14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Ferits i destrosses en Califòrnia per un fort terratrèmol de 7,1

 

El sud de Califòrnia, en els Estats Units, ha tremolat amb força esta matinada (hora valenciana) amb un fort terratrèmol de 7,1 graus en l’escala de Richter que ha provocat una gran quantitat de ferits lleus i destrosses en edificis i cases, alguns afonaments i, fins i tot, incendis. Els geòlegs ja han qualificat este sisme com el més fort dels últims 25 anys, després que dijous ja se’n produïra un de 6,4 en una zona remota del desert californià.

 

 

La diferència entre els dos terratrèmols és que este últim s’ha sentit amb força en moltes zones poblades, incloent la gran ciutat de Los Angeles. Segons el Servici Geològic dels Estats Units, l’epicentre del fort moviment s’ha registrat en la ciutat de Ridgecrest, a uns 200 quilòmetres al nord-oest de Los Angeles.

 

Destrosses i pànic pel terratrèmol

El sisme ha durat 15 segons i no ha afectat amb virulència la zona més poblada de la costa californiana, però sí que ha sigut fort en diferents municipis del sud de l’estat. Per eixa raó, hi ha hagut la caiguda de diferents murs, cables elèctrics, esquerdes en prou habitatges, canonades trencades i talls en el subministrament d’aigua, gas i llum. També hi ha hagut alguns ferits, mentres que el metro de Los Ángeles ha suspés el servici preventivament.

 

A més, este fort sisme ha causat el pànic entre la població per la seua intensitat, generant un fort guirigall en les xarxes socials, a on es poden vore imàtgens de partits de beisbol afectats pel sisme o piscines que pareixen un mar en ple temporal amb l’aigua eixint-se’n. Estes són algunes de les imàtgens més impactants:

 

 

Des del primer terratrèmol del dijous, s’han produït diferents rèpliques i hi ha punts del desert de Mojave amb molts rastres dels moviments sísmics. Este és el sisme més important registrat en el sud de Califòrnia des de l’any 1994, quan un fort moviment de 6,7 va deixar 57 morts i prop de 9.000 ferits. En aquella ocasió, el moviment es va detectar a poca profunditat i en una zona densament poblada, cosa que va multiplicar els danys de manera espectacular.

 

 

També pots llegir..

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.