Dies de calma d’agost

oratge

oratge | oratge

A les acaballes del mes d’agost són habituals les tempestes que fan de pont entre els mesos de juliol i el de setembre, però no és fàcil que siga a l’inici de mes quan l’oratge siga variable i tempestuós. Pot ser un dia de forma puntual podem tindre ruixats, tronades i temperatures fresques, però són situacions de poca durada. De seguida s’imposen el sol i l’estabilitat.

És el que ha passat en les últimes hores. S’ha imposat l’estabilitat i tot i que l’ambient és fresc acabaran pujant les temperatures al centre del dia.

Les tronades d’ahir de vesprada foren menys generals del que estava previst. Tocaren el nord de Castelló, on localment descarregaren amb força, però a la resta de la Comunitat el dia va ser més estable i més calorós del que marcaven les previsions.

Acabem de deixar enrere una nit prou fresca ( ja ens conformen a passar la nit a 20 graus). El dia comença més fresc, amb bona visibilitat i pocs núvols al cel, però no tardarem en començar a notar com les temperatures pugen de forma més decidida i superen els valors d’ahir.

A mitja vesprada podran créixer nuvolades un poc més compactes al nord on podria arribar a caure alguna gota.

or

orat

Demà dimecres també farà més sol de matí que de vesprada. En conjunt hem de parlar d’un dia marcat per l’estabilitat, amb temperatures més altes tant durant el dia com durant la nit. De vesprada també cal esperar algun plugim dèbil al nord.

orage

oratge

Tot indica que la recta final de la setmana estarà presidida per temps estable i assolellat amb temperatures més altes. Pujaran dijous, també ho faran divendres i dissabte encetarem el cap de setmana amb pocs canvis, amb oratge estable i temperatures més altes per l’interior (entre els 35 i els 38 graus per l’interior) que a la costa on els termòmetres superaran de nou els 30 graus.

oratge

Últimes notícies

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.