La Comunitat Valenciana seguix en avís per altes temperatures que poden arribar als 39º

La província de València seguix este divendres en avís groc per calor ja que les temperatures màximes poden aconseguir els 39 graus, segons la predicció de la Aemet. Així, el termòmetre registrarà pocs canvis excepte augments de les màximes en el sud i oest de València. D'esta manera, en el litoral nord i sud aconseguiran els 36 graus, a l'interior nord els 37 i a l'interior sud als 39.

 

Per la seua banda, el cel seguirà poc nuvolós o clar mentre que el vent bufarà variable fluix tendint a est i sud-est a la vesprada, segons les mateixes fonts.

Campanyes per evitar accidents a causa de la calor

 

L’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) alerta del protocol per al treball en dies com els que estem vivint d’altes temperatures. Promou campanyes per evitar accidents i a detectar els síntomes més corresponents als colps de calor, esgotaments per la calor o els síncopes. Per això aconsella que es planifiquen els treballs a l'exterior i que es coneguen els riscos per evitar els accidents abans anomenats.

 

L’INVASSAT promou que en casos de mareig, debilitat, pols dèbil, confusió, pell calenta i seca són els primers símptomes de síncope o colp de calor. I en cas de dolors musculars o de cap, pell gelada i humida, calfreds a les cames, temperatura corporal de 39 graus són els símptomes d’esgotament per calor. En cas d’experimentar-los no baixar la guàrdia i acudir al centre de salut més proper.

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional