Ferits i destrosses en Califòrnia per un fort terratrèmol de 7,1

 

El sud de Califòrnia, en els Estats Units, ha tremolat amb força esta matinada (hora valenciana) amb un fort terratrèmol de 7,1 graus en l’escala de Richter que ha provocat una gran quantitat de ferits lleus i destrosses en edificis i cases, alguns afonaments i, fins i tot, incendis. Els geòlegs ja han qualificat este sisme com el més fort dels últims 25 anys, després que dijous ja se’n produïra un de 6,4 en una zona remota del desert californià.

 

 

La diferència entre els dos terratrèmols és que este últim s’ha sentit amb força en moltes zones poblades, incloent la gran ciutat de Los Angeles. Segons el Servici Geològic dels Estats Units, l’epicentre del fort moviment s’ha registrat en la ciutat de Ridgecrest, a uns 200 quilòmetres al nord-oest de Los Angeles.

 

Destrosses i pànic pel terratrèmol

El sisme ha durat 15 segons i no ha afectat amb virulència la zona més poblada de la costa californiana, però sí que ha sigut fort en diferents municipis del sud de l’estat. Per eixa raó, hi ha hagut la caiguda de diferents murs, cables elèctrics, esquerdes en prou habitatges, canonades trencades i talls en el subministrament d’aigua, gas i llum. També hi ha hagut alguns ferits, mentres que el metro de Los Ángeles ha suspés el servici preventivament.

 

A més, este fort sisme ha causat el pànic entre la població per la seua intensitat, generant un fort guirigall en les xarxes socials, a on es poden vore imàtgens de partits de beisbol afectats pel sisme o piscines que pareixen un mar en ple temporal amb l’aigua eixint-se’n. Estes són algunes de les imàtgens més impactants:

 

 

Des del primer terratrèmol del dijous, s’han produït diferents rèpliques i hi ha punts del desert de Mojave amb molts rastres dels moviments sísmics. Este és el sisme més important registrat en el sud de Califòrnia des de l’any 1994, quan un fort moviment de 6,7 va deixar 57 morts i prop de 9.000 ferits. En aquella ocasió, el moviment es va detectar a poca profunditat i en una zona densament poblada, cosa que va multiplicar els danys de manera espectacular.

 

 

També pots llegir..

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.