S’activa l’alerta groga per vents de fins a 90 km/h al nord de la província de Castelló

El vent serà molt intens aquest cap de setmana en alguns llocs

Imatge d’arxiu | València Diari

 

El fort vent torna a centrar l’actualitat meteorològica a les nostres terres. L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat l’alerta groga per vent al nord de la Comunitat Valenciana.

 

Segons les previsions d’Aemet, la zona nord de la província de Castelló patirà ratxes de vent de fins a 90 quilòmetres per hora a partir d’aquest mateix matí, i fins demà.

 

L’avís groc ha sigut activat per a la zona interior i litoral nord de Castelló. L’alerta està activada des de les 11 hores del matí de hui, dimecres, fins a les 11 hores de demà dijous. El vent, que bufarà amb ratxes de fins a 90 km/h a l’interior i 80 km/h al litoral, tindrà procedència de nord-oest (mestral).

 

Així mateix, l’interior nord de la província tornarà a estar en alerta groga demà dijous des de les 18 hores, fins a les 9 hores del matí de divendres. Les ratxes podran arribar novament als 80 km/h.

 

Tot i l’activació d’aquesta alerta a partir de meitat del matí, el fort vent ja ha estat fent acte de presència a la província. Fins a les 8.30 hores de hui, Aemet ha recollit dades sobre ratxes màximes de vent en diferents punts. Així, a Fredes s’han registrat vents de fins a 75 km/h i a Morella i Vilafranca de 57 km/h. També s’han registrat ratxes de 48 km/h a Atzeneta del Maestrat, 47 km/h a Vinaròs i 46 km/h a l’Aeroport de Castelló.

 

Alerta taronja per risc d’incendis

Davant aquesta situació, per part d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’ha activat per a hui el nivell taronja per risc d’incendis. Aquest nivell taronja (risc alt) afecta tot el nord de la província de Castelló (interior i costa), així com el litoral sud de la província. El nivell taronja de risc es mantindrà per a demà en tot l’interior de la província de Castelló, mentre que el litoral passarà a nivell verd, risc baix/mitjà.

 

La resta de la Comunitat es manté, de moment, en nivell verd per risc d’incendis, tant hui com demà.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.