A la Canícula per la porta gran

Pitjor no pot ser. Ha d’anar a millor!!!

Eixa era la contestació d’un amic quan anit es queixava de la calor que estem patint este estiu. Jo li comentava que la canícula (l’època de l’estiu que habitualment fa més calor i que s’ubica entre el 15 de juliol i el 15 d’agost) encara no havia començat.

Hui és 15 de juliol i la veritat que m’agradaria pensar que el que queda d’estiu no serà tan calorós com el que hem deixat enrere, però l’experiència i les estadístiques no apunten en eixa direcció i ens haurem de conformar si baixen les temperatures quan s’acabe esta segona ona de calor i es mantenen en valors un pocs més baixos.

Quan s’acaba la segona ona de calor? És la pregunta que es fa tot el món.

La resposta no és gens fàcil perquè pot ser este cap de setmana comencen a baixar les temperatures a l’oest, al centre i al sud però la calor no porta compte d’afluixar de forma notable. S’hauran de conformar en viure amb només un parell de graus menys del que estan marcant estos dies els termòmetres.

Què passarà a la Comunitat Valenciana? La resposta no és senzilla perquè per donar una resposta hem de tirar mà dels mapes a llarg termini, i en eixe sentit no veig un descens efectiu de les temperatures fins al pròxims dimecres 27 de juliol. O siga que encara ens queden almenys 12 dies d’intensa calor, de calor extrema. Que es diu prompte però cal passar-los!!

Hui farà tanta calor com ahir. Un dia assolellat amb calor des de primera hora i temperatures màximes de nou tocant els 40 graus al centre i per l’interior i superant els 32-33 graus a la costa.

Una ullada al mapa d’avisos d’Aemet ens dona una idea ben clara de la calor que ens espera a tota la Península on l’ona de calor està ben viva i afecta també bona part de la Comunitat.

Per al cap de setmana no tenim bones notícies perquè tot indica que fins i tot podrà fer més la calor. Els termòmetres estaran marcant les temperatures màximes durant més temps obligant-nos a fer front a la calor des de primera hora fins ben entrada la nit.

Com hem comentat abans la setmana començarà com acabarà amb oratge estable i amb molta calor. Anem camí de suportar una de les ones de calor més dures i llargues des que tenim registres meteorològics, i això no són bones notícies!!

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.