Es retira l’avís groc a tota la Comunitat i tornen les altes temperatures

Sembla que la situació d’inestabilitat dona una treva, almenys durant alguns dies al territori valencià. Els últims dies han deixat pluges i tempestes, sobretot aquest cap de setmana, en el qual s’han registrat diverses incidències relacionades amb inundacions i caigudes d’arbres. Però com sovint sol ocórrer a la franja mediterrània, quan s’acaba la gota freda a vegades tornen les altes temperatures que fins al moment s’havien mantingut més suaus. Hui la Comunitat s’alça amb cels rasos, i segons l’Agència Estatal de Meteorologia s’ha retirat l’avís groc per pluges i les tres províncies mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). El mateix ocorre en la resta de l’estat espanyol, que es troba sense risc.

 

A Castelló trobem cel poc nuvolós amb intervals de núvols baixos matinals i núvols d’evolució diürna en zones de muntanya a les comarques de l’interior. Les temperatures sense canvis, amb 29ºC de màxima i 18ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 29ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs; 29ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló de la Plana, i 26ºC de màxima a Morella i 15ºC de mínima. A la província de València situació similar amb intervals de núvols matinals i núvols d’evolució diürna a les zones de muntanya i una part del litoral però sense probabilitat de pluja. A les comarques del litoral, en canvi el cel es manté ras i sense núvols. El vent bufarà variable fluix. Hui tindrem 30ºC de màxima i 18ºC de mínima a Ontinyent; a Gandia, 28ºC de màxima i 21ºC de mínima i a València 29ºC de màxima i 20ºC de mínima.

A Alacant cels rasos menys en zones de muntanya que tindran núvols al llarg del matí però evolucionaran al llarg del dia. Vent variable fluix, i temperatures amb mínimes i màximes lleugerament més altes. Hui trobem 28ºC de màxima i 21ºC de mínima a Alacant. A Orihuela 31ºC de màxima i 21ºC de mínima, a Dénia 29ºC de màxima i 21ºC de mínima i a Alcoi 28ºC de màxima i 18ºC de mínima.

De cara a demà s’espera un augment de les temperatures, a comarques tant del litoral com de l’interior on podrien augmentar un o dos graus tant les màximes, com les mínimes. Es mantindrà demà també l’avís verd a les tres províncies.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.