S’activa l’alerta groga per vents de fins a 90 km/h al nord de la província de Castelló

El vent serà molt intens aquest cap de setmana en alguns llocs

Imatge d’arxiu | València Diari

 

El fort vent torna a centrar l’actualitat meteorològica a les nostres terres. L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat l’alerta groga per vent al nord de la Comunitat Valenciana.

 

Segons les previsions d’Aemet, la zona nord de la província de Castelló patirà ratxes de vent de fins a 90 quilòmetres per hora a partir d’aquest mateix matí, i fins demà.

 

L’avís groc ha sigut activat per a la zona interior i litoral nord de Castelló. L’alerta està activada des de les 11 hores del matí de hui, dimecres, fins a les 11 hores de demà dijous. El vent, que bufarà amb ratxes de fins a 90 km/h a l’interior i 80 km/h al litoral, tindrà procedència de nord-oest (mestral).

 

Així mateix, l’interior nord de la província tornarà a estar en alerta groga demà dijous des de les 18 hores, fins a les 9 hores del matí de divendres. Les ratxes podran arribar novament als 80 km/h.

 

Tot i l’activació d’aquesta alerta a partir de meitat del matí, el fort vent ja ha estat fent acte de presència a la província. Fins a les 8.30 hores de hui, Aemet ha recollit dades sobre ratxes màximes de vent en diferents punts. Així, a Fredes s’han registrat vents de fins a 75 km/h i a Morella i Vilafranca de 57 km/h. També s’han registrat ratxes de 48 km/h a Atzeneta del Maestrat, 47 km/h a Vinaròs i 46 km/h a l’Aeroport de Castelló.

 

Alerta taronja per risc d’incendis

Davant aquesta situació, per part d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’ha activat per a hui el nivell taronja per risc d’incendis. Aquest nivell taronja (risc alt) afecta tot el nord de la província de Castelló (interior i costa), així com el litoral sud de la província. El nivell taronja de risc es mantindrà per a demà en tot l’interior de la província de Castelló, mentre que el litoral passarà a nivell verd, risc baix/mitjà.

 

La resta de la Comunitat es manté, de moment, en nivell verd per risc d’incendis, tant hui com demà.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.