22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

A la Canícula per la porta gran

Pitjor no pot ser. Ha d’anar a millor!!!

Eixa era la contestació d’un amic quan anit es queixava de la calor que estem patint este estiu. Jo li comentava que la canícula (l’època de l’estiu que habitualment fa més calor i que s’ubica entre el 15 de juliol i el 15 d’agost) encara no havia començat.

Hui és 15 de juliol i la veritat que m’agradaria pensar que el que queda d’estiu no serà tan calorós com el que hem deixat enrere, però l’experiència i les estadístiques no apunten en eixa direcció i ens haurem de conformar si baixen les temperatures quan s’acabe esta segona ona de calor i es mantenen en valors un pocs més baixos.

Quan s’acaba la segona ona de calor? És la pregunta que es fa tot el món.

La resposta no és gens fàcil perquè pot ser este cap de setmana comencen a baixar les temperatures a l’oest, al centre i al sud però la calor no porta compte d’afluixar de forma notable. S’hauran de conformar en viure amb només un parell de graus menys del que estan marcant estos dies els termòmetres.

Què passarà a la Comunitat Valenciana? La resposta no és senzilla perquè per donar una resposta hem de tirar mà dels mapes a llarg termini, i en eixe sentit no veig un descens efectiu de les temperatures fins al pròxims dimecres 27 de juliol. O siga que encara ens queden almenys 12 dies d’intensa calor, de calor extrema. Que es diu prompte però cal passar-los!!

Hui farà tanta calor com ahir. Un dia assolellat amb calor des de primera hora i temperatures màximes de nou tocant els 40 graus al centre i per l’interior i superant els 32-33 graus a la costa.

Una ullada al mapa d’avisos d’Aemet ens dona una idea ben clara de la calor que ens espera a tota la Península on l’ona de calor està ben viva i afecta també bona part de la Comunitat.

Per al cap de setmana no tenim bones notícies perquè tot indica que fins i tot podrà fer més la calor. Els termòmetres estaran marcant les temperatures màximes durant més temps obligant-nos a fer front a la calor des de primera hora fins ben entrada la nit.

Com hem comentat abans la setmana començarà com acabarà amb oratge estable i amb molta calor. Anem camí de suportar una de les ones de calor més dures i llargues des que tenim registres meteorològics, i això no són bones notícies!!

Últimes notícies

El PP assenyala a Miguel Polo com a responsable polític de les morts del barranc de Poio

El PP ha acusat a Miguel Polo, president de la CHJ, de ser responsable polític de les morts del barranc de Poio. Polo ha defés que la CHJ va informar Emergències i ha qüestionat la gestió i interpretació dels avisos durant la DANA.

Una dona dona a llum a València amb assistència telefònica del CICU

Una embarassada de 37 setmanes ha donat a llum en el seu domicili de València guiada per una metge del CICU per telèfon. Mare i bebé estan en bon estat.

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.

El Govern aprova un decret llei per a topar preus en situacions d’emergència

El Consell de Ministres ha aprovat un decret llei que limita pujades de béns i servicis en situacions excepcionals. El topall no permet superar el màxim dels últims 30 dies ni depassar en un 50% la mitjana d'eixe període.