8.8 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

Torna la pluja de vesprada a la Comunitat abans de la baixada de temperatures de dijous

 

Un dia més, les pluges podran tornar a fer acte de presència a la Comunitat de vesprada. Segons les previsions de l’Agència estatal de Meteorologia, Aemet, els cels poc nuvolats del matí donaran pas a intervals de núvols de vesprada. Així, es registraran precipitacions dèbils en la província de Castelló que cap al final del dia poden afectar també la província de València i el nord de la província d’Alacant.

 

D’aquesta manera, continuaria la tendència dels últims dies, que ens està deixant precipitacions en algunes franges del dia, després que el passat diumenge s’iniciara un episodi d’inestabilitat i pluja al nostre territori.

 

Pel que fa a les temperatures de hui dimecres, les mínimes patiran pocs canvis, mentre que les màximes ascendiran durant la jornada, excepte al nord de la Comunitat, on no registraran canvis.

 

El vent bufarà hui fluix, variable, i tendirà en zones de l’interior a bufar de ponent (oest) i mestral (nord-oest) de forma moderada. En el litoral alacantí bufarà moderat de llebeig (sud-oest), mentre que en la resta del litoral de la Comunitat bufarà variable.

 

Per a demà, dijous, els pronòstics d’Aemet apunten a un dia de cels clars o poc nuvolats. Respecte a les temperatures, hi haurà un descens destacable dels termòmetres, sobretot en les màximes. A més, s’esperen gelades dèbils en l’interior de la meitat nord del territori.

 

El vent demà bufarà de mestral, de fluix a moderat, en tot el territori. De vesprada podrà variar, tendint a bufar de component sud (migjorn).

 

Baixada de temperatures per a demà dijous

Si comparem els valor de les màximes de hui dimecres i els que es preveuen per a demà, s’observa aquesta baixada de termòmetres. Així, hui es registren temperatures entre els 22 i 25 graus centígrads en molts punts del territori com Orihuela (25 ºC), Elx (24 ºC), Gandia o València (23 ºC), o Alacant i Ontinyent (22 ºC).

 

Altres valors són els 20 ºC de Dénia, Alcoi o Requena, els 19 ºC de Vinaròs, o els 18 ºC de Castelló i la Vall d’Uixó. Destaquen per baix de tot els 10 ºC de màxima de Morella.

 

En canvi, per a demà dijous, les màximes no pujaran dels 18 graus en la majoria de punts, excepte els 20 ºC d’Orihuela, que així i tot patirà una baixada de 5 graus respecte a hui.

 

Les tres capitals de província se situaran entre els 16 i 17 ºC de màxima, amb 16 ºC a Castelló i 17ºC a València i Alacant.

 

Per la seua banda, Alcoi i Requena tindran 15 ºC, 5 graus menys que dimecres; Dénia i Gandia registraran 17 ºC, entre 3 i 6 graus menys; i Elx i Ontinyent 18 ºC, entre 4 i 6 graus menys.

 

Per tant, la baixada de termòmetres serà més notable al centre i sud del territori, amb descensos d’entre 5 i 6 graus.

 

Les mínimes també patiran una baixada, ja que hui dimecres se situaran, en general, entre els 6 i 10 graus, mentre que demà es mouran entre els 4 i 8 graus. Destaca la mínima prevista a Morella per a dijous, de -2 ºC.

Últimes notícies

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.

Pedro Martínez avisa d’una setmana de màxima exigència per al València Basket

El tècnic va qualificar com una de les més dures del curs la seqüència Estrella Roja, Mònaco i Unicaja. Va reclamar descans, rotació i aprofitar el poc entrenament.

Sanitat aconsella abrigar-se per capes i apagar estufes a la nit davant els dies més freds

Sanitat recomana abrigar-se per capes, protegir cap, mans i peus i apagar estufes a la nit per a previndre problemes de salut per les baixes temperatures. També demana ventilar, hidratar-se, evitar l'alcohol i seguir les alertes, amb èmfasi en la vacunació antigripal

Acaçar i assetjar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana explica les diferències entre estes dos paraules i com emprar-les correctament

La Associació per la Coeducació denúncia que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere a les aules

La Associació per la Coeducació ha advertit que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere i reduïx la coeducació a un paper testimonial. També ha alertat de la falta de recursos i de l'ús indiscriminat de la mediació en contextos de desigualtat.

La Fundació Broseta entregarà el 15 el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado

La Fundació Manuel Broseta entregarà el 15 de gener el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado en el Palau de la Generalitat. L'organització confia en la presència de González, pendent de la situació a Veneçuela.