Ponent per rematar el pont

Fred

Des que va començar el pont el vent ha sigut el principal protagonista.

En bufar de mestral de seguida baixaven les temperatures deixant l’ambient hivernal al nord i per l’interior, i fins i tot enfarinant els cims de les muntanyes.

Però també hem tingut i tindrem dies que s’ha deixat sentir de ponent quedant l’ambient prou més suau, fins i tot primaveral en punts de la costa com va passar dissabte… i com s’espera que passe tant hui com demà amb l’arribada d’un front des de l’Atlàntic que farà que el vent bufe més pur de ponent acostant-nos una massa d’aire més càlida i fent pujar de nou el mercuri dels termòmetres.

Hui serà el dia que notarem com s’apropa cap a nosaltres un front. La massa d’aire més càlid que sempre va davant qualsevol front farà que les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa i que fins i tot els puguen superar.

Sol | Jordi Payà

Les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa | Jordi Payà

Demà dimecres serà el dia que ens creue el front i això afavorirà un descens de les temperatures a partir de migdia, just quan els núvols acaben de creuar la Comunitat Valenciana. Només hauran deixat ruixats dèbils, més probables al nord i per l’interior, però obriran la porta de nou al mestral que es reforçarà de nou de cara a la nit.

Les temperatures nocturnes no patiran canvis mentre que al centre del dia baixaran entre 2 i 4 graus.

Ruixats dèbils | Jordi Payà

Descens de les temperatures | Jordi Payà

Dijous tornarem a la normalitat després del pont sense a penes canvis d’oratge perquè tot indica que el mestral també ens acompanyarà la recta final de la setmana deixant l’oratge antipàtic i ben fred per tot arreu. Al nord la nuvolositat serà més abundant i encara que no s’esperen precipitacions importants la neu es deixarà veure de tant en tant per damunt dels 1.000-1.300 metres.

Al nord la nuvolositat serà més abundant | Jordi Payà

 

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.