Alerta taronja pel fort temporal de pluges a les portes del cap de setmana

Imatge d'un dia de pluja intensa a Barcelona

S’espera un temporal de pluges per a este divendres | EFE

 

El temps es complicarà de cara a les pròximes hores, coincidint amb l’arribada del cap de setmana. I és que la borrasca que fa dies que anunciem se’ns tira al damunt i ens deixarà un temporal de pluges amb el plat fort divendres, dia en què es podrien superar els 60 l/m² en algunes zones amb alguns aiguats puntuals, raó per la que hi ha moltes alertes activades.

 

Dissabte es mantindria el temps mogut, però amb precipitacions cada volta més dèbils i restringides a prop de la costa, a l’espera que diumenge millore clarament la situació amb més moments de sol i pràcticament sense arruixons. En definitiva amb temperatures que es mantindran paregudes amb fred contingut de nit i fresca de dia. En resum, ambient de tardor.

 

Mapa de previsió a València el 27 de novembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Aigua en abundància

Pel que fa al temporal de pluges que ens espera, divendres ens arriba el plat fort amb vents de mar cap a terra carregats de molta aigua que deixaran precipitacions persistents al llarg de tota la jornada i localment amb alguna tempesta forta.

 

Les zones a on més plourà seran les comarques de València i algunes d’Alacant, a on, en tot l’episodi, es poden arribar o superar els 60 l/m². En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat les alertes de color taronja i groc per fortes i abundants pluges divendres:

 

Mapa d'alertes per fortes i abundants pluges a València el 27 de novembre del 2020

Mapa d’alertes per fortes i abundants pluges este divendres | Aemet

 

El temporal anirà clarament a la baixa este dissabte, tot i que encara amb arruixons prop del litoral, ja de forma més dispersa i sense deixar quantitats d’aigua tan important.

 

No obstant això, no seria fins diumenge quan les clarianes guanyarien molt terreny i tindríem la jornada més tranquil·la del cap de setmana, amb més bonança, restes d’intervals de núvols i tan sols gotes d’alguns arruixons molt dèbils al matí en Alacant.

 

Ambient de tardor

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense grans canvis i seguirem amb un fred contingut sense glaçades a les nits i fresca durant el dia amb màximes d’entre 12º i 17º en conjunt fins dissabte.

 

De cara al diumenge, la presència de més sol ajudaria a fer pujar un poc més els termòmetres amb algunes màximes de 18º o 19º a prop de la costa. El vent marítim pot bufar amb alguna ràfega forta al litoral i zones elevades este divendres.

 

Més canvis a la vista

El temps mogut ha vingut per quedar-se, ja que, sobretot a partir de dimarts, arriben noves pluges que afectaran qualsevol punt. De fet, pareix que els arruixons apareixeran en territori valencià durant qualsevol dia de la setmana que ve, a l’espera que el següent cap de setmana puga arribar una borrasca més activa. Ho haurem d’anar seguint amb atenció.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU