8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Comencem el desembre, pendents de nou de l’arribada del vent

Palmera a l'aire

 

Hui, 1 de desembre es considera que comença l’hivern des del punt de vista meteorològic. Oficialment, astronòmicament no començarà fins d’ací a 20 dies, el pròxim dia 21.

Ahir descansàrem del vent que ens havia torturat les últimes setmanes. Un vent del nord-oest (mestral) molt fort i molt fred que ens llançava de cap a abans d’hora cap a l’hivern. Però comencem el desembre, pendents de nou de l’arribada del vent.

Es deixa sentir des de primera hora. Bufa fluix però abans d’acabar el dia notarem com es reforça. De moments ponent pur, i això vol dir que hui farà pujar les temperatures. A la costa els termòmetres arraparan els 20 graus.

El matí serà assolellat però esta vesprada i sobretot a poqueta nit augmentarà la nuvolositat i no descarte que durant la matinada es puga registrar algun ruixat al nord. La cota de neu quedarà alta, per damunt dels 1.300 metres.

2-Hui-1

 

3-màx-i-mín-dc-1

Demà dijous començarem el dia amb el cel prou cobert i amb pluges dèbils, intermitents i esporàdiques que avançaran de nord a sud. Amb el pas del front notarem com es reforça de nou el vent i com baixen les temperatures.

 

6-Dj-2

 

7-màx-i-mín-dj-2

Divendres començarà amb ambient fred i ventós però com lluirà el sol sense cap impediment al centre del dia l’ambient no serà tant fred com el de dijous.

Estem a les portes d’un cap de setmana amb pont afegit i això vol dir l’oratge cobra importància. Un oratge que a mitjà termini sembla que no presentarà grans canvis. El mestral el tenim garantit, i les temperatures un dia pujaran i altre baixaran però tampoc experimentaran grans canvis.

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.