14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Empitjora el temps en València este dijous amb alertes grogues per la gota freda

 

Este dijous s’esperava que el temporal afectara únicament el sud de València i Alacant, però les últimes actualitzacions dels models marquen que els arruixons seran més freqüents del que s’esperava en la província de València. Per tant, es complica la situació este dijous a les portes d’un temporal que este divendres encara serà pitjor amb unes condicions extremes.

 

Amb l’empitjorament del temps este dijous, AEMET ha incrementat les alertes en la província de València amb alertes grogues. Uns avisos que signifiquen que les tempestes i els aiguats podran deixar arruixons forts que acumularan més de 20 litres en una hora. A més, seguirà el temporal marítim amb onades que superaran els 3 metres en la costa i les fortes ventades que arribaran fins als 70 km/h.

 

 

Màxima alerta este divendres

El temporal encara no haurà acabat este dijous, a pesar dels greus problemes i moltes incidències que està donant en el sud del territori valencià. Per tant, este divendres la situació serà crítica en el centre i sud, amb alertes màximes per un temporal que seguirà sent molt violent.

 

AEMET en eixe sentit incrementa les alertes a roges en la província de València i les manté al mateix nivell en Alacant un dia més. Estes alertes indiquen que podran caure autèntiques pluges torrencials, amb més de 90 l/m2 en una hora, i acumular-se’n més de 180 l/m2 en 12 hores. I tot això, amb un estat de la mar molt alterat amb onades que seguiran pujant per sobre dels 3 metres i unes ventades molt fortes superiors als 70 km/h.

 

Fet i fet, serà una situació excepcional i molt crítica la que s’espera demà en la capital i en àrees pròximes. Es podrien repetir escenes com les d’este dijous, amb fortes inundacions provocades per uns arruixons que han acumulat en alguns punts més de 300 litres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.