Grècia en el punt de mira per un huracà

No hi ha dubte que estem en una època en la qual els huracans són els protagonistes de moltes notícies. Quan finalitza l’estiu i comença el període tardorenc és possible que apareguen els ‘medicanes’, és un fenomen bastant estrany però pot ocórrer i és probable que arribe a Grècia en els pròxims dies.

Un ‘medicane’ és un huracà que es forma al voltant del nostre mar i que encara que és menys fort que un normal, poden produir grans destrosses per les zones en les quals passe. 

Segons els models globals GFS i ECMWF, es preveu que entre el pròxim dijous i divendres es desenvolupe un ‘medicane’ en el mar Jònic, situat entre Sicília i Tunísia i que posteriorment arribe al sud de Grècia.

 

Els meteoròlegs ja estan informant de la formació del ‘medicane’ en les ciutats gregues i es donaran noves notícies durant les pròximes hores.

 

Un medicane.

Un medicane. | Cedida

 

De moment, se sap que aquest huracà podria ser capaç de produir vents sostinguts de 85 quilòmetres per hora i ratxes de fins a 120 quilòmetres per hora. Açò pot provocar pluges excessives i ones d’altura molt elevada. En les pròximes hores se sabrà si el ‘medicane’ augmenta o es desestima, de moment caldrà estar alerta i esperar per a veure què és el que succeeix.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.