El temporal comença a remetre després de deixar 278 l/m2 a Xàbia i més de cent rescats

 

 

El temporal de Llevant que ha assotat aquesta Setmana Santa a la Comunitat Valenciana ha començat a remetre després de provocar desenes de desallotjaments i més d’un centenar de rescats, encara que continuen els avisos per pluges, vent i ones de més de 2,5 metres a la província d’Alacant, on aquest diumenge van caure fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia. Aquesta localitat no acumulava tanta aigua el mateix dia des de la riuada d’octubre de 1957.

 

 

 

Aquest dilluns, festiu del Dilluns de Pasqua, els avisos segueixen activats en nivell groc en el litoral nord d’Alacant per pluges que podran deixar fins a 60 l/m2 en 12 hores i per fenòmens costaners. L’alerta per vent continua en tota la província, amb ratxes de fins a 70 quilòmetres per hora, mentre a València només està en risc el litoral sud per pluges. Els avisos baixen a nivell verd (sense risc) en la resta de la Comunitat.

 

En qualsevol cas, el temporal encara no ha finalitzat i segueix en la costa, amb mar gruixuda i ones de més de 2,5 metres en aigües de València i Castelló i intens flux de vent del nord-est. A primera hora d’aquest dilluns continua plovent a les comarques alacantines de la Marina Alta i la Safor, amb una banda compacta de precipitacions en el mar amb moviment cap a terra.

 

En les últimes 24 hores, entre les set del matí d’aquest diumenge i les d’aquesta jornada, l’episodi ha deixat fins a 278 litres per metre quadrat a Xàbia, en forma de precipitació forta i persistent durant quasi sis hores, segons el balanç de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Per darrere queden els registres de Pinet (València), amb 148 l/m2; La Vall de la Gallinera (Alacant), 144,8; Oliva (València), 143,4; la Vall de Laguar (Alacant), 130,2; L’Atzúbia (Alacant), 123,2; Barx (València), 118,4; Murla (Alacant), 117,4; Vilallonga (València), 107, i Algemesí, amb 100,2 litres per metre quadrat.

 

DESALLOTJAMENTS I RESCATS Sols a Xàbia, un total de 89 persones han sigut desallotjades en pel temporal i han rebut assistència en un alberg provisional a l’espera de tornar a casa. Els voluntaris de Creu Roja també han participat durant la nit en 23 trasllats a persones atrapades, detalla l’organització en el seu compte de Twitter.

 

En general, el telèfon d’emergències 112 Comunitat Valenciana ha gestionat aquesta nit, durant la màxima intensitat del temporal, un total de 482 incidents, la majoria a la comarca alacantina de la Marina Alta, i va atendre fins a 693 telefonades.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.