La brisa ens salva a migdia

Des de fa unes setmanes estem disfrutant/patint d’un oratge totalment estival. De moment donant gràcies perquè a la nit encara es pot dormir (fins i tot recorrent auna tapeta o manta fineta a les terres de l’interior), però no tardarem a queixar-nos que ens costa dormir a la nit quan les temperatures nocturnes es barregen amb la humitat i sovintegen les nits tropicals.

Al centre del dia qui ens ajuda a suportar la calor és la brisa que entra des de la mar a migdia refrescant l’ambient i tallant l’ascens tèrmic que durant el matí ha portat els termòmetres a marcar valors estivals.

Amb temperatures amunt i avall estarem bona part de la setmana, i esperant que la brisa ens salve a migdia refrescant l’ambient. Al ventre i per l’interior no tenen tanta sort perquè la brisa a penes entra uns quilòmetres terra endins i encara que l’ambient és més sec i menys bascós les temperatures queden més altes.

De les últimes hores cal destacar que l’ambient ha sigut un poc més calorós i de les immediates hores que les temperatures quedaran més curtes. La calor ens donarà un xicotet respir.

Demà dimecres serà el torn d’un nou ascens tèrmic amb temperatures que pujaran lleugerament tant de nit com de dia. De nou farà més calor a les comarques centrals que a la costa on les brises ens salvaran un dia més actuant d’aire condicionat natural.

De dijous no tenim massa a dir. Caldrà aprofitar que les temperatures baixaran lleugerament perquè tot indica que a partir de divendres i de cara al cap de setmana l’ascens tèrmic serà continuat i progressiu.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.