14.1 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Quin temps ens espera en el Pont del Pilar?

 

Després del front que va afectar gran part del territori nacional entre el dissabte i el dilluns, tenint especial incidència a Balears i Catalunya, un anticicló ha marcat una situació de gran estabilitat i temperatures més altes, a excepció del litoral cantàbric.

 

Hui, dijous, els cels estaran buidats encara que també s’albiraran algunes boires o boires matinals a Galícia, Catalunya, Balears, regions de l’interior i en l’àrea de l’Estret. Després d’una nit freda a la vall del Duero i en el nord-oest, amb presència de gelades febles als Pirineus, es produirà un ascens dels valors diürns.

El vent presentarà ratxes fortes de llevant en l’Estret i de component nord a l’Empordà i a Menorca.

 

El pont començarà amb cel buidat, excepte a la vora del Mediterrani

 

Durant el divendres i el dissabte els cels es mantindran buidats o amb núvols alts, ja que es mantindrà la situació anticiclònica. A les regions mediterrànies la nuvolositat serà abundant a causa dels vents marítims i podran produir-se precipitacions febles, i algun ruixat fort en les proximitats de les costes de la Comunitat Valenciana durant el dissabte.

En la zona cantàbrica i en el nord de l’arxipèlag canari també hi haurà cels nuvolosos. A l’interior de Galícia, l’altiplà castellà-manxec i en l’Estret apareixeran bancs de boira.

Esta situació no canviarà el diumenge. A les regions mediterrànies i Balears continuarà la possibilitat de pluges. Les temperatures diürnes descendiran lleugerament, encara que a la vall del Guadalquivir els termòmetres continuaran arribant als 30 °C.

Predominaran les components nord i est en el vent, aconseguint gran intensitat en l’Estret i en la zona nord de Galícia. A Canàries continuaran els alisis.

Ja el dilluns, en el sud-est peninsular destacaran els cels nuvolosos amb possibilitat que es produïsquen ruixats febles a la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i la part oriental d’Andalusia. Predominaran els clars en la resta del país, excepte en l’Estret i el nord de Canàries on el cel romandrà parcialment nuvolós. En la meitat nord pujaran les temperatures.

 

El temps en el Dia de Pilar

 

El pont acabarà seguint amb la situació anticiclònica dels anteriors dies, que fins i tot es reforçarà. Els cels estaran buidats en tot el país excepte en l’Estret, Melilla i el nord de Canàries, que comptaran amb cels parcialment nuvolosos.

En el nord de Tenerife i Gran Canària es podrien registrar pluges febles. Les temperatures ascendiran, amb màximes de 31 °C a Sevilla, 30 °C a Còrdova i 29 °C a Huelva, Orense i Granada.

 

Últimes notícies

El PSOE demanarà que Feijóo comparega el 27 de gener en la comissió de la DANA del Congrés

El Grup Socialista va anunciar que reclamarà la compareixença d'Alberto Núñez Feijóo el 27 de gener en la comissió sobre la DANA. Diana Morant li va exigir donar explicacions.

Marc Márquez reapareix en el Aspar Circuit quasi cent dies després de la seua lesió

Marc Márquez va reaparéixer en el Aspar Circuit de Guadassuar quasi cent dies després de la seua caiguda a Indonèsia. Va completar dos jornades privades amb una Ducati Panigale V2S sota la supervisió de Davide Tardozzi i al costat de diversos pilots mundialistes, com a part de la seua preparació per a 2026.

Morant defén el nou model de finançament i acusa el Consell de buscar objeccions

Diana Morant ha defés que el nou model de finançament autonòmic és el millor per als valencians i ha acusat el Consell de buscar objeccions. Ha destacat que la proposta del Govern duplica la plantejada per Pérez Llorca i ha reclamat suport en la reunió del pròxim dimecres.

Els reis visitaran el 14 de gener una exposició i un projecte de la UPV a València

Els reis viatjaran a València el dimecres 14 per a inaugurar la mostra 'La transformació de València 1866-2026' i conéixer el projecte 'Salvem els fotos UPV/Recuperar les memòries'. L'agenda fixa actes a les 12.00 en el Centre del Carmen i a les 16.15 en la Facultat de Belles Arts.

Un equip tècnic treballa per a restablir la calefacció en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar

Dos empreses treballen des de primera hora en la reparació de la calefacció de l'IES 25 d'Abril després de les queixes per falta de temperatura i talls elèctrics. La consellera ha visitat el centre i manté equips en alerta davant noves incidències.

Marta García i Eilish McColgan, pels rècords en el 10K de València

L'espanyola i la britànica atacaran este diumenge les plusmarques de 10 km a València, en una edició amb nivell internacional, eixides escalonades i 18.000 dorsals.

La UV impulsa un projecte europeu per a entendre el dolor crònic a través de l’eix intestí-cervell

La Universitat de València lidera el projecte europeu 'PainGutPFC' per a estudiar l'eix intestí-cervell en el dolor crònic, amb estudis en humans des de gener a València. L'objectiu és traduir les troballes en teràpies personalitzades que reduïsquen fàrmacs i la càrrega emocional.

Feijóo afirma que Sánchez va influir per a no declarar l’emergència nacional en la DANA de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Carlos Mazón li va traslladar que Sánchez preferia mantindre la direcció des de València i que per això no es va declarar l'emergència nacional. Ha defés que el Govern central degué assumir la gestió i ha detallat el seu intercanvi de missatges i la seua arribada primerenca al centre d'emergències.