S’activa l’alerta groga per vents de fins a 90 km/h al nord de la província de Castelló

El vent serà molt intens aquest cap de setmana en alguns llocs

Imatge d’arxiu | València Diari

 

El fort vent torna a centrar l’actualitat meteorològica a les nostres terres. L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat l’alerta groga per vent al nord de la Comunitat Valenciana.

 

Segons les previsions d’Aemet, la zona nord de la província de Castelló patirà ratxes de vent de fins a 90 quilòmetres per hora a partir d’aquest mateix matí, i fins demà.

 

L’avís groc ha sigut activat per a la zona interior i litoral nord de Castelló. L’alerta està activada des de les 11 hores del matí de hui, dimecres, fins a les 11 hores de demà dijous. El vent, que bufarà amb ratxes de fins a 90 km/h a l’interior i 80 km/h al litoral, tindrà procedència de nord-oest (mestral).

 

Així mateix, l’interior nord de la província tornarà a estar en alerta groga demà dijous des de les 18 hores, fins a les 9 hores del matí de divendres. Les ratxes podran arribar novament als 80 km/h.

 

Tot i l’activació d’aquesta alerta a partir de meitat del matí, el fort vent ja ha estat fent acte de presència a la província. Fins a les 8.30 hores de hui, Aemet ha recollit dades sobre ratxes màximes de vent en diferents punts. Així, a Fredes s’han registrat vents de fins a 75 km/h i a Morella i Vilafranca de 57 km/h. També s’han registrat ratxes de 48 km/h a Atzeneta del Maestrat, 47 km/h a Vinaròs i 46 km/h a l’Aeroport de Castelló.

 

Alerta taronja per risc d’incendis

Davant aquesta situació, per part d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’ha activat per a hui el nivell taronja per risc d’incendis. Aquest nivell taronja (risc alt) afecta tot el nord de la província de Castelló (interior i costa), així com el litoral sud de la província. El nivell taronja de risc es mantindrà per a demà en tot l’interior de la província de Castelló, mentre que el litoral passarà a nivell verd, risc baix/mitjà.

 

La resta de la Comunitat es manté, de moment, en nivell verd per risc d’incendis, tant hui com demà.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.