Cels clars amb ascensos i descensos de temperatures a la Comunitat Valenciana

 

L’inici de setmana es presenta de moment estable a la Comunitat Valenciana, pel que fa a l’oratge. Segons les previsions de l’Agència Estatal de meteorologia, Aemet, la setmana estarà dominada pels cels clars, tot i que si viurem pujades i baixades de temperatures.

 

Per a aquest dilluns els pronòstics d’Aemet apunten a cels clars o poc nuvolats a tot el territori valencià.

 

Pel que fa a les temperatures, patiran pocs canvis respecte a dies anteriors. Així, s’esperen valors que es mouran entre els 20 i els 22 ºC de màxima en la majoria de zones. Tindrem màximes de 20 ºC a punts com Alcoi, Alacant o Gandia; 21 ºC a Castelló, València, Requena o Vinaròs; i 22 ºC a Elx i Ontinyent. Per damunt d’aquests valors estarà Orihuela, amb 23 ºC, i Morella i Dénia, amb 17 i 19 ºC respectivament.

 

Respecte a les mínimes, la majoria de llocs registraran valors entre 7 i 10 graus centígrads. Els punts més frescos seran Requena, amb 5 ºC de mínima, i Morella, amb 3 ºC.

 

Quant a la previsió del vent, al nord de Castelló s’espera vent del nord-oest (mestral) que bufarà de fluix a moderat. A la resta de la Comunitat el vent serà fluix variable, tendint a bufar de l’est (llevant).

 

Per a dimarts els cels continuaran amb pocs núvols, tot i que sí que es registraran intervals de núvols alts ocasionals. Les temperatures descendiran, sobretot en el cas de les màximes, que poden patir caigudes d’entre 4 i 6 graus.

 

El vent tindrà presència destacable al litoral alacantí. Així, s’espera vent del nord-est (gregal) que bufarà de moderat a fort. A Castelló s’espera que bufe també el gregal, de fluix a moderat, i tendint a bufar també fluix del sud-est (xaloc). A València i l’interior d’Alacant el vent serà variable i fluix, tot i que tendirà a bufar de llevant, de fluix a moderat.

 

Per a dimecres Aemet manté les previsions de cels clars o amb pocs núvols. Les temperatures mínimes es mantindran en els valors dels dies anteriors, mentre que les màximes pujaran.

 

El vent de gregal continuarà bufant de forma moderada al litoral d’Alacant, mentre que la resta de la Comunitat comptarà amb vent fluix i variable, que podrà tendir a bufar de llevant.

 

Per a dijous, de moment, hi ha previst un dia dominat per intervals de núvols. Les mínimes continuarien semblants als dies previs, mentre que les màximes tornarien a baixar.

 

El vent mantindria el seu comportament de dimecres al litoral d’Alacant, amb ratxes de gregal moderat. En la resta del territori, vent fluix amb predomini del llevant, de fluix a moderat.

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.