Ferits i destrosses en Califòrnia per un fort terratrèmol de 7,1

 

El sud de Califòrnia, en els Estats Units, ha tremolat amb força esta matinada (hora valenciana) amb un fort terratrèmol de 7,1 graus en l’escala de Richter que ha provocat una gran quantitat de ferits lleus i destrosses en edificis i cases, alguns afonaments i, fins i tot, incendis. Els geòlegs ja han qualificat este sisme com el més fort dels últims 25 anys, després que dijous ja se’n produïra un de 6,4 en una zona remota del desert californià.

 

 

La diferència entre els dos terratrèmols és que este últim s’ha sentit amb força en moltes zones poblades, incloent la gran ciutat de Los Angeles. Segons el Servici Geològic dels Estats Units, l’epicentre del fort moviment s’ha registrat en la ciutat de Ridgecrest, a uns 200 quilòmetres al nord-oest de Los Angeles.

 

Destrosses i pànic pel terratrèmol

El sisme ha durat 15 segons i no ha afectat amb virulència la zona més poblada de la costa californiana, però sí que ha sigut fort en diferents municipis del sud de l’estat. Per eixa raó, hi ha hagut la caiguda de diferents murs, cables elèctrics, esquerdes en prou habitatges, canonades trencades i talls en el subministrament d’aigua, gas i llum. També hi ha hagut alguns ferits, mentres que el metro de Los Ángeles ha suspés el servici preventivament.

 

A més, este fort sisme ha causat el pànic entre la població per la seua intensitat, generant un fort guirigall en les xarxes socials, a on es poden vore imàtgens de partits de beisbol afectats pel sisme o piscines que pareixen un mar en ple temporal amb l’aigua eixint-se’n. Estes són algunes de les imàtgens més impactants:

 

 

Des del primer terratrèmol del dijous, s’han produït diferents rèpliques i hi ha punts del desert de Mojave amb molts rastres dels moviments sísmics. Este és el sisme més important registrat en el sud de Califòrnia des de l’any 1994, quan un fort moviment de 6,7 va deixar 57 morts i prop de 9.000 ferits. En aquella ocasió, el moviment es va detectar a poca profunditat i en una zona densament poblada, cosa que va multiplicar els danys de manera espectacular.

 

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Detenen a una dona a Alacant per fingir un robatori violent i una agressió sexual

Una dona de 29 anys ha sigut detinguda a Alacant per denunciar falsament un robatori amb violència i una agressió sexual, amb la finalitat de reclamar al banc una estafa de 555 euros.

Sense obligació d’anar als jutjats a la Comunitat Valenciana durant l’alerta roja per pluges

La Sala de Govern del TSJCV ha acordat que, mentres estiga activa l’alerta roja per pluges, no existix obligació de desplaçar-se als jutjats de les zones afectades, ni per a personal judicial ni per a professionals o ciutadania.

El Consell carrega contra Morant per acudir a Fiscalia amb un dosier anònim

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa Diana Morant d’anunciar una denúncia a Fiscalia amb un dosier anònim sobre Juanfran Pérez Llorca i li reclama que explique presumptes irregularitats en el seu entorn polític i en el Centre Nacional de Investigaciones Oncológicas.

Consum tancarà a les 17.00 hores en les zones amb alerta roja per pluges

Els supermercats Consum de les zones amb alerta roja per fortes pluges a Castelló i València tancaran a les 17.00 hores i suspendran temporalment la botiga virtual. La mesura afectarà 219 establiments i 3 plataformes logístiques, amb 7.300 treballadors implicats.

El 9 d’Octubre retrà homenatge als 750 anys de la mort de Jaume I

La Generalitat ha dissenyat la campanya institucional del 9 d’Octubre al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb el lema ‘Un llegat infinit’ i un ampli programa d’actes culturals i festius.

Les famílies amb dos fills podran ser considerades nombroses en la Comunitat Valenciana

El Consell ha iniciat els tràmits per a donar protecció especial a les famílies amb dos fills i equiparar-les a les nombroses, amb ajudes i beneficis fiscals previstos en diversos àmbits.

Valencia Basket busca mantindre el ple de triomfs d’Euroliga en la pista de l’ASVEL

El Valencia Basket visitarà este divendres l’ASVEL Villeurbanne amb l’objectiu de sumar la tercera victòria seguida en l’Euroliga, reforçat pel bon joc mostrat davant el Kosner Baskonia i amb tota la plantilla disponible.

El Valencia Basket ix abans cap a França pel risc de pluges intenses

El Valencia Basket ha avançat unes hores el vol privat a Lió per a evitar possibles problemes en l’aeroport de Manises pel nivell roig d’alerta per pluges previst a partir de les 18.00 hores de dijous.