7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Calor menys intensa

Comencem la setmana amb un oratge que presenta poques variacions respecte al del cap de setmana, a la setmana passada, tot continua per un estil i això vol dir que encara tenim al davant dies de molta calor.

És cert que els mapes donen un descens de les temperatures però com tenim el nivell tan alt haurem d’agrair un descens de les temperatures de dos o tres graus allà on més es note, i no tots els dies perquè pense que les temperatures un dia baixaran lleugerament per tornar a pujar l’endemà i deixar-nos més o menys com estàvem (ofegats de calor).

Ens recolzarem en els mapes de temperatura per comentar el temps que ens espera esta setmana.

D’entrada hui trobem un panorama molt semblant al del cap de setmana. A l’oest de la Península encara es veu el reflectida de la DANA que ha estat bombejant aire càlid des del nord d’Àfrica amb la isoterma de 25-30 graus entre Granada i el sud d’Anglaterra tocant l’interior de la Comunitat Valenciana

Això es traduirà en un dia de molta calor amb màximes entre els 35 i els 40 graus a les comarques centrals i interiors, i entre els 23 i els 34 graus a la costa.

Demà dimarts els colors del mapa de temperatura són més clars al nord-oest (cap a on es desplaça la DANA) mentre que els colors més càlids es desplacen cap a l’est.

Que vol dir això? Efectivament les temperatures mostraran tendència a pujar de nou sobretot per l’interior.

Dimecres les temperatures baixaran lleugerament per tornar a pujar de cara a la recta final de la setmana. Als mapes veiem colors més clars dimecres però com tornen a fer-se més foscos a partir de dijous.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.