20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Cels clars amb ascensos i descensos de temperatures a la Comunitat Valenciana

 

L’inici de setmana es presenta de moment estable a la Comunitat Valenciana, pel que fa a l’oratge. Segons les previsions de l’Agència Estatal de meteorologia, Aemet, la setmana estarà dominada pels cels clars, tot i que si viurem pujades i baixades de temperatures.

 

Per a aquest dilluns els pronòstics d’Aemet apunten a cels clars o poc nuvolats a tot el territori valencià.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a dies anteriors. Així, s’esperen valors que es mouran entre els 20 i els 22 ºC de màxima en la majoria de zones. Tindrem màximes de 20 ºC a punts com Alcoi, Alacant o Gandia; 21 ºC a Castelló, València, Requena o Vinaròs; i 22 ºC a Elx i Ontinyent. Per damunt d’aquests valors estarà Orihuela, amb 23 ºC, i Morella i Dénia, amb 17 i 19 ºC respectivament.

 

Respecte a les mínimes, la majoria de llocs registraran valors entre 7 i 10 graus centígrads. Els punts més frescos seran Requena, amb 5 ºC de mínima, i Morella, amb 3 ºC.

 

Quant a la previsió del vent, al nord de Castelló s’espera vent del nord-oest (mestral) que bufarà de fluix a moderat. A la resta de la Comunitat el vent serà fluix variable, tendint a bufar de l’est (llevant).

 

Per a dimarts els cels continuaran amb pocs núvols, tot i que sí que es registraran intervals de núvols alts ocasionals. Les temperatures descendiran, sobretot en el cas de les màximes, que poden patir caigudes d’entre 4 i 6 graus.

 

El vent tindrà presència destacable al litoral alacantí. Així, s’espera vent del nord-est (gregal) que bufarà de moderat a fort. A Castelló s’espera que bufe també el gregal, de fluix a moderat, i tendint a bufar també fluix del sud-est (xaloc). A València i l’interior d’Alacant el vent serà variable i fluix, tot i que tendirà a bufar de llevant, de fluix a moderat.

 

Per a dimecres Aemet manté les previsions de cels clars o amb pocs núvols. Les temperatures mínimes es mantindran en els valors dels dies anteriors, mentre que les màximes pujaran.

 

El vent de gregal continuarà bufant de forma moderada al litoral d’Alacant, mentre que la resta de la Comunitat comptarà amb vent fluix i variable, que podrà tendir a bufar de llevant.

 

Per a dijous, de moment, hi ha previst un dia dominat per intervals de núvols. Les mínimes continuarien semblants als dies previs, mentre que les màximes tornarien a baixar.

 

El vent mantindria el seu comportament de dimecres al litoral d’Alacant, amb ratxes de gregal moderat. En la resta del territori, vent fluix amb predomini del llevant, de fluix a moderat.

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.