13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Alerta taronja pel fort temporal de pluges a les portes del cap de setmana

Imatge d'un dia de pluja intensa a Barcelona

S’espera un temporal de pluges per a este divendres | EFE

 

El temps es complicarà de cara a les pròximes hores, coincidint amb l’arribada del cap de setmana. I és que la borrasca que fa dies que anunciem se’ns tira al damunt i ens deixarà un temporal de pluges amb el plat fort divendres, dia en què es podrien superar els 60 l/m² en algunes zones amb alguns aiguats puntuals, raó per la que hi ha moltes alertes activades.

 

Dissabte es mantindria el temps mogut, però amb precipitacions cada volta més dèbils i restringides a prop de la costa, a l’espera que diumenge millore clarament la situació amb més moments de sol i pràcticament sense arruixons. En definitiva amb temperatures que es mantindran paregudes amb fred contingut de nit i fresca de dia. En resum, ambient de tardor.

 

Mapa de previsió a València el 27 de novembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Aigua en abundància

Pel que fa al temporal de pluges que ens espera, divendres ens arriba el plat fort amb vents de mar cap a terra carregats de molta aigua que deixaran precipitacions persistents al llarg de tota la jornada i localment amb alguna tempesta forta.

 

Les zones a on més plourà seran les comarques de València i algunes d’Alacant, a on, en tot l’episodi, es poden arribar o superar els 60 l/m². En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat les alertes de color taronja i groc per fortes i abundants pluges divendres:

 

Mapa d'alertes per fortes i abundants pluges a València el 27 de novembre del 2020

Mapa d’alertes per fortes i abundants pluges este divendres | Aemet

 

El temporal anirà clarament a la baixa este dissabte, tot i que encara amb arruixons prop del litoral, ja de forma més dispersa i sense deixar quantitats d’aigua tan important.

 

No obstant això, no seria fins diumenge quan les clarianes guanyarien molt terreny i tindríem la jornada més tranquil·la del cap de setmana, amb més bonança, restes d’intervals de núvols i tan sols gotes d’alguns arruixons molt dèbils al matí en Alacant.

 

Ambient de tardor

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense grans canvis i seguirem amb un fred contingut sense glaçades a les nits i fresca durant el dia amb màximes d’entre 12º i 17º en conjunt fins dissabte.

 

De cara al diumenge, la presència de més sol ajudaria a fer pujar un poc més els termòmetres amb algunes màximes de 18º o 19º a prop de la costa. El vent marítim pot bufar amb alguna ràfega forta al litoral i zones elevades este divendres.

 

Més canvis a la vista

El temps mogut ha vingut per quedar-se, ja que, sobretot a partir de dimarts, arriben noves pluges que afectaran qualsevol punt. De fet, pareix que els arruixons apareixeran en territori valencià durant qualsevol dia de la setmana que ve, a l’espera que el següent cap de setmana puga arribar una borrasca més activa. Ho haurem d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.