14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Ferits i destrosses en Califòrnia per un fort terratrèmol de 7,1

 

El sud de Califòrnia, en els Estats Units, ha tremolat amb força esta matinada (hora valenciana) amb un fort terratrèmol de 7,1 graus en l’escala de Richter que ha provocat una gran quantitat de ferits lleus i destrosses en edificis i cases, alguns afonaments i, fins i tot, incendis. Els geòlegs ja han qualificat este sisme com el més fort dels últims 25 anys, després que dijous ja se’n produïra un de 6,4 en una zona remota del desert californià.

 

 

La diferència entre els dos terratrèmols és que este últim s’ha sentit amb força en moltes zones poblades, incloent la gran ciutat de Los Angeles. Segons el Servici Geològic dels Estats Units, l’epicentre del fort moviment s’ha registrat en la ciutat de Ridgecrest, a uns 200 quilòmetres al nord-oest de Los Angeles.

 

Destrosses i pànic pel terratrèmol

El sisme ha durat 15 segons i no ha afectat amb virulència la zona més poblada de la costa californiana, però sí que ha sigut fort en diferents municipis del sud de l’estat. Per eixa raó, hi ha hagut la caiguda de diferents murs, cables elèctrics, esquerdes en prou habitatges, canonades trencades i talls en el subministrament d’aigua, gas i llum. També hi ha hagut alguns ferits, mentres que el metro de Los Ángeles ha suspés el servici preventivament.

 

A més, este fort sisme ha causat el pànic entre la població per la seua intensitat, generant un fort guirigall en les xarxes socials, a on es poden vore imàtgens de partits de beisbol afectats pel sisme o piscines que pareixen un mar en ple temporal amb l’aigua eixint-se’n. Estes són algunes de les imàtgens més impactants:

 

 

Des del primer terratrèmol del dijous, s’han produït diferents rèpliques i hi ha punts del desert de Mojave amb molts rastres dels moviments sísmics. Este és el sisme més important registrat en el sud de Califòrnia des de l’any 1994, quan un fort moviment de 6,7 va deixar 57 morts i prop de 9.000 ferits. En aquella ocasió, el moviment es va detectar a poca profunditat i en una zona densament poblada, cosa que va multiplicar els danys de manera espectacular.

 

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.