El tifó Sarai deixa 2 morts en les Illes Fiji

Un arbre arrancat pel pas del tifó Sarai en les Illes Fiji

El tifó Sarai ha deixat dos morts i molts desperfectes en les Illes Fiji | Twitter

El pas del cicló tropical Sarai ha deixat, de moment, dos morts en les Illes Fiji. Els forts vents que han arribat fins als 150 km/h, juntament amb les pluges, han fet que més de 2.000 persones hagueren de ser evacuades. La forta tempesta tropical va arribar a les Illes amb una força equivalent a la d’un huracà de categoria 1 segons l’escala de Saffir-Simpson.

 

Els forts colps de vent van ocasionar molts desperfectes amb cases destruïdes i arbres arrancats. A demés, les inundacions per les intenses pluges i la pujada de les marees ciclòniques estan donant moltes incidències. S’han produït talls de llum a causa de la caiguda del subministrament elèctric per les fortes ventades.

 

Segons l’Oficina Nacional de Gestió de Desastres més de 2.000 habitants van ser desplaçats en refugis d’emergència. A demés, la institució demana als habitants i els milers de turistes que no siguen temeraris. Milers de viatgers van quedar i seguixen atrapats en els aeroports per la cancel·lació i el retard dels vols tant per a entrar com per a eixir de les Illes Fiji.

 

 

Ara, el cicló està previst que passe per damunt de les illes del sud de Fiji abans de posar rumb cap a Tonga, a on ja han activat el seu centre d’alerta de ciclons tropicals. Segons l’escala Australiana, es tracta d’un cicló de categoria 2, que implicarà vents sostinguts d’entre 89 i 117 km/h i amb colps màxims d’entre 125 i 169 km/h.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.