Calor menys intensa

Comencem la setmana amb un oratge que presenta poques variacions respecte al del cap de setmana, a la setmana passada, tot continua per un estil i això vol dir que encara tenim al davant dies de molta calor.

És cert que els mapes donen un descens de les temperatures però com tenim el nivell tan alt haurem d’agrair un descens de les temperatures de dos o tres graus allà on més es note, i no tots els dies perquè pense que les temperatures un dia baixaran lleugerament per tornar a pujar l’endemà i deixar-nos més o menys com estàvem (ofegats de calor).

Ens recolzarem en els mapes de temperatura per comentar el temps que ens espera esta setmana.

D’entrada hui trobem un panorama molt semblant al del cap de setmana. A l’oest de la Península encara es veu el reflectida de la DANA que ha estat bombejant aire càlid des del nord d’Àfrica amb la isoterma de 25-30 graus entre Granada i el sud d’Anglaterra tocant l’interior de la Comunitat Valenciana

Això es traduirà en un dia de molta calor amb màximes entre els 35 i els 40 graus a les comarques centrals i interiors, i entre els 23 i els 34 graus a la costa.

Demà dimarts els colors del mapa de temperatura són més clars al nord-oest (cap a on es desplaça la DANA) mentre que els colors més càlids es desplacen cap a l’est.

Que vol dir això? Efectivament les temperatures mostraran tendència a pujar de nou sobretot per l’interior.

Dimecres les temperatures baixaran lleugerament per tornar a pujar de cara a la recta final de la setmana. Als mapes veiem colors més clars dimecres però com tornen a fer-se més foscos a partir de dijous.

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.