Empitjora el temps en València este dijous amb alertes grogues per la gota freda

 

Este dijous s’esperava que el temporal afectara únicament el sud de València i Alacant, però les últimes actualitzacions dels models marquen que els arruixons seran més freqüents del que s’esperava en la província de València. Per tant, es complica la situació este dijous a les portes d’un temporal que este divendres encara serà pitjor amb unes condicions extremes.

 

Amb l’empitjorament del temps este dijous, AEMET ha incrementat les alertes en la província de València amb alertes grogues. Uns avisos que signifiquen que les tempestes i els aiguats podran deixar arruixons forts que acumularan més de 20 litres en una hora. A més, seguirà el temporal marítim amb onades que superaran els 3 metres en la costa i les fortes ventades que arribaran fins als 70 km/h.

 

 

Màxima alerta este divendres

El temporal encara no haurà acabat este dijous, a pesar dels greus problemes i moltes incidències que està donant en el sud del territori valencià. Per tant, este divendres la situació serà crítica en el centre i sud, amb alertes màximes per un temporal que seguirà sent molt violent.

 

AEMET en eixe sentit incrementa les alertes a roges en la província de València i les manté al mateix nivell en Alacant un dia més. Estes alertes indiquen que podran caure autèntiques pluges torrencials, amb més de 90 l/m2 en una hora, i acumular-se’n més de 180 l/m2 en 12 hores. I tot això, amb un estat de la mar molt alterat amb onades que seguiran pujant per sobre dels 3 metres i unes ventades molt fortes superiors als 70 km/h.

 

Fet i fet, serà una situació excepcional i molt crítica la que s’espera demà en la capital i en àrees pròximes. Es podrien repetir escenes com les d’este dijous, amb fortes inundacions provocades per uns arruixons que han acumulat en alguns punts més de 300 litres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.