Forta baixada de les temperatures amb pluges disperses este divendres

Divendres s'estendrà un important canvi de temps a gran part del territori

Divendres s’estendrà un important canvi d’oratge a gran part del territori | Arxiu

 

Es reforça la previsió de què esta pròxima jornada de divendres es produïsca un marcat canvi d’oratge en bona part de la Comunitat Valenciana, especialment en el nord i el centre. Com en la resta del nord-est de la península, un embossament d’aire fred augmentarà els núvols, la probabilitat de pluges i tempestes, i desplomarà els termòmetres en totes les comarques.

 

Si este dijous ha fet un dia d’estiu, amb màximes de fins a 32ºC, demà divendres l’ambient es refrescarà de forma general, amb 10ºC menys en Castelló, València i en l’interior muntanyós d’Alacant. En este últim sector les pluges seran més fluixes, mentre que en la resta s’espera un dia prou plujós, amb precipitacions més intenses de cara a la vesprada.

 

Les primeres pluges amb tempesta arriben esta nit de dijous a divendres

Mapa de la previsió per aquest divendres

Mapa de previsió per a divendres | AEMET

 

Durant les pròximes hores el cel es cobrirà en el terç nord, en les muntanyes dels Ports de Morella, l’oest de Castelló i zones pròximes, on esperem que de nit descarreguen algunes pluges, possiblement amb tronades. Una vegada passe este primer front de pluges, durant el matí de divendres continuarà el cel cobert al nord, i amb més clars en València i Alacant.

 

En el terç nord, fins al migdia, podria ploure un poc, però serà de cara a la vesprada quan les pluges i tempestes s’animaran en tot el territori, i arribaran a l’extrem sud a última hora. Les acumulacions més importants estaran en les comarques del nord i el centre, sobretot en l’interior de València i Castelló.

 

En la costa el divendres acabarà amb un temps gris, fresc i amb pluges dèbils. Es notarà més la baixada de les temperatures, amb màximes pròximes als 20ºC. Per baix dels 17ºC estaran a les muntanyes i al voltant dels 27ºC en la zona d’Elx.

Important descens de temperatures aquest divendres, que continuarà el cap de setmana.

Important descens de temperatures este divendres, que continuarà el cap de setmana. | AEMET

 

Cap de setmana amb pluges irregulars en Castelló i el nord d’Alacant, i poca calor

El temps insegur continuarà durant el dissabte i el diumenge, però es podrà aprofitar el cap de setmana, ja que només esperem algunes pluges de vesprada i en les muntanyes. Cel variable, amb més sol i temperatures un poc més altes en la mitat nord. En el sud refrescarà un poc, més tard que en les zones del nord.

 

El diumenge hi haurà tranquil·litat a totes les zones. Destaquem que el vent de mestral bufarà amb força a partir del dissabte a Castelló. L’ambient d’estiu tornarà el dilluns, però per al dimarts tornarien a creuar noves pluges el cel de la Comunitat.

 

S’haurà d’anar amb compte amb el ball de temperatures i constipats este cap de setmana i la setmana que ve.

Últimes notícies

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.