Quin temps ens espera en el Pont del Pilar?

 

Després del front que va afectar gran part del territori nacional entre el dissabte i el dilluns, tenint especial incidència a Balears i Catalunya, un anticicló ha marcat una situació de gran estabilitat i temperatures més altes, a excepció del litoral cantàbric.

 

Hui, dijous, els cels estaran buidats encara que també s’albiraran algunes boires o boires matinals a Galícia, Catalunya, Balears, regions de l’interior i en l’àrea de l’Estret. Després d’una nit freda a la vall del Duero i en el nord-oest, amb presència de gelades febles als Pirineus, es produirà un ascens dels valors diürns.

El vent presentarà ratxes fortes de llevant en l’Estret i de component nord a l’Empordà i a Menorca.

 

El pont començarà amb cel buidat, excepte a la vora del Mediterrani

 

Durant el divendres i el dissabte els cels es mantindran buidats o amb núvols alts, ja que es mantindrà la situació anticiclònica. A les regions mediterrànies la nuvolositat serà abundant a causa dels vents marítims i podran produir-se precipitacions febles, i algun ruixat fort en les proximitats de les costes de la Comunitat Valenciana durant el dissabte.

En la zona cantàbrica i en el nord de l’arxipèlag canari també hi haurà cels nuvolosos. A l’interior de Galícia, l’altiplà castellà-manxec i en l’Estret apareixeran bancs de boira.

Esta situació no canviarà el diumenge. A les regions mediterrànies i Balears continuarà la possibilitat de pluges. Les temperatures diürnes descendiran lleugerament, encara que a la vall del Guadalquivir els termòmetres continuaran arribant als 30 °C.

Predominaran les components nord i est en el vent, aconseguint gran intensitat en l’Estret i en la zona nord de Galícia. A Canàries continuaran els alisis.

Ja el dilluns, en el sud-est peninsular destacaran els cels nuvolosos amb possibilitat que es produïsquen ruixats febles a la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i la part oriental d’Andalusia. Predominaran els clars en la resta del país, excepte en l’Estret i el nord de Canàries on el cel romandrà parcialment nuvolós. En la meitat nord pujaran les temperatures.

 

El temps en el Dia de Pilar

 

El pont acabarà seguint amb la situació anticiclònica dels anteriors dies, que fins i tot es reforçarà. Els cels estaran buidats en tot el país excepte en l’Estret, Melilla i el nord de Canàries, que comptaran amb cels parcialment nuvolosos.

En el nord de Tenerife i Gran Canària es podrien registrar pluges febles. Les temperatures ascendiran, amb màximes de 31 °C a Sevilla, 30 °C a Còrdova i 29 °C a Huelva, Orense i Granada.

 

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.