El tifó Sarai deixa 2 morts en les Illes Fiji

Un arbre arrancat pel pas del tifó Sarai en les Illes Fiji

El tifó Sarai ha deixat dos morts i molts desperfectes en les Illes Fiji | Twitter

El pas del cicló tropical Sarai ha deixat, de moment, dos morts en les Illes Fiji. Els forts vents que han arribat fins als 150 km/h, juntament amb les pluges, han fet que més de 2.000 persones hagueren de ser evacuades. La forta tempesta tropical va arribar a les Illes amb una força equivalent a la d’un huracà de categoria 1 segons l’escala de Saffir-Simpson.

 

Els forts colps de vent van ocasionar molts desperfectes amb cases destruïdes i arbres arrancats. A demés, les inundacions per les intenses pluges i la pujada de les marees ciclòniques estan donant moltes incidències. S’han produït talls de llum a causa de la caiguda del subministrament elèctric per les fortes ventades.

 

Segons l’Oficina Nacional de Gestió de Desastres més de 2.000 habitants van ser desplaçats en refugis d’emergència. A demés, la institució demana als habitants i els milers de turistes que no siguen temeraris. Milers de viatgers van quedar i seguixen atrapats en els aeroports per la cancel·lació i el retard dels vols tant per a entrar com per a eixir de les Illes Fiji.

 

 

Ara, el cicló està previst que passe per damunt de les illes del sud de Fiji abans de posar rumb cap a Tonga, a on ja han activat el seu centre d’alerta de ciclons tropicals. Segons l’escala Australiana, es tracta d’un cicló de categoria 2, que implicarà vents sostinguts d’entre 89 i 117 km/h i amb colps màxims d’entre 125 i 169 km/h.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.

Sis anys de presó per incendiar una vivenda de Borriana i intentar matar dos hòmens

L'Audiència de Castelló ha condemnat a sis anys de presó un home que va incendiar una vivenda de Borriana per intentar matar dos hòmens amb qui havia discutit prèviament. El condemnat, que pateix esquizofrènia i consumia alcohol i drogues, haurà de seguir també tractament mèdic i no podrà acostar-se a les víctimes durant cinc anys.

Nova concentració amb el lema ‘Mazón a presó’ tornarà al centre de València el 29 de juliol

La protesta mensual per la gestió de la DANA torna al centre de València el 29 de juliol, amb una concentració i un vetlatori a la plaça de Manises per a exigir la retirada de l'aforament a l'expresident Carlos Mazón.

El Valencia Basket coneixerà dijous dos rivals de la primera fase de l’Eurolliga femenina

El Valencia Basket sabrà este dijous dos dels seus tres rivals de la primera fase de l’Eurolliga femenina, després del sorteig de grups. El tercer eixirà d’una fase prèvia amb dotze equips en joc.

Una exposició de realitat virtual permetrà viure l’eclipsi del segle a València

València oferirà des del 20 de juliol una exposició immersiva de realitat virtual en Las Naves per entendre l’eclipsi solar total del 12 d’agost i recordar el de 1905.