12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

A la Canícula per la porta gran

Pitjor no pot ser. Ha d’anar a millor!!!

Eixa era la contestació d’un amic quan anit es queixava de la calor que estem patint este estiu. Jo li comentava que la canícula (l’època de l’estiu que habitualment fa més calor i que s’ubica entre el 15 de juliol i el 15 d’agost) encara no havia començat.

Hui és 15 de juliol i la veritat que m’agradaria pensar que el que queda d’estiu no serà tan calorós com el que hem deixat enrere, però l’experiència i les estadístiques no apunten en eixa direcció i ens haurem de conformar si baixen les temperatures quan s’acabe esta segona ona de calor i es mantenen en valors un pocs més baixos.

Quan s’acaba la segona ona de calor? És la pregunta que es fa tot el món.

La resposta no és gens fàcil perquè pot ser este cap de setmana comencen a baixar les temperatures a l’oest, al centre i al sud però la calor no porta compte d’afluixar de forma notable. S’hauran de conformar en viure amb només un parell de graus menys del que estan marcant estos dies els termòmetres.

Què passarà a la Comunitat Valenciana? La resposta no és senzilla perquè per donar una resposta hem de tirar mà dels mapes a llarg termini, i en eixe sentit no veig un descens efectiu de les temperatures fins al pròxims dimecres 27 de juliol. O siga que encara ens queden almenys 12 dies d’intensa calor, de calor extrema. Que es diu prompte però cal passar-los!!

Hui farà tanta calor com ahir. Un dia assolellat amb calor des de primera hora i temperatures màximes de nou tocant els 40 graus al centre i per l’interior i superant els 32-33 graus a la costa.

Una ullada al mapa d’avisos d’Aemet ens dona una idea ben clara de la calor que ens espera a tota la Península on l’ona de calor està ben viva i afecta també bona part de la Comunitat.

Per al cap de setmana no tenim bones notícies perquè tot indica que fins i tot podrà fer més la calor. Els termòmetres estaran marcant les temperatures màximes durant més temps obligant-nos a fer front a la calor des de primera hora fins ben entrada la nit.

Com hem comentat abans la setmana començarà com acabarà amb oratge estable i amb molta calor. Anem camí de suportar una de les ones de calor més dures i llargues des que tenim registres meteorològics, i això no són bones notícies!!

Últimes notícies

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.