La Comunitat Valenciana seguix en avís per altes temperatures que poden arribar als 39º

La província de València seguix este divendres en avís groc per calor ja que les temperatures màximes poden aconseguir els 39 graus, segons la predicció de la Aemet. Així, el termòmetre registrarà pocs canvis excepte augments de les màximes en el sud i oest de València. D'esta manera, en el litoral nord i sud aconseguiran els 36 graus, a l'interior nord els 37 i a l'interior sud als 39.

 

Per la seua banda, el cel seguirà poc nuvolós o clar mentre que el vent bufarà variable fluix tendint a est i sud-est a la vesprada, segons les mateixes fonts.

Campanyes per evitar accidents a causa de la calor

 

L’Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT) alerta del protocol per al treball en dies com els que estem vivint d’altes temperatures. Promou campanyes per evitar accidents i a detectar els síntomes més corresponents als colps de calor, esgotaments per la calor o els síncopes. Per això aconsella que es planifiquen els treballs a l'exterior i que es coneguen els riscos per evitar els accidents abans anomenats.

 

L’INVASSAT promou que en casos de mareig, debilitat, pols dèbil, confusió, pell calenta i seca són els primers símptomes de síncope o colp de calor. I en cas de dolors musculars o de cap, pell gelada i humida, calfreds a les cames, temperatura corporal de 39 graus són els símptomes d’esgotament per calor. En cas d’experimentar-los no baixar la guàrdia i acudir al centre de salut més proper.

 

 

 

Últimes notícies

Detingut un home per una plantació de marihuana amb més de 1.800 plantes a Picassent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una sofisticada plantació de marihuana en un xalet d’una urbanització de Picassent i ha detingut un home de 29 anys, acusat de tràfic de drogues i defraudació de fluït elèctric, després d’intervindre 1.806 plantes.

Oratge estable a la Comunitat Valenciana amb possibles pluges febles al sud

Este dijous l’oratje es manté estable a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures quasi sense canvis i possibilitat de pluges febles en la mitat sud.

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.