partir de divendres i de cara al cap de setmana l’ascens tèrmic serà continuat i progressiu.

Últimes notícies

Roben en minuts gran part del Tresor de Villena del museu MUVI

Uns lladres han sostret en pocs minuts la major part de les peces del Tresor de Villena exposades al MUVI, en un assalt nocturn que ha activat les alarmes del museu i del poliesportiu municipal.

València bat el rècord amb 30 nits tòrrides este 2026, segons Aemet

València ha encadenat 30 nits tòrrides en 2026, amb mínimes de 25 graus o més, un rècord històric segons Aemet. Castelló de la Plana i Alacant també han superat els seus màxims de calor nocturna.

Quatre detinguts a Elx per un frau amb targetes en compres per internet

La Policia Nacional ha detingut a Elx quatre hòmens d’entre 21 i 33 anys per integrar presumptament un grup que comprava telèfons d’alta gamma per internet amb targetes bancàries sostretes. S’han relacionat amb almenys set estafes en diverses ciutats per més de 10.500 euros.

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.