Anuncios

El tifó Sarai deixa 2 morts en les Illes Fiji

Un arbre arrancat pel pas del tifó Sarai en les Illes Fiji

El tifó Sarai ha deixat dos morts i molts desperfectes en les Illes Fiji | Twitter

El pas del cicló tropical Sarai ha deixat, de moment, dos morts en les Illes Fiji. Els forts vents que han arribat fins als 150 km/h, juntament amb les pluges, han fet que més de 2.000 persones hagueren de ser evacuades. La forta tempesta tropical va arribar a les Illes amb una força equivalent a la d’un huracà de categoria 1 segons l’escala de Saffir-Simpson.

 

Els forts colps de vent van ocasionar molts desperfectes amb cases destruïdes i arbres arrancats. A demés, les inundacions per les intenses pluges i la pujada de les marees ciclòniques estan donant moltes incidències. S’han produït talls de llum a causa de la caiguda del subministrament elèctric per les fortes ventades.

 

Segons l’Oficina Nacional de Gestió de Desastres més de 2.000 habitants van ser desplaçats en refugis d’emergència. A demés, la institució demana als habitants i els milers de turistes que no siguen temeraris. Milers de viatgers van quedar i seguixen atrapats en els aeroports per la cancel·lació i el retard dels vols tant per a entrar com per a eixir de les Illes Fiji.

 

 

Ara, el cicló està previst que passe per damunt de les illes del sud de Fiji abans de posar rumb cap a Tonga, a on ja han activat el seu centre d’alerta de ciclons tropicals. Segons l’escala Australiana, es tracta d’un cicló de categoria 2, que implicarà vents sostinguts d’entre 89 i 117 km/h i amb colps màxims d’entre 125 i 169 km/h.

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.