Calor menys intensa

Comencem la setmana amb un oratge que presenta poques variacions respecte al del cap de setmana, a la setmana passada, tot continua per un estil i això vol dir que encara tenim al davant dies de molta calor.

És cert que els mapes donen un descens de les temperatures però com tenim el nivell tan alt haurem d’agrair un descens de les temperatures de dos o tres graus allà on més es note, i no tots els dies perquè pense que les temperatures un dia baixaran lleugerament per tornar a pujar l’endemà i deixar-nos més o menys com estàvem (ofegats de calor).

Ens recolzarem en els mapes de temperatura per comentar el temps que ens espera esta setmana.

D’entrada hui trobem un panorama molt semblant al del cap de setmana. A l’oest de la Península encara es veu el reflectida de la DANA que ha estat bombejant aire càlid des del nord d’Àfrica amb la isoterma de 25-30 graus entre Granada i el sud d’Anglaterra tocant l’interior de la Comunitat Valenciana

Això es traduirà en un dia de molta calor amb màximes entre els 35 i els 40 graus a les comarques centrals i interiors, i entre els 23 i els 34 graus a la costa.

Demà dimarts els colors del mapa de temperatura són més clars al nord-oest (cap a on es desplaça la DANA) mentre que els colors més càlids es desplacen cap a l’est.

Que vol dir això? Efectivament les temperatures mostraran tendència a pujar de nou sobretot per l’interior.

Dimecres les temperatures baixaran lleugerament per tornar a pujar de cara a la recta final de la setmana. Als mapes veiem colors més clars dimecres però com tornen a fer-se més foscos a partir de dijous.

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.