Per Sant Albert, l’hivern ja està despert

Imatge d'un cel amb pols en suspensió

 | Xavi Navas

 

Tots sabem que a les nostres latituds l’hivern no és massa dur. Tenim pocs dies de fred intens que a més no agrada a molta gent. Estem mal acostumats i la majoria prefereix que l’oratge siga estable i que les temperatures marquen valors suaus.

Dilluns va ser Sant Albert i la dita diu que ‘Per Sant Albert, l’hivern ja està despert’, i va ser just dilluns quan començàvem a notar que l’ambient era més fresc, fred fins i tot per l’interior i al nord. Encara estem lluny que els termòmetres marquen temperatures de rigorós hivern però si heu dotorejat, haureu vist que els mapes a llarg termini indiquen que en breu podríem tindre la primera irrupció d’aire fred de la temporada.

De moment hui hem començat el dia amb temperatures un poc més altes. La presència de núvols baixos ha sigut la causa principal d’eixe lleuger ascens tèrmic. La nuvolositat serà més abundant en tot moment al litoral d’Alacant on de tant en tant pot ploure dèbilment. Al sud les temperatures no patiran canvis, però al centre i al nord podran pujar lleugerament.

 

Oratge hui dimecres 17 de novembre

 

Temperatures hui dimecres 17 de novembre

Pense que demà dijous serà l’últim dia que Blas encara es deixarà sentir aportant vents de gregal moderats, núvols, i ruixats al litoral alacantí durant el matí. De vesprada els núvols es trencaran i acabarà imposant-se el sol per tot arreu.

Oratge demà dijous 18 de novembre

La nit serà menys freda però al centre del dia l’ambient quedarà més fresc.

 

Temperatures demà dijous 18 de novembre

La recta final de la setmana ens abraçarà l’anticicló donant lloc a temps estable i assolellat, amb temperatures més baixes de nit però suaus i sense massa canvis a migdia o primera hora de la vesprada.

 

Oratge a partir del divendres 19 de novembre

Últimes notícies

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.