10.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Es retira l’avís groc a tota la Comunitat i tornen les altes temperatures

Sembla que la situació d’inestabilitat dona una treva, almenys durant alguns dies al territori valencià. Els últims dies han deixat pluges i tempestes, sobretot aquest cap de setmana, en el qual s’han registrat diverses incidències relacionades amb inundacions i caigudes d’arbres. Però com sovint sol ocórrer a la franja mediterrània, quan s’acaba la gota freda a vegades tornen les altes temperatures que fins al moment s’havien mantingut més suaus. Hui la Comunitat s’alça amb cels rasos, i segons l’Agència Estatal de Meteorologia s’ha retirat l’avís groc per pluges i les tres províncies mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). El mateix ocorre en la resta de l’estat espanyol, que es troba sense risc.

 

A Castelló trobem cel poc nuvolós amb intervals de núvols baixos matinals i núvols d’evolució diürna en zones de muntanya a les comarques de l’interior. Les temperatures sense canvis, amb 29ºC de màxima i 18ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 29ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs; 29ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló de la Plana, i 26ºC de màxima a Morella i 15ºC de mínima. A la província de València situació similar amb intervals de núvols matinals i núvols d’evolució diürna a les zones de muntanya i una part del litoral però sense probabilitat de pluja. A les comarques del litoral, en canvi el cel es manté ras i sense núvols. El vent bufarà variable fluix. Hui tindrem 30ºC de màxima i 18ºC de mínima a Ontinyent; a Gandia, 28ºC de màxima i 21ºC de mínima i a València 29ºC de màxima i 20ºC de mínima.

A Alacant cels rasos menys en zones de muntanya que tindran núvols al llarg del matí però evolucionaran al llarg del dia. Vent variable fluix, i temperatures amb mínimes i màximes lleugerament més altes. Hui trobem 28ºC de màxima i 21ºC de mínima a Alacant. A Orihuela 31ºC de màxima i 21ºC de mínima, a Dénia 29ºC de màxima i 21ºC de mínima i a Alcoi 28ºC de màxima i 18ºC de mínima.

De cara a demà s’espera un augment de les temperatures, a comarques tant del litoral com de l’interior on podrien augmentar un o dos graus tant les màximes, com les mínimes. Es mantindrà demà també l’avís verd a les tres províncies.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.