Empitjora el temps en València este dijous amb alertes grogues per la gota freda

 

Este dijous s’esperava que el temporal afectara únicament el sud de València i Alacant, però les últimes actualitzacions dels models marquen que els arruixons seran més freqüents del que s’esperava en la província de València. Per tant, es complica la situació este dijous a les portes d’un temporal que este divendres encara serà pitjor amb unes condicions extremes.

 

Amb l’empitjorament del temps este dijous, AEMET ha incrementat les alertes en la província de València amb alertes grogues. Uns avisos que signifiquen que les tempestes i els aiguats podran deixar arruixons forts que acumularan més de 20 litres en una hora. A més, seguirà el temporal marítim amb onades que superaran els 3 metres en la costa i les fortes ventades que arribaran fins als 70 km/h.

 

 

Màxima alerta este divendres

El temporal encara no haurà acabat este dijous, a pesar dels greus problemes i moltes incidències que està donant en el sud del territori valencià. Per tant, este divendres la situació serà crítica en el centre i sud, amb alertes màximes per un temporal que seguirà sent molt violent.

 

AEMET en eixe sentit incrementa les alertes a roges en la província de València i les manté al mateix nivell en Alacant un dia més. Estes alertes indiquen que podran caure autèntiques pluges torrencials, amb més de 90 l/m2 en una hora, i acumular-se’n més de 180 l/m2 en 12 hores. I tot això, amb un estat de la mar molt alterat amb onades que seguiran pujant per sobre dels 3 metres i unes ventades molt fortes superiors als 70 km/h.

 

Fet i fet, serà una situació excepcional i molt crítica la que s’espera demà en la capital i en àrees pròximes. Es podrien repetir escenes com les d’este dijous, amb fortes inundacions provocades per uns arruixons que han acumulat en alguns punts més de 300 litres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU