El temporal comença a remetre després de deixar 278 l/m2 a Xàbia i més de cent rescats

 

 

El temporal de Llevant que ha assotat aquesta Setmana Santa a la Comunitat Valenciana ha començat a remetre després de provocar desenes de desallotjaments i més d’un centenar de rescats, encara que continuen els avisos per pluges, vent i ones de més de 2,5 metres a la província d’Alacant, on aquest diumenge van caure fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia. Aquesta localitat no acumulava tanta aigua el mateix dia des de la riuada d’octubre de 1957.

 

 

 

Aquest dilluns, festiu del Dilluns de Pasqua, els avisos segueixen activats en nivell groc en el litoral nord d’Alacant per pluges que podran deixar fins a 60 l/m2 en 12 hores i per fenòmens costaners. L’alerta per vent continua en tota la província, amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora, mentre a València només està en risc el litoral sud per pluges. Els avisos baixen a nivell verd (sense risc) en la resta de la Comunitat.

 

En qualsevol cas, el temporal encara no ha finalitzat i segueix en la costa, amb mar gruixuda i ones de més de 2,5 metres en aigües de València i Castelló i intens flux de vent del nord-est. A primera hora d’aquest dilluns continua plovent a les comarques alacantines de la Marina Alta i la Safor, amb una banda compacta de precipitacions en el mar amb moviment cap a terra.

 

En les últimes 24 hores, entre les set del matí d’aquest diumenge i les d’aquesta jornada, l’episodi ha deixat fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia, en forma de precipitació forta i persistent durant quasi sis hores, segons el balanç de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Per darrere queden els registres de Pinet (València), amb 148 l/m2; La Vall de la Gallinera (Alacant), 144,8; Oliva (València), 143,4; la Vall de Laguar (Alacant), 130,2; L’Atzúbia (Alacant), 123,2; Barx (València), 118,4; Murla (Alacant), 117,4; Vilallonga (València), 107, i Algemesí, amb 100,2 litres per metre quadrat.

 

DESALLOTJAMENTS I RESCATS Sols a Xàbia, un total de 89 persones han sigut desallotjades en pel temporal i han rebut assistència en un alberg provisional a l’espera de tornar a casa. Els voluntaris de Creu Roja també han participat durant la nit en 23 trasllats a persones atrapades, detalla l’organització en el seu compte de Twitter.

 

En general, el telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana ha gestionat aquesta nit, durant la màxima intensitat del temporal, un total de 482 incidents, la majoria a la comarca alacantina de la Marina Alta, i va atendre fins a 693 telefonades.

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.