9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Es retira l’avís groc a tota la Comunitat i tornen les altes temperatures

Sembla que la situació d’inestabilitat dona una treva, almenys durant alguns dies al territori valencià. Els últims dies han deixat pluges i tempestes, sobretot aquest cap de setmana, en el qual s’han registrat diverses incidències relacionades amb inundacions i caigudes d’arbres. Però com sovint sol ocórrer a la franja mediterrània, quan s’acaba la gota freda a vegades tornen les altes temperatures que fins al moment s’havien mantingut més suaus. Hui la Comunitat s’alça amb cels rasos, i segons l’Agència Estatal de Meteorologia s’ha retirat l’avís groc per pluges i les tres províncies mantenen l’avís verd (sense risc o risc baix). El mateix ocorre en la resta de l’estat espanyol, que es troba sense risc.

 

A Castelló trobem cel poc nuvolós amb intervals de núvols baixos matinals i núvols d’evolució diürna en zones de muntanya a les comarques de l’interior. Les temperatures sense canvis, amb 29ºC de màxima i 18ºC de mínima a la Vall d’Uixó, 29ºC de màxima i 20ºC de mínima a Vinaròs; 29ºC de màxima i 19ºC de mínima a Castelló de la Plana, i 26ºC de màxima a Morella i 15ºC de mínima. A la província de València situació similar amb intervals de núvols matinals i núvols d’evolució diürna a les zones de muntanya i una part del litoral però sense probabilitat de pluja. A les comarques del litoral, en canvi el cel es manté ras i sense núvols. El vent bufarà variable fluix. Hui tindrem 30ºC de màxima i 18ºC de mínima a Ontinyent; a Gandia, 28ºC de màxima i 21ºC de mínima i a València 29ºC de màxima i 20ºC de mínima.

A Alacant cels rasos menys en zones de muntanya que tindran núvols al llarg del matí però evolucionaran al llarg del dia. Vent variable fluix, i temperatures amb mínimes i màximes lleugerament més altes. Hui trobem 28ºC de màxima i 21ºC de mínima a Alacant. A Orihuela 31ºC de màxima i 21ºC de mínima, a Dénia 29ºC de màxima i 21ºC de mínima i a Alcoi 28ºC de màxima i 18ºC de mínima.

De cara a demà s’espera un augment de les temperatures, a comarques tant del litoral com de l’interior on podrien augmentar un o dos graus tant les màximes, com les mínimes. Es mantindrà demà també l’avís verd a les tres províncies.

Últimes notícies

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.

Han caigut a la mitat les arribades en pastera a la Comunitat Valenciana i els rescatats han arribat en pitjor estat

2025 s'ha tancat amb 340 persones rescatades enfront de 643 en 2024 i 776 en 2023, la xifra més baixa de la dècada. Malgrat el descens, augmenten els ferits i els trasllats.

Indonèsia afronta la sèptima jornada de busca dels tres espanyols desapareguts

Indonèsia va reprendre per sèptim dia la busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic prop de Komodo. Les autoritats valoren prolongar el dispositiu més enllà del mínim legal.

Gelades febles a l’interior de Castelló i màximes amb pocs canvis a l’inici de l’any

L'any arranca amb cel poc nuvolós, mínimes a l'alça a l'interior de València i gelades febles a l'interior de Castelló. Vent fluix i màximes amb pocs canvis; demà hi haurà boires i lleuger ascens tèrmic.

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.