Quin temps ens espera en el Pont del Pilar?

 

Després del front que va afectar gran part del territori nacional entre el dissabte i el dilluns, tenint especial incidència a Balears i Catalunya, un anticicló ha marcat una situació de gran estabilitat i temperatures més altes, a excepció del litoral cantàbric.

 

Hui, dijous, els cels estaran buidats encara que també s’albiraran algunes boires o boires matinals a Galícia, Catalunya, Balears, regions de l’interior i en l’àrea de l’Estret. Després d’una nit freda a la vall del Duero i en el nord-oest, amb presència de gelades febles als Pirineus, es produirà un ascens dels valors diürns.

El vent presentarà ratxes fortes de llevant en l’Estret i de component nord a l’Empordà i a Menorca.

 

El pont començarà amb cel buidat, excepte a la vora del Mediterrani

 

Durant el divendres i el dissabte els cels es mantindran buidats o amb núvols alts, ja que es mantindrà la situació anticiclònica. A les regions mediterrànies la nuvolositat serà abundant a causa dels vents marítims i podran produir-se precipitacions febles, i algun ruixat fort en les proximitats de les costes de la Comunitat Valenciana durant el dissabte.

En la zona cantàbrica i en el nord de l’arxipèlag canari també hi haurà cels nuvolosos. A l’interior de Galícia, l’altiplà castellà-manxec i en l’Estret apareixeran bancs de boira.

Esta situació no canviarà el diumenge. A les regions mediterrànies i Balears continuarà la possibilitat de pluges. Les temperatures diürnes descendiran lleugerament, encara que a la vall del Guadalquivir els termòmetres continuaran arribant als 30 °C.

Predominaran les components nord i est en el vent, aconseguint gran intensitat en l’Estret i en la zona nord de Galícia. A Canàries continuaran els alisis.

Ja el dilluns, en el sud-est peninsular destacaran els cels nuvolosos amb possibilitat que es produïsquen ruixats febles a la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i la part oriental d’Andalusia. Predominaran els clars en la resta del país, excepte en l’Estret i el nord de Canàries on el cel romandrà parcialment nuvolós. En la meitat nord pujaran les temperatures.

 

El temps en el Dia de Pilar

 

El pont acabarà seguint amb la situació anticiclònica dels anteriors dies, que fins i tot es reforçarà. Els cels estaran buidats en tot el país excepte en l’Estret, Melilla i el nord de Canàries, que comptaran amb cels parcialment nuvolosos.

En el nord de Tenerife i Gran Canària es podrien registrar pluges febles. Les temperatures ascendiran, amb màximes de 31 °C a Sevilla, 30 °C a Còrdova i 29 °C a Huelva, Orense i Granada.

 

Últimes notícies

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.

A presó el líder d’un grup criminal de tràfic de drogues desarticulat a Elx

La Policia Nacional ha desarticulat a Elx un grup criminal de tràfic de drogues al menudeig amb set detinguts. El suposat cap del entramat ha ingressat a presó per orde judicial.