Aquest cap de setmana podria haver-hi temperatures de fins a 44 °C

Després de viure el mes de maig més calorós de la sèrie històrica que arranca en 1961, la primera quinzena de juny sembla que manté l’aposta i no seria estrany que, vista la previsió, acabe igualment en el primer lloc en el qual a altes temperatures es refereix en gran part d’Espanya, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, divendres, al matí, el cel estarà nuvolós en la rodalia del Cantàbric i en el nord de Galícia, encara que s’anirà buidant. La resta de regions presentarà grans clars excepte en punts de muntanya, on a la vesprada hi haurà possibilitat de tempestes. Les temperatures es mantindran a l’alça en tot el territori, excepte en la costa mediterrània. En províncies com Badajoz, Còrdova i Sevilla podrien arribar als 40 °C.

Cap de setmana de Canícula

Durant el dissabte es podran registrar ruixats en el nord de Galícia i Astúries, estenent-se els núvols a altres zones del vessant cantàbric. En la resta de la Península, després d’un matí de cels buidats, a la vesprada s’aniran desenvolupant núvols a l’interior que podrien donar lloc a algun ruixat tempestuós en zones de muntanya.

Les temperatures continuaran en ascens, excepte a les regions cantàbriques on es mantindran semblants. Els valors podrien sobrepassar els 40 °C a la vall del Guadalquivir i el sud d’Extremadura.

Entre el diumenge i el dilluns la situació podria agreujar-se. Les temperatures aniran en augment en totes les capes de la troposfera, deixant un territori afectat pels 40 °C cada vegada més ampli. En algunes ciutats del sud-oest peninsular es podria arribar als 44 °C, com Sevilla o Còrdova. Dies més tard aqueixos registres extrems encara podrien anar més enllà, encara que això últim encara està per veure.

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.