Empitjora el temps en València este dijous amb alertes grogues per la gota freda

 

Este dijous s’esperava que el temporal afectara únicament el sud de València i Alacant, però les últimes actualitzacions dels models marquen que els arruixons seran més freqüents del que s’esperava en la província de València. Per tant, es complica la situació este dijous a les portes d’un temporal que este divendres encara serà pitjor amb unes condicions extremes.

 

Amb l’empitjorament del temps este dijous, AEMET ha incrementat les alertes en la província de València amb alertes grogues. Uns avisos que signifiquen que les tempestes i els aiguats podran deixar arruixons forts que acumularan més de 20 litres en una hora. A més, seguirà el temporal marítim amb onades que superaran els 3 metres en la costa i les fortes ventades que arribaran fins als 70 km/h.

 

 

Màxima alerta este divendres

El temporal encara no haurà acabat este dijous, a pesar dels greus problemes i moltes incidències que està donant en el sud del territori valencià. Per tant, este divendres la situació serà crítica en el centre i sud, amb alertes màximes per un temporal que seguirà sent molt violent.

 

AEMET en eixe sentit incrementa les alertes a roges en la província de València i les manté al mateix nivell en Alacant un dia més. Estes alertes indiquen que podran caure autèntiques pluges torrencials, amb més de 90 l/m2 en una hora, i acumular-se’n més de 180 l/m2 en 12 hores. I tot això, amb un estat de la mar molt alterat amb onades que seguiran pujant per sobre dels 3 metres i unes ventades molt fortes superiors als 70 km/h.

 

Fet i fet, serà una situació excepcional i molt crítica la que s’espera demà en la capital i en àrees pròximes. Es podrien repetir escenes com les d’este dijous, amb fortes inundacions provocades per uns arruixons que han acumulat en alguns punts més de 300 litres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.