Per Sant Albert, l’hivern ja està despert

Imatge d'un cel amb pols en suspensió

 | Xavi Navas

 

Tots sabem que a les nostres latituds l’hivern no és massa dur. Tenim pocs dies de fred intens que a més no agrada a molta gent. Estem mal acostumats i la majoria prefereix que l’oratge siga estable i que les temperatures marquen valors suaus.

Dilluns va ser Sant Albert i la dita diu que ‘Per Sant Albert, l’hivern ja està despert’, i va ser just dilluns quan començàvem a notar que l’ambient era més fresc, fred fins i tot per l’interior i al nord. Encara estem lluny que els termòmetres marquen temperatures de rigorós hivern però si heu dotorejat, haureu vist que els mapes a llarg termini indiquen que en breu podríem tindre la primera irrupció d’aire fred de la temporada.

De moment hui hem començat el dia amb temperatures un poc més altes. La presència de núvols baixos ha sigut la causa principal d’eixe lleuger ascens tèrmic. La nuvolositat serà més abundant en tot moment al litoral d’Alacant on de tant en tant pot ploure dèbilment. Al sud les temperatures no patiran canvis, però al centre i al nord podran pujar lleugerament.

 

Oratge hui dimecres 17 de novembre

 

Temperatures hui dimecres 17 de novembre

Pense que demà dijous serà l’últim dia que Blas encara es deixarà sentir aportant vents de gregal moderats, núvols, i ruixats al litoral alacantí durant el matí. De vesprada els núvols es trencaran i acabarà imposant-se el sol per tot arreu.

Oratge demà dijous 18 de novembre

La nit serà menys freda però al centre del dia l’ambient quedarà més fresc.

 

Temperatures demà dijous 18 de novembre

La recta final de la setmana ens abraçarà l’anticicló donant lloc a temps estable i assolellat, amb temperatures més baixes de nit però suaus i sense massa canvis a migdia o primera hora de la vesprada.

 

Oratge a partir del divendres 19 de novembre

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.