9.3 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

El temporal comença a remetre després de deixar 278 l/m2 a Xàbia i més de cent rescats

 

 

El temporal de Llevant que ha assotat aquesta Setmana Santa a la Comunitat Valenciana ha començat a remetre després de provocar desenes de desallotjaments i més d’un centenar de rescats, encara que continuen els avisos per pluges, vent i ones de més de 2,5 metres a la província d’Alacant, on aquest diumenge van caure fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia. Aquesta localitat no acumulava tanta aigua el mateix dia des de la riuada d’octubre de 1957.

 

 

 

Aquest dilluns, festiu del Dilluns de Pasqua, els avisos segueixen activats en nivell groc en el litoral nord d’Alacant per pluges que podran deixar fins a 60 l/m2 en 12 hores i per fenòmens costaners. L’alerta per vent continua en tota la província, amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora, mentre a València només està en risc el litoral sud per pluges. Els avisos baixen a nivell verd (sense risc) en la resta de la Comunitat.

 

En qualsevol cas, el temporal encara no ha finalitzat i segueix en la costa, amb mar gruixuda i ones de més de 2,5 metres en aigües de València i Castelló i intens flux de vent del nord-est. A primera hora d’aquest dilluns continua plovent a les comarques alacantines de la Marina Alta i la Safor, amb una banda compacta de precipitacions en el mar amb moviment cap a terra.

 

En les últimes 24 hores, entre les set del matí d’aquest diumenge i les d’aquesta jornada, l’episodi ha deixat fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia, en forma de precipitació forta i persistent durant quasi sis hores, segons el balanç de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Per darrere queden els registres de Pinet (València), amb 148 l/m2; La Vall de la Gallinera (Alacant), 144,8; Oliva (València), 143,4; la Vall de Laguar (Alacant), 130,2; L’Atzúbia (Alacant), 123,2; Barx (València), 118,4; Murla (Alacant), 117,4; Vilallonga (València), 107, i Algemesí, amb 100,2 litres per metre quadrat.

 

DESALLOTJAMENTS I RESCATS Sols a Xàbia, un total de 89 persones han sigut desallotjades en pel temporal i han rebut assistència en un alberg provisional a l’espera de tornar a casa. Els voluntaris de Creu Roja també han participat durant la nit en 23 trasllats a persones atrapades, detalla l’organització en el seu compte de Twitter.

 

En general, el telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana ha gestionat aquesta nit, durant la màxima intensitat del temporal, un total de 482 incidents, la majoria a la comarca alacantina de la Marina Alta, i va atendre fins a 693 telefonades.

Últimes notícies

Basset espera tancar este dilluns la seua declaració sobre la dana

José Miguel Basset, ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers, ha représ el seu testimoniatge en el Jutjat de Catarroja i confia a finalitzar hui. La sessió es reprén després de quasi huit hores de preguntes el divendres.

Roberto Bautista cau davant Shang i s’acomiada en la primera ronda d’Austràlia

L'espanyol va perdre en quatre sets (6-4, 6-7(2), 6-4 i 6-0) en 2h56 després d'una baixada física en el tram final. Shang va avançar i espera rival en segona ronda.

Cancel·lat l’AVE València-Sevilla després de l’accident de Adamuz

L'accident ferroviari de Adamuz, amb almenys 39 morts, ha obligat a cancel·lar este dilluns l'únic AVE diari entre València i Sevilla. La circulació seguix interrompuda en la zona.

La tragèdia ferroviària de Adamuz ha suspés les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha suspés la majoria d'actes públics després de l'accident ferroviari de Adamuz, amb minuts de silenci a les 12 hores a València i Alacant.

Basset espera concloure este dilluns la seua declaració sobre la DANA i ‘tancar este episodi’

Basset reprén la seua compareixença com a testimoni en Instrucció 3 de Catarroja després de quasi huit hores de preguntes el divendres. Confia a 'tancar este episodi'.

La tragèdia ferroviària de Adamuz suspén les agendes oficials en la Comunitat Valenciana

La majoria d'actes públics de Generalitat, Delegació del Govern i Ajuntament de València ha quedat suspesa després del sinistre en Adamuz, amb almenys 39 morts. A les 12 es guardarà un minut de silenci davant l'Ajuntament en resposta a la convocatòria de la FEMP.

La borrasca Harry deixarà hui pluges fortes a Castelló i neu a l’interior

El pas de la borrasca Harry intensificarà esta vesprada la pluja en el nord de Castelló i deixarà nevades significatives a l'interior a partir de 1.000-1.400 m. El dimarts les precipitacions es generalitzaran i el vent del nord refermarà en el litoral.

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.