Ponent per rematar el pont

Fred

Des que va començar el pont el vent ha sigut el principal protagonista.

En bufar de mestral de seguida baixaven les temperatures deixant l’ambient hivernal al nord i per l’interior, i fins i tot enfarinant els cims de les muntanyes.

Però també hem tingut i tindrem dies que s’ha deixat sentir de ponent quedant l’ambient prou més suau, fins i tot primaveral en punts de la costa com va passar dissabte… i com s’espera que passe tant hui com demà amb l’arribada d’un front des de l’Atlàntic que farà que el vent bufe més pur de ponent acostant-nos una massa d’aire més càlida i fent pujar de nou el mercuri dels termòmetres.

Hui serà el dia que notarem com s’apropa cap a nosaltres un front. La massa d’aire més càlid que sempre va davant qualsevol front farà que les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa i que fins i tot els puguen superar.

Sol | Jordi Payà

Les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa | Jordi Payà

Demà dimecres serà el dia que ens creue el front i això afavorirà un descens de les temperatures a partir de migdia, just quan els núvols acaben de creuar la Comunitat Valenciana. Només hauran deixat ruixats dèbils, més probables al nord i per l’interior, però obriran la porta de nou al mestral que es reforçarà de nou de cara a la nit.

Les temperatures nocturnes no patiran canvis mentre que al centre del dia baixaran entre 2 i 4 graus.

Ruixats dèbils | Jordi Payà

Descens de les temperatures | Jordi Payà

Dijous tornarem a la normalitat després del pont sense a penes canvis d’oratge perquè tot indica que el mestral també ens acompanyarà la recta final de la setmana deixant l’oratge antipàtic i ben fred per tot arreu. Al nord la nuvolositat serà més abundant i encara que no s’esperen precipitacions importants la neu es deixarà veure de tant en tant per damunt dels 1.000-1.300 metres.

Al nord la nuvolositat serà més abundant | Jordi Payà

 

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.