Per Sant Albert, l’hivern ja està despert

Imatge d'un cel amb pols en suspensió

 | Xavi Navas

 

Tots sabem que a les nostres latituds l’hivern no és massa dur. Tenim pocs dies de fred intens que a més no agrada a molta gent. Estem mal acostumats i la majoria prefereix que l’oratge siga estable i que les temperatures marquen valors suaus.

Dilluns va ser Sant Albert i la dita diu que ‘Per Sant Albert, l’hivern ja està despert’, i va ser just dilluns quan començàvem a notar que l’ambient era més fresc, fred fins i tot per l’interior i al nord. Encara estem lluny que els termòmetres marquen temperatures de rigorós hivern però si heu dotorejat, haureu vist que els mapes a llarg termini indiquen que en breu podríem tindre la primera irrupció d’aire fred de la temporada.

De moment hui hem començat el dia amb temperatures un poc més altes. La presència de núvols baixos ha sigut la causa principal d’eixe lleuger ascens tèrmic. La nuvolositat serà més abundant en tot moment al litoral d’Alacant on de tant en tant pot ploure dèbilment. Al sud les temperatures no patiran canvis, però al centre i al nord podran pujar lleugerament.

 

Oratge hui dimecres 17 de novembre

 

Temperatures hui dimecres 17 de novembre

Pense que demà dijous serà l’últim dia que Blas encara es deixarà sentir aportant vents de gregal moderats, núvols, i ruixats al litoral alacantí durant el matí. De vesprada els núvols es trencaran i acabarà imposant-se el sol per tot arreu.

Oratge demà dijous 18 de novembre

La nit serà menys freda però al centre del dia l’ambient quedarà més fresc.

 

Temperatures demà dijous 18 de novembre

La recta final de la setmana ens abraçarà l’anticicló donant lloc a temps estable i assolellat, amb temperatures més baixes de nit però suaus i sense massa canvis a migdia o primera hora de la vesprada.

 

Oratge a partir del divendres 19 de novembre

Últimes notícies

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.

Alicant trau a concurs la rehabilitació de 192 vivendes a Verge del Remei per 5 milions

L’Ajuntament d’Alacant ha tret a licitació la rehabilitació de 192 vivendes al barri de Verge del Remei, amb una inversió de 5 milions cofinançada amb fons europeus. El projecte inclou millores energètiques, d’accessibilitat i seguretat, així com la reurbanització de l’entorn amb 3,6 milions addicionals.