Ponent per rematar el pont

Fred

Des que va començar el pont el vent ha sigut el principal protagonista.

En bufar de mestral de seguida baixaven les temperatures deixant l’ambient hivernal al nord i per l’interior, i fins i tot enfarinant els cims de les muntanyes.

Però també hem tingut i tindrem dies que s’ha deixat sentir de ponent quedant l’ambient prou més suau, fins i tot primaveral en punts de la costa com va passar dissabte… i com s’espera que passe tant hui com demà amb l’arribada d’un front des de l’Atlàntic que farà que el vent bufe més pur de ponent acostant-nos una massa d’aire més càlida i fent pujar de nou el mercuri dels termòmetres.

Hui serà el dia que notarem com s’apropa cap a nosaltres un front. La massa d’aire més càlid que sempre va davant qualsevol front farà que les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa i que fins i tot els puguen superar.

Sol | Jordi Payà

Les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa | Jordi Payà

Demà dimecres serà el dia que ens creue el front i això afavorirà un descens de les temperatures a partir de migdia, just quan els núvols acaben de creuar la Comunitat Valenciana. Només hauran deixat ruixats dèbils, més probables al nord i per l’interior, però obriran la porta de nou al mestral que es reforçarà de nou de cara a la nit.

Les temperatures nocturnes no patiran canvis mentre que al centre del dia baixaran entre 2 i 4 graus.

Ruixats dèbils | Jordi Payà

Descens de les temperatures | Jordi Payà

Dijous tornarem a la normalitat després del pont sense a penes canvis d’oratge perquè tot indica que el mestral també ens acompanyarà la recta final de la setmana deixant l’oratge antipàtic i ben fred per tot arreu. Al nord la nuvolositat serà més abundant i encara que no s’esperen precipitacions importants la neu es deixarà veure de tant en tant per damunt dels 1.000-1.300 metres.

Al nord la nuvolositat serà més abundant | Jordi Payà

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.