Torna la pluja de vesprada a la Comunitat abans de la baixada de temperatures de dijous

 

Un dia més, les pluges podran tornar a fer acte de presència a la Comunitat de vesprada. Segons les previsions de l’Agència estatal de Meteorologia, Aemet, els cels poc nuvolats del matí donaran pas a intervals de núvols de vesprada. Així, es registraran precipitacions dèbils en la província de Castelló que cap al final del dia poden afectar també la província de València i el nord de la província d’Alacant.

 

D’aquesta manera, continuaria la tendència dels últims dies, que ens està deixant precipitacions en algunes franges del dia, després que el passat diumenge s’iniciara un episodi d’inestabilitat i pluja al nostre territori.

 

Pel que fa a les temperatures de hui dimecres, les mínimes patiran pocs canvis, mentre que les màximes ascendiran durant la jornada, excepte al nord de la Comunitat, on no registraran canvis.

 

El vent bufarà hui fluix, variable, i tendirà en zones de l’interior a bufar de ponent (oest) i mestral (nord-oest) de forma moderada. En el litoral alacantí bufarà moderat de llebeig (sud-oest), mentre que en la resta del litoral de la Comunitat bufarà variable.

 

Per a demà, dijous, els pronòstics d’Aemet apunten a un dia de cels clars o poc nuvolats. Respecte a les temperatures, hi haurà un descens destacable dels termòmetres, sobretot en les màximes. A més, s’esperen gelades dèbils en l’interior de la meitat nord del territori.

 

El vent demà bufarà de mestral, de fluix a moderat, en tot el territori. De vesprada podrà variar, tendint a bufar de component sud (migjorn).

 

Baixada de temperatures per a demà dijous

Si comparem els valor de les màximes de hui dimecres i els que es preveuen per a demà, s’observa aquesta baixada de termòmetres. Així, hui es registren temperatures entre els 22 i 25 graus centígrads en molts punts del territori com Orihuela (25 ºC), Elx (24 ºC), Gandia o València (23 ºC), o Alacant i Ontinyent (22 ºC).

 

Altres valors són els 20 ºC de Dénia, Alcoi o Requena, els 19 ºC de Vinaròs, o els 18 ºC de Castelló i la Vall d’Uixó. Destaquen per baix de tot els 10 ºC de màxima de Morella.

 

En canvi, per a demà dijous, les màximes no pujaran dels 18 graus en la majoria de punts, excepte els 20 ºC d’Orihuela, que així i tot patirà una baixada de 5 graus respecte a hui.

 

Les tres capitals de província se situaran entre els 16 i 17 ºC de màxima, amb 16 ºC a Castelló i 17ºC a València i Alacant.

 

Per la seua banda, Alcoi i Requena tindran 15 ºC, 5 graus menys que dimecres; Dénia i Gandia registraran 17 ºC, entre 3 i 6 graus menys; i Elx i Ontinyent 18 ºC, entre 4 i 6 graus menys.

 

Per tant, la baixada de termòmetres serà més notable al centre i sud del territori, amb descensos d’entre 5 i 6 graus.

 

Les mínimes també patiran una baixada, ja que hui dimecres se situaran, en general, entre els 6 i 10 graus, mentre que demà es mouran entre els 4 i 8 graus. Destaca la mínima prevista a Morella per a dijous, de -2 ºC.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.