11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Alerta per fred intens per a començar una setmana que seguirà molt hivernal

Imatge d'una font gelada

Les refrescades seran extenses la matinada del dimarts | Arxiu

 

El temps ha estat molt mogut estos últims dies a causa de la borrasca Filomena, que ha portat precipitacions a casa nostra amb neu que ha caigut amb moltes ganes en les comarques interiors, deixant gruixos importants. Ja s’ha acabat, però el fred seguix amb nosaltres i, de fet, toca fons dimarts, quan hi ha alertes per fred extrem de nit en alguns punts, en la línia de l’onada de fred que patix la península.

 

A partir de dimecres, les temperatures començaran a remuntar, però l’ambient seguirà molt hivernal en conjunt durant pràcticament tota la setmana. No es veuen pluges ni nevades a la vista.

 

Compte amb les refrescades

Pel que fa a les temperatures, toquen fons este dimarts amb mínimes que es mouran tan sols entre els -5º i -10º en l’interior, mentres que en el litoral i prelitoral es mouran entre els -3º i 2º, amb refrescades que poden arribar a la mateixa línia de la costa. En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té activades alertes per fred extrem la matinada de dimarts en diferents punts:

 

Mapa d'alertes per fred extrem a València el 12 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fred extrem la matinada del dimarts | Aemet

 

Les màximes també es quedaran curtes amb entre 5º i 10º a l’interior i de 7º a 12º en la costa. Ambient de ple hivern que encara ens acompanyarà uns quants dies. Pel que fa a l’estat del cel, este dimarts serà radiant en conjunt, amb el permís d’algunes boires gebradores en l’interior.

 

Mapa de previsió a València el 12 de gener del 2021

Mapa de previsió per a este dimarts | Aemet

 

TºC cap amunt i sense pluja ni neu a la vista

De cara als dies vinents, pareix que les temperatures volen començar a pujar a partir del dimecres, tot i que ho faran a poc a poc i amb un ambient que, en conjunt, seguirà sent de ple hivern. Tot amb sol que dominarà en general i boires en l’interior, ja que les refrescades nocturnes es mantindran en estes zones.

 

Els mapes a llarg termini indiquen que podríem tindre noves glopades d’aire molt fred, però este extrem queda lluny i s’haurà d’anar confirmant en pròximes previsions.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.