Ponent per rematar el pont

Fred

Des que va començar el pont el vent ha sigut el principal protagonista.

En bufar de mestral de seguida baixaven les temperatures deixant l’ambient hivernal al nord i per l’interior, i fins i tot enfarinant els cims de les muntanyes.

Però també hem tingut i tindrem dies que s’ha deixat sentir de ponent quedant l’ambient prou més suau, fins i tot primaveral en punts de la costa com va passar dissabte… i com s’espera que passe tant hui com demà amb l’arribada d’un front des de l’Atlàntic que farà que el vent bufe més pur de ponent acostant-nos una massa d’aire més càlida i fent pujar de nou el mercuri dels termòmetres.

Hui serà el dia que notarem com s’apropa cap a nosaltres un front. La massa d’aire més càlid que sempre va davant qualsevol front farà que les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa i que fins i tot els puguen superar.

Sol | Jordi Payà

Les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa | Jordi Payà

Demà dimecres serà el dia que ens creue el front i això afavorirà un descens de les temperatures a partir de migdia, just quan els núvols acaben de creuar la Comunitat Valenciana. Només hauran deixat ruixats dèbils, més probables al nord i per l’interior, però obriran la porta de nou al mestral que es reforçarà de nou de cara a la nit.

Les temperatures nocturnes no patiran canvis mentre que al centre del dia baixaran entre 2 i 4 graus.

Ruixats dèbils | Jordi Payà

Descens de les temperatures | Jordi Payà

Dijous tornarem a la normalitat després del pont sense a penes canvis d’oratge perquè tot indica que el mestral també ens acompanyarà la recta final de la setmana deixant l’oratge antipàtic i ben fred per tot arreu. Al nord la nuvolositat serà més abundant i encara que no s’esperen precipitacions importants la neu es deixarà veure de tant en tant per damunt dels 1.000-1.300 metres.

Al nord la nuvolositat serà més abundant | Jordi Payà

 

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.