Alerta taronja pel fort temporal de pluges a les portes del cap de setmana

Imatge d'un dia de pluja intensa a Barcelona

S’espera un temporal de pluges per a este divendres | EFE

 

El temps es complicarà de cara a les pròximes hores, coincidint amb l’arribada del cap de setmana. I és que la borrasca que fa dies que anunciem se’ns tira al damunt i ens deixarà un temporal de pluges amb el plat fort divendres, dia en què es podrien superar els 60 l/m² en algunes zones amb alguns aiguats puntuals, raó per la que hi ha moltes alertes activades.

 

Dissabte es mantindria el temps mogut, però amb precipitacions cada volta més dèbils i restringides a prop de la costa, a l’espera que diumenge millore clarament la situació amb més moments de sol i pràcticament sense arruixons. En definitiva amb temperatures que es mantindran paregudes amb fred contingut de nit i fresca de dia. En resum, ambient de tardor.

 

Mapa de previsió a València el 27 de novembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Aigua en abundància

Pel que fa al temporal de pluges que ens espera, divendres ens arriba el plat fort amb vents de mar cap a terra carregats de molta aigua que deixaran precipitacions persistents al llarg de tota la jornada i localment amb alguna tempesta forta.

 

Les zones a on més plourà seran les comarques de València i algunes d’Alacant, a on, en tot l’episodi, es poden arribar o superar els 60 l/m². En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat les alertes de color taronja i groc per fortes i abundants pluges divendres:

 

Mapa d'alertes per fortes i abundants pluges a València el 27 de novembre del 2020

Mapa d’alertes per fortes i abundants pluges este divendres | Aemet

 

El temporal anirà clarament a la baixa este dissabte, tot i que encara amb arruixons prop del litoral, ja de forma més dispersa i sense deixar quantitats d’aigua tan important.

 

No obstant això, no seria fins diumenge quan les clarianes guanyarien molt terreny i tindríem la jornada més tranquil·la del cap de setmana, amb més bonança, restes d’intervals de núvols i tan sols gotes d’alguns arruixons molt dèbils al matí en Alacant.

 

Ambient de tardor

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense grans canvis i seguirem amb un fred contingut sense glaçades a les nits i fresca durant el dia amb màximes d’entre 12º i 17º en conjunt fins dissabte.

 

De cara al diumenge, la presència de més sol ajudaria a fer pujar un poc més els termòmetres amb algunes màximes de 18º o 19º a prop de la costa. El vent marítim pot bufar amb alguna ràfega forta al litoral i zones elevades este divendres.

 

Més canvis a la vista

El temps mogut ha vingut per quedar-se, ja que, sobretot a partir de dimarts, arriben noves pluges que afectaran qualsevol punt. De fet, pareix que els arruixons apareixeran en territori valencià durant qualsevol dia de la setmana que ve, a l’espera que el següent cap de setmana puga arribar una borrasca més activa. Ho haurem d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.

Torrent destinarà quasi 13 milions a reforçar 80 camins davant noves inundacions

L’Ajuntament de Torrent invertirà 12,8 milions d’euros en reparar i reforçar 80 camins afectats per la dana d’octubre de 2024, amb actuacions especials en sis vados i punts de pas per reduir el risc d’inundacions futures.

La calor sostinguda baixa l’aigua embassada al Segura i al Xúquer a poc més del 55%

La reserva d’aigua al Segura ha baixat fins al 53,7 % i la del Xúquer al 55,3 %, en un context de calor sostinguda i d’un descens general de l’aigua embassada a Espanya fins al 64,9 % de la seua capacitat.