Calor menys intensa

Comencem la setmana amb un oratge que presenta poques variacions respecte al del cap de setmana, a la setmana passada, tot continua per un estil i això vol dir que encara tenim al davant dies de molta calor.

És cert que els mapes donen un descens de les temperatures però com tenim el nivell tan alt haurem d’agrair un descens de les temperatures de dos o tres graus allà on més es note, i no tots els dies perquè pense que les temperatures un dia baixaran lleugerament per tornar a pujar l’endemà i deixar-nos més o menys com estàvem (ofegats de calor).

Ens recolzarem en els mapes de temperatura per comentar el temps que ens espera esta setmana.

D’entrada hui trobem un panorama molt semblant al del cap de setmana. A l’oest de la Península encara es veu el reflectida de la DANA que ha estat bombejant aire càlid des del nord d’Àfrica amb la isoterma de 25-30 graus entre Granada i el sud d’Anglaterra tocant l’interior de la Comunitat Valenciana

Això es traduirà en un dia de molta calor amb màximes entre els 35 i els 40 graus a les comarques centrals i interiors, i entre els 23 i els 34 graus a la costa.

Demà dimarts els colors del mapa de temperatura són més clars al nord-oest (cap a on es desplaça la DANA) mentre que els colors més càlids es desplacen cap a l’est.

Que vol dir això? Efectivament les temperatures mostraran tendència a pujar de nou sobretot per l’interior.

Dimecres les temperatures baixaran lleugerament per tornar a pujar de cara a la recta final de la setmana. Als mapes veiem colors més clars dimecres però com tornen a fer-se més foscos a partir de dijous.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

El ple de l'AVL ha rebutjat la proposta municipal per a canviar l'accent de la ciutat i sosté la forma València. L'informe passa ara a la Generalitat.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.