Calor sense extrems

oratge

Després de la calor que vam patir el cap de setmana passat molta gent es pregunta si este estiu tornarà a fer tanta calor o ja notarem que encarem la recta final d’agost i les temperatures començaran a  baixar?

De moment es respira millor, podem dormir per la nit i al centre del dia vivim lluny dels 40-45 graus que marcaven fa no res els termòmetres.

Les nits encara són difícils de dormir perquè els termòmetres encara registren temperatures entre els 22 i els 24 graus, i la humitat i els núvols baixos s’encarreguen de deixar l’ambient molt bascós.

Este matí hem vist núvols baixos a la costa que no tardaran en donar el relleu al sol, però a partir de migdia haurem d’estar atents a la formació i evolució vertical de núvols en punts de muntanya del nord perquè localment poden deixar ruixats i tronades, sempre més probables a les immediacions de la serralada ibèrica.

 

Les temperatures no patiran canvis o tendiran a pujar les màximes.

oratge2

Demà dijous tot indica que tornarem a tindre un matí de sol amb temperatures més altes, i una vesprada amb núvols de tempesta a les muntanyes del nord i també en punts de l’interior de València. Pensem que a les muntanyes d’Alacant podrà veure’s algun núvol créixer amb més energia, però que quedarà en no res.

or

or

Les previsions donen sol i calor tant divendres com dissabte. Dies de calma i d’estabilitat amb temperatures més altes al centre i a l’interior que a la costa, i diumenge a més de calor caldrà estar atents de nou als núvols de tronada que puguen créixer al nord i per l’interior.

or

Últimes notícies

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.

El gran incendi de la Vall d’Uixó obliga a desallotjar 16.000 persones

El nombre de persones evacuades per l'incendi declarat dissabte a la Vall d'Uixó ascendeix ja a més de 16.000, després del desallotjament preventiu esta matinada d'uns mil veïns del barri Texas.

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.