A la Canícula per la porta gran

Pitjor no pot ser. Ha d’anar a millor!!!

Eixa era la contestació d’un amic quan anit es queixava de la calor que estem patint este estiu. Jo li comentava que la canícula (l’època de l’estiu que habitualment fa més calor i que s’ubica entre el 15 de juliol i el 15 d’agost) encara no havia començat.

Hui és 15 de juliol i la veritat que m’agradaria pensar que el que queda d’estiu no serà tan calorós com el que hem deixat enrere, però l’experiència i les estadístiques no apunten en eixa direcció i ens haurem de conformar si baixen les temperatures quan s’acabe esta segona ona de calor i es mantenen en valors un pocs més baixos.

Quan s’acaba la segona ona de calor? És la pregunta que es fa tot el món.

La resposta no és gens fàcil perquè pot ser este cap de setmana comencen a baixar les temperatures a l’oest, al centre i al sud però la calor no porta compte d’afluixar de forma notable. S’hauran de conformar en viure amb només un parell de graus menys del que estan marcant estos dies els termòmetres.

Què passarà a la Comunitat Valenciana? La resposta no és senzilla perquè per donar una resposta hem de tirar mà dels mapes a llarg termini, i en eixe sentit no veig un descens efectiu de les temperatures fins al pròxims dimecres 27 de juliol. O siga que encara ens queden almenys 12 dies d’intensa calor, de calor extrema. Que es diu prompte però cal passar-los!!

Hui farà tanta calor com ahir. Un dia assolellat amb calor des de primera hora i temperatures màximes de nou tocant els 40 graus al centre i per l’interior i superant els 32-33 graus a la costa.

Una ullada al mapa d’avisos d’Aemet ens dona una idea ben clara de la calor que ens espera a tota la Península on l’ona de calor està ben viva i afecta també bona part de la Comunitat.

Per al cap de setmana no tenim bones notícies perquè tot indica que fins i tot podrà fer més la calor. Els termòmetres estaran marcant les temperatures màximes durant més temps obligant-nos a fer front a la calor des de primera hora fins ben entrada la nit.

Com hem comentat abans la setmana començarà com acabarà amb oratge estable i amb molta calor. Anem camí de suportar una de les ones de calor més dures i llargues des que tenim registres meteorològics, i això no són bones notícies!!

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.