Tancats els ports de València, Gandia i Sagunt al trànsit marítim pel temporal

 

 

Els ports que gestiona l’Autoritat Portuària de València a Gandia, Sagunt i València estan tancats al trànsit marítim a causa del temporal de pluja i vent que afecta a la Comunitat Valenciana aquest dissabte.

 

Així ho ha indicat l’Autoritat Portuària de València en el seu compte de Twitter. El port de la capital porta tancat des d’aquest divendres a les 23.45 hores per la climatologia.

 

Aquest dissabte al matí s’ha tancat el port de Sagunt entorn de les 9.30 hores per les mateixes causes. Una hora més tard tancava també la instal·lació portuària de Gandia, per mala mar i ratxes de vent de fins a 40 quilòmetres per hora.

 

Pluges generalitzades en la meitat sud de la Comunitat que podrien ser localment fortes i persistents

Les precipitacions seran les protagonistes de la jornada en gran part de la Comunitat Valenciana, especialment en la meitat sud, on podrien ser localment forts i persistents i vindre acompanyades de tempesta.

 

Segons la predicció de Aemet, en la resta del territori valencià les pluges seran de caràcter més dispers i el vent bufarà del nord-est moderat amb ratxes molt fortes. Quant a les temperatures, es mantindran per baix dels 20 graus en tota la Comunitat Valenciana, amb màximes de 19 a Castelló; 18 a Alacant, Dénia, València i la Vall d’Uixó i 17 a Elx i Gandia.

 

Pel que respecta a les mínimes, tan sols a Morella i Requena han baixat dels 10 graus, amb 6 i 8 respectivament. A les ciutats més grans, s’han registrat les més altes, amb 15 graus a Alacant i Castelló, i 14 a Elx, Oriola i València.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU