Empitjora el temps en València este dijous amb alertes grogues per la gota freda

 

Este dijous s’esperava que el temporal afectara únicament el sud de València i Alacant, però les últimes actualitzacions dels models marquen que els arruixons seran més freqüents del que s’esperava en la província de València. Per tant, es complica la situació este dijous a les portes d’un temporal que este divendres encara serà pitjor amb unes condicions extremes.

 

Amb l’empitjorament del temps este dijous, AEMET ha incrementat les alertes en la província de València amb alertes grogues. Uns avisos que signifiquen que les tempestes i els aiguats podran deixar arruixons forts que acumularan més de 20 litres en una hora. A més, seguirà el temporal marítim amb onades que superaran els 3 metres en la costa i les fortes ventades que arribaran fins als 70 km/h.

 

 

Màxima alerta este divendres

El temporal encara no haurà acabat este dijous, a pesar dels greus problemes i moltes incidències que està donant en el sud del territori valencià. Per tant, este divendres la situació serà crítica en el centre i sud, amb alertes màximes per un temporal que seguirà sent molt violent.

 

AEMET en eixe sentit incrementa les alertes a roges en la província de València i les manté al mateix nivell en Alacant un dia més. Estes alertes indiquen que podran caure autèntiques pluges torrencials, amb més de 90 l/m2 en una hora, i acumular-se’n més de 180 l/m2 en 12 hores. I tot això, amb un estat de la mar molt alterat amb onades que seguiran pujant per sobre dels 3 metres i unes ventades molt fortes superiors als 70 km/h.

 

Fet i fet, serà una situació excepcional i molt crítica la que s’espera demà en la capital i en àrees pròximes. Es podrien repetir escenes com les d’este dijous, amb fortes inundacions provocades per uns arruixons que han acumulat en alguns punts més de 300 litres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.

La Generalitat afronta la fase final de Salvem els Fotos per a rescatar 800.000 imatges danyades per la dana

La Generalitat reforça la fase final de Salvem els Fotos, projecte de la Universitat de València que busca recuperar 800.000 fotografies i 6.552 objectes danyats per la dana mitjançant un protocol pioner.

Quatre persones investigades per robar 25.000 euros a una dona fent-se passar pel seu banc

La Guàrdia Civil investiga a quatre persones de la província de Cadis per una estafa telemàtica a una dona de València a la qual li van sostraure més de 25.000 euros després de fer-se passar per personal de seguretat del seu banc.

Ricardo Llorca critica l’endarreriment del minimalisme a Espanya i presenta el seu Ofici de Caminantes

El compositor Ricardo Llorca presentarà a Madrid la gravació del seu oratori Ofici de Caminantes, inspirat en el camí de Sant Jaume, i lamenta el menyspreu al minimalisme a Espanya, que considera estancat des de fa dècades.

Desmantellat un punt de venda de droga enfront d’un col·legi a Torrent amb un detingut

La Policia Nacional ha desmantellat a Torrent un punt de venda de marihuana i haixix situat enfront d'un centre escolar i ha detingut a l'habitant del domicili com a presumpte autor d'un delicte contra la salut pública.

José Mourinho registra ‘The Special One’ com a marca per al seu negoci de vi

'The Special One', el sobrenom que acompanya a José Mourinho des dels seus anys en el Chelsea, es convertix també en la marca registrada amb la qual el tècnic portugués impulsa el seu projecte vinícola a la UE.

Un jutjat de Madrid fixa per a novembre el juí per la possible paternitat de Juan Carlos Calderón

Un jutjat de Majadahonda celebrarà el 4 de novembre el juí en el qual un professor de música valencià reclama que es reconega que és fill del compositor Juan Carlos Calderón, després d'onze anys de recopilació de proves.