14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La Comunitat Valenciana seguix en avís per altes temperatures que poden arribar als 39º

La província de València seguix este divendres en avís groc per calor ja que les temperatures màximes poden aconseguir els 39 graus, segons la predicció de la Aemet. Així, el termòmetre registrarà pocs canvis excepte augments de les màximes en el sud i oest de València. D'esta manera, en el litoral nord i sud aconseguiran els 36 graus, a l'interior nord els 37 i a l'interior sud als 39.

 

Per la seua banda, el cel seguirà poc nuvolós o clar mentre que el vent bufarà variable fluix tendint a est i sud-est a la vesprada, segons les mateixes fonts.

Campanyes per evitar accidents a causa de la calor

 

L’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) alerta del protocol per al treball en dies com els que estem vivint d’altes temperatures. Promou campanyes per evitar accidents i a detectar els síntomes més corresponents als colps de calor, esgotaments per la calor o els síncopes. Per això aconsella que es planifiquen els treballs a l'exterior i que es coneguen els riscos per evitar els accidents abans anomenats.

 

L’INVASSAT promou que en casos de mareig, debilitat, pols dèbil, confusió, pell calenta i seca són els primers símptomes de síncope o colp de calor. I en cas de dolors musculars o de cap, pell gelada i humida, calfreds a les cames, temperatura corporal de 39 graus són els símptomes d’esgotament per calor. En cas d’experimentar-los no baixar la guàrdia i acudir al centre de salut més proper.

 

 

 

Últimes notícies

Tosha Schareina, quart en l’etapa, s’allunya del podi del Dakar

El valencià va acabar a 9.47 de Luciano Benavides i és quart de la general de motos, a 20.13 del cap, en una jornada de navegació exigent.

10 detinguts per una estafa de 86.350 euros amb falses inversions en una multinacional

Deu persones han sigut detingudes en set províncies per una estafa que va captar 86.350 euros mitjançant suposades inversions en una gran energètica. La víctima va aportar estalvis i préstecs sota pressió.

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i assegura haver-lo aportat tot

Després d'un acarament amb José Manuel Cuenca, Salomé Pradas s'ha acostat a les víctimes de la DANA i ha defés que ho ha aportat tot. Les famílies han exigit veritat i responsabilitats.

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.