Alerta taronja pel fort temporal de pluges a les portes del cap de setmana

Imatge d'un dia de pluja intensa a Barcelona

S’espera un temporal de pluges per a este divendres | EFE

 

El temps es complicarà de cara a les pròximes hores, coincidint amb l’arribada del cap de setmana. I és que la borrasca que fa dies que anunciem se’ns tira al damunt i ens deixarà un temporal de pluges amb el plat fort divendres, dia en què es podrien superar els 60 l/m² en algunes zones amb alguns aiguats puntuals, raó per la que hi ha moltes alertes activades.

 

Dissabte es mantindria el temps mogut, però amb precipitacions cada volta més dèbils i restringides a prop de la costa, a l’espera que diumenge millore clarament la situació amb més moments de sol i pràcticament sense arruixons. En definitiva amb temperatures que es mantindran paregudes amb fred contingut de nit i fresca de dia. En resum, ambient de tardor.

 

Mapa de previsió a València el 27 de novembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Aigua en abundància

Pel que fa al temporal de pluges que ens espera, divendres ens arriba el plat fort amb vents de mar cap a terra carregats de molta aigua que deixaran precipitacions persistents al llarg de tota la jornada i localment amb alguna tempesta forta.

 

Les zones a on més plourà seran les comarques de València i algunes d’Alacant, a on, en tot l’episodi, es poden arribar o superar els 60 l/m². En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat les alertes de color taronja i groc per fortes i abundants pluges divendres:

 

Mapa d'alertes per fortes i abundants pluges a València el 27 de novembre del 2020

Mapa d’alertes per fortes i abundants pluges este divendres | Aemet

 

El temporal anirà clarament a la baixa este dissabte, tot i que encara amb arruixons prop del litoral, ja de forma més dispersa i sense deixar quantitats d’aigua tan important.

 

No obstant això, no seria fins diumenge quan les clarianes guanyarien molt terreny i tindríem la jornada més tranquil·la del cap de setmana, amb més bonança, restes d’intervals de núvols i tan sols gotes d’alguns arruixons molt dèbils al matí en Alacant.

 

Ambient de tardor

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense grans canvis i seguirem amb un fred contingut sense glaçades a les nits i fresca durant el dia amb màximes d’entre 12º i 17º en conjunt fins dissabte.

 

De cara al diumenge, la presència de més sol ajudaria a fer pujar un poc més els termòmetres amb algunes màximes de 18º o 19º a prop de la costa. El vent marítim pot bufar amb alguna ràfega forta al litoral i zones elevades este divendres.

 

Més canvis a la vista

El temps mogut ha vingut per quedar-se, ja que, sobretot a partir de dimarts, arriben noves pluges que afectaran qualsevol punt. De fet, pareix que els arruixons apareixeran en territori valencià durant qualsevol dia de la setmana que ve, a l’espera que el següent cap de setmana puga arribar una borrasca més activa. Ho haurem d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.