7.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

S’activa l’alerta groga per vents de fins a 90 km/h al nord de la província de Castelló

El vent serà molt intens aquest cap de setmana en alguns llocs

Imatge d’arxiu | València Diari

 

El fort vent torna a centrar l’actualitat meteorològica a les nostres terres. L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat l’alerta groga per vent al nord de la Comunitat Valenciana.

 

Segons les previsions d’Aemet, la zona nord de la província de Castelló patirà ratxes de vent de fins a 90 quilòmetres per hora a partir d’aquest mateix matí, i fins demà.

 

L’avís groc ha sigut activat per a la zona interior i litoral nord de Castelló. L’alerta està activada des de les 11 hores del matí de hui, dimecres, fins a les 11 hores de demà dijous. El vent, que bufarà amb ratxes de fins a 90 km/h a l’interior i 80 km/h al litoral, tindrà procedència de nord-oest (mestral).

 

Així mateix, l’interior nord de la província tornarà a estar en alerta groga demà dijous des de les 18 hores, fins a les 9 hores del matí de divendres. Les ratxes podran arribar novament als 80 km/h.

 

Tot i l’activació d’aquesta alerta a partir de meitat del matí, el fort vent ja ha estat fent acte de presència a la província. Fins a les 8.30 hores de hui, Aemet ha recollit dades sobre ratxes màximes de vent en diferents punts. Així, a Fredes s’han registrat vents de fins a 75 km/h i a Morella i Vilafranca de 57 km/h. També s’han registrat ratxes de 48 km/h a Atzeneta del Maestrat, 47 km/h a Vinaròs i 46 km/h a l’Aeroport de Castelló.

 

Alerta taronja per risc d’incendis

Davant aquesta situació, per part d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’ha activat per a hui el nivell taronja per risc d’incendis. Aquest nivell taronja (risc alt) afecta tot el nord de la província de Castelló (interior i costa), així com el litoral sud de la província. El nivell taronja de risc es mantindrà per a demà en tot l’interior de la província de Castelló, mentre que el litoral passarà a nivell verd, risc baix/mitjà.

 

La resta de la Comunitat es manté, de moment, en nivell verd per risc d’incendis, tant hui com demà.

Últimes notícies

Mor una de les sis persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Crevillent

Una dona de 25 anys, rescatada d'un incendi en un pis de Crevillent, ha mort després de ser traslladada a l'Hospital del Vinalopó. Un altre afectat va ser ingressat per inhalació de fum amb pronòstic reservat.

Investiguen la mort d’un anglés de 29 anys per arma de foc en una vivenda d’Orihuela-Costa

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'un anglés de 29 anys trobat amb ferides de bala en una vivenda de Campoamor, en Orihuela-Costa. El jutjat ha decretat el secret de les actuacions i no han transcendit detencions ni el mòbil.

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.