Aquest cap de setmana podria haver-hi temperatures de fins a 44 °C

Després de viure el mes de maig més calorós de la sèrie històrica que arranca en 1961, la primera quinzena de juny sembla que manté l’aposta i no seria estrany que, vista la previsió, acabe igualment en el primer lloc en el qual a altes temperatures es refereix en gran part d’Espanya, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, divendres, al matí, el cel estarà nuvolós en la rodalia del Cantàbric i en el nord de Galícia, encara que s’anirà buidant. La resta de regions presentarà grans clars excepte en punts de muntanya, on a la vesprada hi haurà possibilitat de tempestes. Les temperatures es mantindran a l’alça en tot el territori, excepte en la costa mediterrània. En províncies com Badajoz, Còrdova i Sevilla podrien arribar als 40 °C.

Cap de setmana de Canícula

Durant el dissabte es podran registrar ruixats en el nord de Galícia i Astúries, estenent-se els núvols a altres zones del vessant cantàbric. En la resta de la Península, després d’un matí de cels buidats, a la vesprada s’aniran desenvolupant núvols a l’interior que podrien donar lloc a algun ruixat tempestuós en zones de muntanya.

Les temperatures continuaran en ascens, excepte a les regions cantàbriques on es mantindran semblants. Els valors podrien sobrepassar els 40 °C a la vall del Guadalquivir i el sud d’Extremadura.

Entre el diumenge i el dilluns la situació podria agreujar-se. Les temperatures aniran en augment en totes les capes de la troposfera, deixant un territori afectat pels 40 °C cada vegada més ampli. En algunes ciutats del sud-oest peninsular es podria arribar als 44 °C, com Sevilla o Còrdova. Dies més tard aqueixos registres extrems encara podrien anar més enllà, encara que això últim encara està per veure.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.