Ponent per rematar el pont

Fred

Des que va començar el pont el vent ha sigut el principal protagonista.

En bufar de mestral de seguida baixaven les temperatures deixant l’ambient hivernal al nord i per l’interior, i fins i tot enfarinant els cims de les muntanyes.

Però també hem tingut i tindrem dies que s’ha deixat sentir de ponent quedant l’ambient prou més suau, fins i tot primaveral en punts de la costa com va passar dissabte… i com s’espera que passe tant hui com demà amb l’arribada d’un front des de l’Atlàntic que farà que el vent bufe més pur de ponent acostant-nos una massa d’aire més càlida i fent pujar de nou el mercuri dels termòmetres.

Hui serà el dia que notarem com s’apropa cap a nosaltres un front. La massa d’aire més càlid que sempre va davant qualsevol front farà que les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa i que fins i tot els puguen superar.

Sol | Jordi Payà

Les temperatures queden al voltant dels 20 graus al centre i a la costa | Jordi Payà

Demà dimecres serà el dia que ens creue el front i això afavorirà un descens de les temperatures a partir de migdia, just quan els núvols acaben de creuar la Comunitat Valenciana. Només hauran deixat ruixats dèbils, més probables al nord i per l’interior, però obriran la porta de nou al mestral que es reforçarà de nou de cara a la nit.

Les temperatures nocturnes no patiran canvis mentre que al centre del dia baixaran entre 2 i 4 graus.

Ruixats dèbils | Jordi Payà

Descens de les temperatures | Jordi Payà

Dijous tornarem a la normalitat després del pont sense a penes canvis d’oratge perquè tot indica que el mestral també ens acompanyarà la recta final de la setmana deixant l’oratge antipàtic i ben fred per tot arreu. Al nord la nuvolositat serà més abundant i encara que no s’esperen precipitacions importants la neu es deixarà veure de tant en tant per damunt dels 1.000-1.300 metres.

Al nord la nuvolositat serà més abundant | Jordi Payà

 

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.