Aquest cap de setmana podria haver-hi temperatures de fins a 44 °C

Després de viure el mes de maig més calorós de la sèrie històrica que arranca en 1961, la primera quinzena de juny sembla que manté l’aposta i no seria estrany que, vista la previsió, acabe igualment en el primer lloc en el qual a altes temperatures es refereix en gran part d’Espanya, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Hui, divendres, al matí, el cel estarà nuvolós en la rodalia del Cantàbric i en el nord de Galícia, encara que s’anirà buidant. La resta de regions presentarà grans clars excepte en punts de muntanya, on a la vesprada hi haurà possibilitat de tempestes. Les temperatures es mantindran a l’alça en tot el territori, excepte en la costa mediterrània. En províncies com Badajoz, Còrdova i Sevilla podrien arribar als 40 °C.

Cap de setmana de Canícula

Durant el dissabte es podran registrar ruixats en el nord de Galícia i Astúries, estenent-se els núvols a altres zones del vessant cantàbric. En la resta de la Península, després d’un matí de cels buidats, a la vesprada s’aniran desenvolupant núvols a l’interior que podrien donar lloc a algun ruixat tempestuós en zones de muntanya.

Les temperatures continuaran en ascens, excepte a les regions cantàbriques on es mantindran semblants. Els valors podrien sobrepassar els 40 °C a la vall del Guadalquivir i el sud d’Extremadura.

Entre el diumenge i el dilluns la situació podria agreujar-se. Les temperatures aniran en augment en totes les capes de la troposfera, deixant un territori afectat pels 40 °C cada vegada més ampli. En algunes ciutats del sud-oest peninsular es podria arribar als 44 °C, com Sevilla o Còrdova. Dies més tard aqueixos registres extrems encara podrien anar més enllà, encara que això últim encara està per veure.

Últimes notícies

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.