15.4 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

A la Canícula per la porta gran

Pitjor no pot ser. Ha d’anar a millor!!!

Eixa era la contestació d’un amic quan anit es queixava de la calor que estem patint este estiu. Jo li comentava que la canícula (l’època de l’estiu que habitualment fa més calor i que s’ubica entre el 15 de juliol i el 15 d’agost) encara no havia començat.

Hui és 15 de juliol i la veritat que m’agradaria pensar que el que queda d’estiu no serà tan calorós com el que hem deixat enrere, però l’experiència i les estadístiques no apunten en eixa direcció i ens haurem de conformar si baixen les temperatures quan s’acabe esta segona ona de calor i es mantenen en valors un pocs més baixos.

Quan s’acaba la segona ona de calor? És la pregunta que es fa tot el món.

La resposta no és gens fàcil perquè pot ser este cap de setmana comencen a baixar les temperatures a l’oest, al centre i al sud però la calor no porta compte d’afluixar de forma notable. S’hauran de conformar en viure amb només un parell de graus menys del que estan marcant estos dies els termòmetres.

Què passarà a la Comunitat Valenciana? La resposta no és senzilla perquè per donar una resposta hem de tirar mà dels mapes a llarg termini, i en eixe sentit no veig un descens efectiu de les temperatures fins al pròxims dimecres 27 de juliol. O siga que encara ens queden almenys 12 dies d’intensa calor, de calor extrema. Que es diu prompte però cal passar-los!!

Hui farà tanta calor com ahir. Un dia assolellat amb calor des de primera hora i temperatures màximes de nou tocant els 40 graus al centre i per l’interior i superant els 32-33 graus a la costa.

Una ullada al mapa d’avisos d’Aemet ens dona una idea ben clara de la calor que ens espera a tota la Península on l’ona de calor està ben viva i afecta també bona part de la Comunitat.

Per al cap de setmana no tenim bones notícies perquè tot indica que fins i tot podrà fer més la calor. Els termòmetres estaran marcant les temperatures màximes durant més temps obligant-nos a fer front a la calor des de primera hora fins ben entrada la nit.

Com hem comentat abans la setmana començarà com acabarà amb oratge estable i amb molta calor. Anem camí de suportar una de les ones de calor més dures i llargues des que tenim registres meteorològics, i això no són bones notícies!!

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.