Quin temps ens espera en el Pont del Pilar?

 

Després del front que va afectar gran part del territori nacional entre el dissabte i el dilluns, tenint especial incidència a Balears i Catalunya, un anticicló ha marcat una situació de gran estabilitat i temperatures més altes, a excepció del litoral cantàbric.

 

Hui, dijous, els cels estaran buidats encara que també s’albiraran algunes boires o boires matinals a Galícia, Catalunya, Balears, regions de l’interior i en l’àrea de l’Estret. Després d’una nit freda a la vall del Duero i en el nord-oest, amb presència de gelades febles als Pirineus, es produirà un ascens dels valors diürns.

El vent presentarà ratxes fortes de llevant en l’Estret i de component nord a l’Empordà i a Menorca.

 

El pont començarà amb cel buidat, excepte a la vora del Mediterrani

 

Durant el divendres i el dissabte els cels es mantindran buidats o amb núvols alts, ja que es mantindrà la situació anticiclònica. A les regions mediterrànies la nuvolositat serà abundant a causa dels vents marítims i podran produir-se precipitacions febles, i algun ruixat fort en les proximitats de les costes de la Comunitat Valenciana durant el dissabte.

En la zona cantàbrica i en el nord de l’arxipèlag canari també hi haurà cels nuvolosos. A l’interior de Galícia, l’altiplà castellà-manxec i en l’Estret apareixeran bancs de boira.

Esta situació no canviarà el diumenge. A les regions mediterrànies i Balears continuarà la possibilitat de pluges. Les temperatures diürnes descendiran lleugerament, encara que a la vall del Guadalquivir els termòmetres continuaran arribant als 30 °C.

Predominaran les components nord i est en el vent, aconseguint gran intensitat en l’Estret i en la zona nord de Galícia. A Canàries continuaran els alisis.

Ja el dilluns, en el sud-est peninsular destacaran els cels nuvolosos amb possibilitat que es produïsquen ruixats febles a la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i la part oriental d’Andalusia. Predominaran els clars en la resta del país, excepte en l’Estret i el nord de Canàries on el cel romandrà parcialment nuvolós. En la meitat nord pujaran les temperatures.

 

El temps en el Dia de Pilar

 

El pont acabarà seguint amb la situació anticiclònica dels anteriors dies, que fins i tot es reforçarà. Els cels estaran buidats en tot el país excepte en l’Estret, Melilla i el nord de Canàries, que comptaran amb cels parcialment nuvolosos.

En el nord de Tenerife i Gran Canària es podrien registrar pluges febles. Les temperatures ascendiran, amb màximes de 31 °C a Sevilla, 30 °C a Còrdova i 29 °C a Huelva, Orense i Granada.

 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.