14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La Generalitat emet un avís especial per nevades a cotes baixes a València i Castelló

L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha enviat un avís especial per nevades en tota la província de Castelló i a l'interior de la província de València després dels avisos per fenomen advers emesos per l'Agència Estatal de Meteorologia. 

 

  

Segons la Generalitat, seran nevades de nivell taronja a l'interior de Castelló i a l'interior nord de València amb acumulacions de neu de més de cinc centímetres. La "singularitat" d'aquest episodi és que també afectarà a les zones litorals de Castelló, on hi ha avise nivell groc amb acumulats de dos centímetres a partir de cotes relativament baixes (300 m). Aquest avís groc també afectarà a l'interior sud de València. 

 

 

S'espera que addicionalment es produïsquen pluges que a nivell local poden tenir "certa persistència", però sense arribar a llindars de risc. Esta situació es perllongarà en les zones interiors fins a primeres hores del dimecres 28 de febrer, mentre que en el litoral s'espera que finalitze a últimes hores del dimarts. 

Des de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències es recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant aqueixos dies el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat "amb la finalitat d'activar amb antelació els seus protocols d'actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits". 

  

 

 

Últimes notícies

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.