Aquest cap de setmana podria haver-hi temperatures de fins a 44 °C

Després de viure el mes de maig més calorós de la sèrie històrica que arranca en 1961, la primera quinzena de juny sembla que manté l’aposta i no seria estrany que, vista la previsió, acabe igualment en el primer lloc en el qual a altes temperatures es refereix en gran part d’Espanya, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, divendres, al matí, el cel estarà nuvolós en la rodalia del Cantàbric i en el nord de Galícia, encara que s’anirà buidant. La resta de regions presentarà grans clars excepte en punts de muntanya, on a la vesprada hi haurà possibilitat de tempestes. Les temperatures es mantindran a l’alça en tot el territori, excepte en la costa mediterrània. En províncies com Badajoz, Còrdova i Sevilla podrien arribar als 40 °C.

Cap de setmana de Canícula

Durant el dissabte es podran registrar ruixats en el nord de Galícia i Astúries, estenent-se els núvols a altres zones del vessant cantàbric. En la resta de la Península, després d’un matí de cels buidats, a la vesprada s’aniran desenvolupant núvols a l’interior que podrien donar lloc a algun ruixat tempestuós en zones de muntanya.

Les temperatures continuaran en ascens, excepte a les regions cantàbriques on es mantindran semblants. Els valors podrien sobrepassar els 40 °C a la vall del Guadalquivir i el sud d’Extremadura.

Entre el diumenge i el dilluns la situació podria agreujar-se. Les temperatures aniran en augment en totes les capes de la troposfera, deixant un territori afectat pels 40 °C cada vegada més ampli. En algunes ciutats del sud-oest peninsular es podria arribar als 44 °C, com Sevilla o Còrdova. Dies més tard aqueixos registres extrems encara podrien anar més enllà, encara que això últim encara està per veure.

Últimes notícies

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.

UGT-PV defensa les ajudes de la Generalitat al congrés de 2021 i es mostra sorpresa per la investigació

UGT-PV ha defensat la legalitat de les subvencions rebudes de la Generalitat per al 43 Congrés Confederal de 2021 a València i s’ha mostrat sorpresa per la investigació anunciada per l’Agència Antifrau, tot reivindicant la seua transparència i independència sindical.

La jutgessa de la DANA amplia sis mesos la investigació penal a Catarroja

La jutgessa de Catarroja ha acordat allargar sis mesos la investigació penal sobre la gestió de la DANA, amb el suport de la Fiscalia, per acabar declaracions i informes pendents. També ha rebutjat incloure com a víctima mortal una dona de 93 anys, en no vore’s relació directa entre la riada i la seua mort.

El PP assegura que Pérez Llorca no necessita ‘xapeta’ per a demostrar la seua faena

El síndic del PP, Nando Pastor, ha defensat que Juanfran Pérez Llorca no necessita ser proclamat formalment candidat per a revalidar la Presidència i ha carregat contra Diana Morant i Joan Baldoví.

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.

Autònoms i empreses de Ceuta cobraran les ajudes a partir d’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i Hisenda preveu començar els pagaments a principis d’octubre. Els autònoms rebran 5.000 euros i les empreses, entre 10.000 i 150.000 euros.

Els arrossers valencians avisen que la seua faena ja no és rendible per l’alça dels costos

El sector arrosser valencià denuncia que el preu en origen és un 35 % inferior als costos de producció i alerta que molts llauradors es plantegen deixar de sembrar si no s’aturen les importacions massives i no es revisen les clàusules de salvaguarda europees.