El tifó Sarai deixa 2 morts en les Illes Fiji

Un arbre arrancat pel pas del tifó Sarai en les Illes Fiji

El tifó Sarai ha deixat dos morts i molts desperfectes en les Illes Fiji | Twitter

El pas del cicló tropical Sarai ha deixat, de moment, dos morts en les Illes Fiji. Els forts vents que han arribat fins als 150 km/h, juntament amb les pluges, han fet que més de 2.000 persones hagueren de ser evacuades. La forta tempesta tropical va arribar a les Illes amb una força equivalent a la d’un huracà de categoria 1 segons l’escala de Saffir-Simpson.

 

Els forts colps de vent van ocasionar molts desperfectes amb cases destruïdes i arbres arrancats. A demés, les inundacions per les intenses pluges i la pujada de les marees ciclòniques estan donant moltes incidències. S’han produït talls de llum a causa de la caiguda del subministrament elèctric per les fortes ventades.

 

Segons l’Oficina Nacional de Gestió de Desastres més de 2.000 habitants van ser desplaçats en refugis d’emergència. A demés, la institució demana als habitants i els milers de turistes que no siguen temeraris. Milers de viatgers van quedar i seguixen atrapats en els aeroports per la cancel·lació i el retard dels vols tant per a entrar com per a eixir de les Illes Fiji.

 

 

Ara, el cicló està previst que passe per damunt de les illes del sud de Fiji abans de posar rumb cap a Tonga, a on ja han activat el seu centre d’alerta de ciclons tropicals. Segons l’escala Australiana, es tracta d’un cicló de categoria 2, que implicarà vents sostinguts d’entre 89 i 117 km/h i amb colps màxims d’entre 125 i 169 km/h.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.