11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Els núvols guanyen terreny el cap de setmana i la pols africana no se’n va en València

Imatge d'una sortida de sol entre núvols

El sol dominarà durant les hores centrals de les jornades, però amb més núvols i boirines que seguiran afectant a molts punts de bon matí | Àngel Galán

 

Els vents de llevant seguiran protagonitzant el temps en València al llarg d’este cap de setmana. Seran els causants de que les boires i núvols baixos seguixin afectant moltes àrees costaneres a primeres hores del matí i, a demés, se sumaran noves bandes de núvols alts i prims que arribaran pel sud al llarg del cap de setmana. Tot sense arruixons i amb unes temperatures que amb xicotetes variacions, però que es mantindran molt paregudes a les d’este dijous, tant de dia com de nit.

 

Divendres 26 de febrer

De cara al divendres, 26 de febrer, les boires matinals i els núvols baixos costaners tornaran a ser molt espessos en la costa de València especialment, a on no acabaran d’anar-se’n en tot el dia. En canvi, en l’interior de València i Alacant sí que ho faran, i per la vesprada farà un bon sol. D’altra banda, els núvols alts faran que les eixides i postes de sol siguen rogenques i acompanyades d’una pols en suspensió que seguix sense anar-se’n Pel que fa a les temperatures, es mantindran molt paregudes, amb la majoria de màximes entre els 14ºC i els 18ºC. De nit seguirà el fred molt descafeïnat amb temperatures clarament per damunt del que tocaria.

 

Mapa del temps a València previst per aquest divendres, 26 de febrer del 2021

Els núvols seran de nou protagonistes en molts punts del litoral de València este divendres | AEMET

 

Dissabte 27 de febrer

Pel que fa al dissabte, 27 de febrer, seguirem amb els núvols baixos i boires pel matí en molts punts de la costa de València i Castelló, menys probables en Alacant i també seran protagonistes en l’interior, tot i que seran un poc més trencats que divendres. A partir del migdia, com a novetat, arribaran més núvols prims. Tot amb unes temperatures que es mantindran sense canvis en gran part del territori valencià, però sempre per damunt del que tocaria per a l’època.

 

Diumenge 28 de febrer

L’últim dia del cap de setmana i del mes, el diumenge 28 de febrer, l’estat del cel canviarà un poc i cap a pitjor amb més núvols baixos a primeres hores i, fins i tot, amb la possibilitat d’arruixons en punts del litoral de València, mentres que en Castelló i Alacant seran menys probables, encara que no impossibles. Per la vesprada s’obriran més clarianes, però podrien quedar arruixons residuals en el sud de Castelló. Amb tot, baixaran les temperatures en Castelló i València, mentres que a Alacant es mantindran sense canvis. Al cap i a la fi, un cap de setmana amb un dissabte més aprofitable amb sol en general i un diumenge, a on alguns arruixons i plugims poden fer la guitza. Març pareix que podria començar amb una setmana de nou dominada per l’anticicló i sense grans canvis a la vista.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.