Alerta taronja pel fort temporal de pluges a les portes del cap de setmana

Imatge d'un dia de pluja intensa a Barcelona

S’espera un temporal de pluges per a este divendres | EFE

 

El temps es complicarà de cara a les pròximes hores, coincidint amb l’arribada del cap de setmana. I és que la borrasca que fa dies que anunciem se’ns tira al damunt i ens deixarà un temporal de pluges amb el plat fort divendres, dia en què es podrien superar els 60 l/m² en algunes zones amb alguns aiguats puntuals, raó per la que hi ha moltes alertes activades.

 

Dissabte es mantindria el temps mogut, però amb precipitacions cada volta més dèbils i restringides a prop de la costa, a l’espera que diumenge millore clarament la situació amb més moments de sol i pràcticament sense arruixons. En definitiva amb temperatures que es mantindran paregudes amb fred contingut de nit i fresca de dia. En resum, ambient de tardor.

 

Mapa de previsió a València el 27 de novembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Aigua en abundància

Pel que fa al temporal de pluges que ens espera, divendres ens arriba el plat fort amb vents de mar cap a terra carregats de molta aigua que deixaran precipitacions persistents al llarg de tota la jornada i localment amb alguna tempesta forta.

 

Les zones a on més plourà seran les comarques de València i algunes d’Alacant, a on, en tot l’episodi, es poden arribar o superar els 60 l/m². En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat les alertes de color taronja i groc per fortes i abundants pluges divendres:

 

Mapa d'alertes per fortes i abundants pluges a València el 27 de novembre del 2020

Mapa d’alertes per fortes i abundants pluges este divendres | Aemet

 

El temporal anirà clarament a la baixa este dissabte, tot i que encara amb arruixons prop del litoral, ja de forma més dispersa i sense deixar quantitats d’aigua tan important.

 

No obstant això, no seria fins diumenge quan les clarianes guanyarien molt terreny i tindríem la jornada més tranquil·la del cap de setmana, amb més bonança, restes d’intervals de núvols i tan sols gotes d’alguns arruixons molt dèbils al matí en Alacant.

 

Ambient de tardor

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense grans canvis i seguirem amb un fred contingut sense glaçades a les nits i fresca durant el dia amb màximes d’entre 12º i 17º en conjunt fins dissabte.

 

De cara al diumenge, la presència de més sol ajudaria a fer pujar un poc més els termòmetres amb algunes màximes de 18º o 19º a prop de la costa. El vent marítim pot bufar amb alguna ràfega forta al litoral i zones elevades este divendres.

 

Més canvis a la vista

El temps mogut ha vingut per quedar-se, ja que, sobretot a partir de dimarts, arriben noves pluges que afectaran qualsevol punt. De fet, pareix que els arruixons apareixeran en territori valencià durant qualsevol dia de la setmana que ve, a l’espera que el següent cap de setmana puga arribar una borrasca més activa. Ho haurem d’anar seguint amb atenció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.