13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Per Sant Albert, l’hivern ja està despert

Imatge d'un cel amb pols en suspensió

 | Xavi Navas

 

Tots sabem que a les nostres latituds l’hivern no és massa dur. Tenim pocs dies de fred intens que a més no agrada a molta gent. Estem mal acostumats i la majoria prefereix que l’oratge siga estable i que les temperatures marquen valors suaus.

Dilluns va ser Sant Albert i la dita diu que ‘Per Sant Albert, l’hivern ja està despert’, i va ser just dilluns quan començàvem a notar que l’ambient era més fresc, fred fins i tot per l’interior i al nord. Encara estem lluny que els termòmetres marquen temperatures de rigorós hivern però si heu dotorejat, haureu vist que els mapes a llarg termini indiquen que en breu podríem tindre la primera irrupció d’aire fred de la temporada.

De moment hui hem començat el dia amb temperatures un poc més altes. La presència de núvols baixos ha sigut la causa principal d’eixe lleuger ascens tèrmic. La nuvolositat serà més abundant en tot moment al litoral d’Alacant on de tant en tant pot ploure dèbilment. Al sud les temperatures no patiran canvis, però al centre i al nord podran pujar lleugerament.

 

Oratge hui dimecres 17 de novembre

 

Temperatures hui dimecres 17 de novembre

Pense que demà dijous serà l’últim dia que Blas encara es deixarà sentir aportant vents de gregal moderats, núvols, i ruixats al litoral alacantí durant el matí. De vesprada els núvols es trencaran i acabarà imposant-se el sol per tot arreu.

Oratge demà dijous 18 de novembre

La nit serà menys freda però al centre del dia l’ambient quedarà més fresc.

 

Temperatures demà dijous 18 de novembre

La recta final de la setmana ens abraçarà l’anticicló donant lloc a temps estable i assolellat, amb temperatures més baixes de nit però suaus i sense massa canvis a migdia o primera hora de la vesprada.

 

Oratge a partir del divendres 19 de novembre

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.