Forta baixada de les temperatures amb pluges disperses este divendres

Divendres s'estendrà un important canvi de temps a gran part del territori

Divendres s’estendrà un important canvi d’oratge a gran part del territori | Arxiu

 

Es reforça la previsió de què esta pròxima jornada de divendres es produïsca un marcat canvi d’oratge en bona part de la Comunitat Valenciana, especialment en el nord i el centre. Com en la resta del nord-est de la península, un embossament d’aire fred augmentarà els núvols, la probabilitat de pluges i tempestes, i desplomarà els termòmetres en totes les comarques.

 

Si este dijous ha fet un dia d’estiu, amb màximes de fins a 32ºC, demà divendres l’ambient es refrescarà de forma general, amb 10ºC menys en Castelló, València i en l’interior muntanyós d’Alacant. En este últim sector les pluges seran més fluixes, mentre que en la resta s’espera un dia prou plujós, amb precipitacions més intenses de cara a la vesprada.

 

Les primeres pluges amb tempesta arriben esta nit de dijous a divendres

Mapa de la previsió per aquest divendres

Mapa de previsió per a divendres | AEMET

 

Durant les pròximes hores el cel es cobrirà en el terç nord, en les muntanyes dels Ports de Morella, l’oest de Castelló i zones pròximes, on esperem que de nit descarreguen algunes pluges, possiblement amb tronades. Una vegada passe este primer front de pluges, durant el matí de divendres continuarà el cel cobert al nord, i amb més clars en València i Alacant.

 

En el terç nord, fins al migdia, podria ploure un poc, però serà de cara a la vesprada quan les pluges i tempestes s’animaran en tot el territori, i arribaran a l’extrem sud a última hora. Les acumulacions més importants estaran en les comarques del nord i el centre, sobretot en l’interior de València i Castelló.

 

En la costa el divendres acabarà amb un temps gris, fresc i amb pluges dèbils. Es notarà més la baixada de les temperatures, amb màximes pròximes als 20ºC. Per baix dels 17ºC estaran a les muntanyes i al voltant dels 27ºC en la zona d’Elx.

Important descens de temperatures aquest divendres, que continuarà el cap de setmana.

Important descens de temperatures este divendres, que continuarà el cap de setmana. | AEMET

 

Cap de setmana amb pluges irregulars en Castelló i el nord d’Alacant, i poca calor

El temps insegur continuarà durant el dissabte i el diumenge, però es podrà aprofitar el cap de setmana, ja que només esperem algunes pluges de vesprada i en les muntanyes. Cel variable, amb més sol i temperatures un poc més altes en la mitat nord. En el sud refrescarà un poc, més tard que en les zones del nord.

 

El diumenge hi haurà tranquil·litat a totes les zones. Destaquem que el vent de mestral bufarà amb força a partir del dissabte a Castelló. L’ambient d’estiu tornarà el dilluns, però per al dimarts tornarien a creuar noves pluges el cel de la Comunitat.

 

S’haurà d’anar amb compte amb el ball de temperatures i constipats este cap de setmana i la setmana que ve.

Últimes notícies

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.

Calor intens a l’interior i risc de tempestes amb ratxes fortes de vent a la Comunitat

L’interior de València i Alacant mantindrà temperatures molt altes hui i demà, amb nuvolositat d’evolució i tempestes vespertines amb ratxes fortes de vent, segons Aemet.