El temporal comença a remetre després de deixar 278 l/m2 a Xàbia i més de cent rescats

 

 

El temporal de Llevant que ha assotat aquesta Setmana Santa a la Comunitat Valenciana ha començat a remetre després de provocar desenes de desallotjaments i més d’un centenar de rescats, encara que continuen els avisos per pluges, vent i ones de més de 2,5 metres a la província d’Alacant, on aquest diumenge van caure fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia. Aquesta localitat no acumulava tanta aigua el mateix dia des de la riuada d’octubre de 1957.

 

 

 

Aquest dilluns, festiu del Dilluns de Pasqua, els avisos segueixen activats en nivell groc en el litoral nord d’Alacant per pluges que podran deixar fins a 60 l/m2 en 12 hores i per fenòmens costaners. L’alerta per vent continua en tota la província, amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora, mentre a València només està en risc el litoral sud per pluges. Els avisos baixen a nivell verd (sense risc) en la resta de la Comunitat.

 

En qualsevol cas, el temporal encara no ha finalitzat i segueix en la costa, amb mar gruixuda i ones de més de 2,5 metres en aigües de València i Castelló i intens flux de vent del nord-est. A primera hora d’aquest dilluns continua plovent a les comarques alacantines de la Marina Alta i la Safor, amb una banda compacta de precipitacions en el mar amb moviment cap a terra.

 

En les últimes 24 hores, entre les set del matí d’aquest diumenge i les d’aquesta jornada, l’episodi ha deixat fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia, en forma de precipitació forta i persistent durant quasi sis hores, segons el balanç de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Per darrere queden els registres de Pinet (València), amb 148 l/m2; La Vall de la Gallinera (Alacant), 144,8; Oliva (València), 143,4; la Vall de Laguar (Alacant), 130,2; L’Atzúbia (Alacant), 123,2; Barx (València), 118,4; Murla (Alacant), 117,4; Vilallonga (València), 107, i Algemesí, amb 100,2 litres per metre quadrat.

 

DESALLOTJAMENTS I RESCATS Sols a Xàbia, un total de 89 persones han sigut desallotjades en pel temporal i han rebut assistència en un alberg provisional a l’espera de tornar a casa. Els voluntaris de Creu Roja també han participat durant la nit en 23 trasllats a persones atrapades, detalla l’organització en el seu compte de Twitter.

 

En general, el telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana ha gestionat aquesta nit, durant la màxima intensitat del temporal, un total de 482 incidents, la majoria a la comarca alacantina de la Marina Alta, i va atendre fins a 693 telefonades.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.