Aquest cap de setmana podria haver-hi temperatures de fins a 44 °C

Després de viure el mes de maig més calorós de la sèrie històrica que arranca en 1961, la primera quinzena de juny sembla que manté l’aposta i no seria estrany que, vista la previsió, acabe igualment en el primer lloc en el qual a altes temperatures es refereix en gran part d’Espanya, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, divendres, al matí, el cel estarà nuvolós en la rodalia del Cantàbric i en el nord de Galícia, encara que s’anirà buidant. La resta de regions presentarà grans clars excepte en punts de muntanya, on a la vesprada hi haurà possibilitat de tempestes. Les temperatures es mantindran a l’alça en tot el territori, excepte en la costa mediterrània. En províncies com Badajoz, Còrdova i Sevilla podrien arribar als 40 °C.

Cap de setmana de Canícula

Durant el dissabte es podran registrar ruixats en el nord de Galícia i Astúries, estenent-se els núvols a altres zones del vessant cantàbric. En la resta de la Península, després d’un matí de cels buidats, a la vesprada s’aniran desenvolupant núvols a l’interior que podrien donar lloc a algun ruixat tempestuós en zones de muntanya.

Les temperatures continuaran en ascens, excepte a les regions cantàbriques on es mantindran semblants. Els valors podrien sobrepassar els 40 °C a la vall del Guadalquivir i el sud d’Extremadura.

Entre el diumenge i el dilluns la situació podria agreujar-se. Les temperatures aniran en augment en totes les capes de la troposfera, deixant un territori afectat pels 40 °C cada vegada més ampli. En algunes ciutats del sud-oest peninsular es podria arribar als 44 °C, com Sevilla o Còrdova. Dies més tard aqueixos registres extrems encara podrien anar més enllà, encara que això últim encara està per veure.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La sentència del cas Vinícius fixa un punt d’inflexió contra el racisme en l’esport

La fiscal delegada de delictes d'odi a València destaca que la sentència del cas Vinícius suposa un abans i un després en la resposta penal al racisme, en un context de infradenuncia i auge de la violència en l'esport.

Pérez Llorca descarta pensar en la seua reelecció i reivindica que només treballa per la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca insistix que no dedica temps a la seua possible reelecció com president de la Generalitat i que centra tot el seu esforç en la recuperació i en les necessitats dels valencians.

Xoc en Les Corts per la derogació del decret de lloguers i el vot del PP

La derogació en el Congrés del decret que prorrogava contractes de lloguer i limitava pujades enfronta a PP, PSPV, Compromís i Vox en Les Corts.

El PP defén a Susana Camarero davant la seua citació per la dana i el PSPV reclama que diga la veritat

El PP es mostra confiat davant la citació judicial de Susana Camarero per la gestió de la dana, mentres el PSPV insistix que haurà de dir la veritat i Compromís planteja canvis en emergències.

Tania Candiani convertix l’IVAM en un ecosistema especulatiu amb arrels imaginades

L'exposició Radix de Tania Candiani transforma una sala de l'IVAM en un ecosistema immersiu on es creuen art, ciència i pensament ecològic per a explorar l'invisible que sosté la vida.

El jutjat eximix al tècnic municipal en la causa del castell unflable de Mislata

El Jutjat d'Instrucció número 4 de Mislata ha exonerat a l'enginyer tècnic municipal per l'accident del castell unflable en el qual van morir dos xiquetes en 2022 i manté l'acusació contra el propietari i responsables de la atraccion.

El porter del Llevant Álex Primo passarà per quiròfan per una lesió en el muscle dret

Álex Primo, tercer porter del Llevant de 21 anys, serà operat en les pròximes setmanes d'una luxació en el muscle dret amb lesió de labrum després de lesionar-se en un entrenament.

El València Basket busca reacció davant el Panathinaikos per a viatjar amb avantatge a Atenes

El València Basket rep de nou al Panathinaikos amb l'obligació de reaccionar en el Roig Arena després de perdre el primer partit i sense marge per a fallar abans de viatjar a Atenes.