Cauen les màximes fins a vuit graus mentre segueix l’avís per ratxes de vent fort a Castelló

La temperatures màximes registraran este diumenge un descens generalitzat en la majoria de la Comunitat Valenciana, d'entre quatre i huit graus, mentre segueix actiu l'avís groc (risc) per ratxes de vent fort que podran arribar als 80 quilòmetres per hora en el nord-oest de la província de Castelló. 

 

La jornada estarà marcada per intervals nuvolosos en la meitat sud de la regió i pel predomini de cels amb pocs núvols o pràcticament buidats en la resta de la Comunitat. En diversos punts de les comarques de l'interior, el diumenge ha clarejat amb gelades febles, segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). 

La baixada dels termòmetres es farà notar en les tres capitals, on el mercuri oscil·larà entre 16 i 8 graus a València, 17 i 6 a Castelló de la Plana i 18 i 8 a Alacant. Xifres significativament més fredes en localitats d'interior com Morella, que no superarà els 8 graus i registrarà gelades. Per contra, municipis alacantins com Dénia i Elx anotaran les màximes més acusades, per damunt de 18 graus. 

 

Quant al vent, tornarà a bufar de component nord-oest moderat a l'interior nord de Castelló, on les ratxes podran superar els 80 quilòmetres per hora entre les 8 i les 16 hores de la jornada. Ja durant la vesprada, l'avís per intervals forts baixa a verd (sense risc). 

 

 

Igual que la passada jornada, el fort vent anirà acompanyat de l'avís taronja (risc alt) per perill d'incendis forestals en les comarques de l'interior de les províncies de Castelló i València; verd (sense risc) en la resta de la regió, segons el Centre de Coordinació d'Emergències 112 de la Generalitat. 

 

Baixada de mínimes per al dilluns

La setmana arrancarà este dilluns, 27 de novembre, amb temperatures mínimes significativament baixes en zones de l'interior de la Comunitat Valenciana i predomini de cels poc nuvolosos, amb alguns intervals de núvols alts, com informa la predicció de l'Agència de Meteorologia. Les màximes, en canvi, no registraran canvis importants —sí pujaran el dimarts 28 i tornaran a baixar un dia més tard—, i el vent serà ja de caràcter fluix en la major part de la regió.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.