El temporal comença a remetre després de deixar 278 l/m2 a Xàbia i més de cent rescats

 

 

El temporal de Llevant que ha assotat aquesta Setmana Santa a la Comunitat Valenciana ha començat a remetre després de provocar desenes de desallotjaments i més d’un centenar de rescats, encara que continuen els avisos per pluges, vent i ones de més de 2,5 metres a la província d’Alacant, on aquest diumenge van caure fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia. Aquesta localitat no acumulava tanta aigua el mateix dia des de la riuada d’octubre de 1957.

 

 

 

Aquest dilluns, festiu del Dilluns de Pasqua, els avisos segueixen activats en nivell groc en el litoral nord d’Alacant per pluges que podran deixar fins a 60 l/m2 en 12 hores i per fenòmens costaners. L’alerta per vent continua en tota la província, amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora, mentre a València només està en risc el litoral sud per pluges. Els avisos baixen a nivell verd (sense risc) en la resta de la Comunitat.

 

En qualsevol cas, el temporal encara no ha finalitzat i segueix en la costa, amb mar gruixuda i ones de més de 2,5 metres en aigües de València i Castelló i intens flux de vent del nord-est. A primera hora d’aquest dilluns continua plovent a les comarques alacantines de la Marina Alta i la Safor, amb una banda compacta de precipitacions en el mar amb moviment cap a terra.

 

En les últimes 24 hores, entre les set del matí d’aquest diumenge i les d’aquesta jornada, l’episodi ha deixat fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia, en forma de precipitació forta i persistent durant quasi sis hores, segons el balanç de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Per darrere queden els registres de Pinet (València), amb 148 l/m2; La Vall de la Gallinera (Alacant), 144,8; Oliva (València), 143,4; la Vall de Laguar (Alacant), 130,2; L’Atzúbia (Alacant), 123,2; Barx (València), 118,4; Murla (Alacant), 117,4; Vilallonga (València), 107, i Algemesí, amb 100,2 litres per metre quadrat.

 

DESALLOTJAMENTS I RESCATS Sols a Xàbia, un total de 89 persones han sigut desallotjades en pel temporal i han rebut assistència en un alberg provisional a l’espera de tornar a casa. Els voluntaris de Creu Roja també han participat durant la nit en 23 trasllats a persones atrapades, detalla l’organització en el seu compte de Twitter.

 

En general, el telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana ha gestionat aquesta nit, durant la màxima intensitat del temporal, un total de 482 incidents, la majoria a la comarca alacantina de la Marina Alta, i va atendre fins a 693 telefonades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.