Per Sant Albert, l’hivern ja està despert

Imatge d'un cel amb pols en suspensió

 | Xavi Navas

 

Tots sabem que a les nostres latituds l’hivern no és massa dur. Tenim pocs dies de fred intens que a més no agrada a molta gent. Estem mal acostumats i la majoria prefereix que l’oratge siga estable i que les temperatures marquen valors suaus.

Dilluns va ser Sant Albert i la dita diu que ‘Per Sant Albert, l’hivern ja està despert’, i va ser just dilluns quan començàvem a notar que l’ambient era més fresc, fred fins i tot per l’interior i al nord. Encara estem lluny que els termòmetres marquen temperatures de rigorós hivern però si heu dotorejat, haureu vist que els mapes a llarg termini indiquen que en breu podríem tindre la primera irrupció d’aire fred de la temporada.

De moment hui hem començat el dia amb temperatures un poc més altes. La presència de núvols baixos ha sigut la causa principal d’eixe lleuger ascens tèrmic. La nuvolositat serà més abundant en tot moment al litoral d’Alacant on de tant en tant pot ploure dèbilment. Al sud les temperatures no patiran canvis, però al centre i al nord podran pujar lleugerament.

 

Oratge hui dimecres 17 de novembre

 

Temperatures hui dimecres 17 de novembre

Pense que demà dijous serà l’últim dia que Blas encara es deixarà sentir aportant vents de gregal moderats, núvols, i ruixats al litoral alacantí durant el matí. De vesprada els núvols es trencaran i acabarà imposant-se el sol per tot arreu.

Oratge demà dijous 18 de novembre

La nit serà menys freda però al centre del dia l’ambient quedarà més fresc.

 

Temperatures demà dijous 18 de novembre

La recta final de la setmana ens abraçarà l’anticicló donant lloc a temps estable i assolellat, amb temperatures més baixes de nit però suaus i sense massa canvis a migdia o primera hora de la vesprada.

 

Oratge a partir del divendres 19 de novembre

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.