S’activa l’alerta groga per vents de fins a 90 km/h al nord de la província de Castelló

El vent serà molt intens aquest cap de setmana en alguns llocs

Imatge d’arxiu | València Diari

 

El fort vent torna a centrar l’actualitat meteorològica a les nostres terres. L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, ha activat l’alerta groga per vent al nord de la Comunitat Valenciana.

 

Segons les previsions d’Aemet, la zona nord de la província de Castelló patirà ratxes de vent de fins a 90 quilòmetres per hora a partir d’aquest mateix matí, i fins demà.

 

L’avís groc ha sigut activat per a la zona interior i litoral nord de Castelló. L’alerta està activada des de les 11 hores del matí de hui, dimecres, fins a les 11 hores de demà dijous. El vent, que bufarà amb ratxes de fins a 90 km/h a l’interior i 80 km/h al litoral, tindrà procedència de nord-oest (mestral).

 

Així mateix, l’interior nord de la província tornarà a estar en alerta groga demà dijous des de les 18 hores, fins a les 9 hores del matí de divendres. Les ratxes podran arribar novament als 80 km/h.

 

Tot i l’activació d’aquesta alerta a partir de meitat del matí, el fort vent ja ha estat fent acte de presència a la província. Fins a les 8.30 hores de hui, Aemet ha recollit dades sobre ratxes màximes de vent en diferents punts. Així, a Fredes s’han registrat vents de fins a 75 km/h i a Morella i Vilafranca de 57 km/h. També s’han registrat ratxes de 48 km/h a Atzeneta del Maestrat, 47 km/h a Vinaròs i 46 km/h a l’Aeroport de Castelló.

 

Alerta taronja per risc d’incendis

Davant aquesta situació, per part d’Emergències 112 de la Generalitat Valenciana s’ha activat per a hui el nivell taronja per risc d’incendis. Aquest nivell taronja (risc alt) afecta tot el nord de la província de Castelló (interior i costa), així com el litoral sud de la província. El nivell taronja de risc es mantindrà per a demà en tot l’interior de la província de Castelló, mentre que el litoral passarà a nivell verd, risc baix/mitjà.

 

La resta de la Comunitat es manté, de moment, en nivell verd per risc d’incendis, tant hui com demà.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.