Torna la pluja de vesprada a la Comunitat abans de la baixada de temperatures de dijous

 

Un dia més, les pluges podran tornar a fer acte de presència a la Comunitat de vesprada. Segons les previsions de l’Agència estatal de Meteorologia, Aemet, els cels poc nuvolats del matí donaran pas a intervals de núvols de vesprada. Així, es registraran precipitacions dèbils en la província de Castelló que cap al final del dia poden afectar també la província de València i el nord de la província d’Alacant.

 

D’aquesta manera, continuaria la tendència dels últims dies, que ens està deixant precipitacions en algunes franges del dia, després que el passat diumenge s’iniciara un episodi d’inestabilitat i pluja al nostre territori.

 

Pel que fa a les temperatures de hui dimecres, les mínimes patiran pocs canvis, mentre que les màximes ascendiran durant la jornada, excepte al nord de la Comunitat, on no registraran canvis.

 

El vent bufarà hui fluix, variable, i tendirà en zones de l’interior a bufar de ponent (oest) i mestral (nord-oest) de forma moderada. En el litoral alacantí bufarà moderat de llebeig (sud-oest), mentre que en la resta del litoral de la Comunitat bufarà variable.

 

Per a demà, dijous, els pronòstics d’Aemet apunten a un dia de cels clars o poc nuvolats. Respecte a les temperatures, hi haurà un descens destacable dels termòmetres, sobretot en les màximes. A més, s’esperen gelades dèbils en l’interior de la meitat nord del territori.

 

El vent demà bufarà de mestral, de fluix a moderat, en tot el territori. De vesprada podrà variar, tendint a bufar de component sud (migjorn).

 

Baixada de temperatures per a demà dijous

Si comparem els valor de les màximes de hui dimecres i els que es preveuen per a demà, s’observa aquesta baixada de termòmetres. Així, hui es registren temperatures entre els 22 i 25 graus centígrads en molts punts del territori com Orihuela (25 ºC), Elx (24 ºC), Gandia o València (23 ºC), o Alacant i Ontinyent (22 ºC).

 

Altres valors són els 20 ºC de Dénia, Alcoi o Requena, els 19 ºC de Vinaròs, o els 18 ºC de Castelló i la Vall d’Uixó. Destaquen per baix de tot els 10 ºC de màxima de Morella.

 

En canvi, per a demà dijous, les màximes no pujaran dels 18 graus en la majoria de punts, excepte els 20 ºC d’Orihuela, que així i tot patirà una baixada de 5 graus respecte a hui.

 

Les tres capitals de província se situaran entre els 16 i 17 ºC de màxima, amb 16 ºC a Castelló i 17ºC a València i Alacant.

 

Per la seua banda, Alcoi i Requena tindran 15 ºC, 5 graus menys que dimecres; Dénia i Gandia registraran 17 ºC, entre 3 i 6 graus menys; i Elx i Ontinyent 18 ºC, entre 4 i 6 graus menys.

 

Per tant, la baixada de termòmetres serà més notable al centre i sud del territori, amb descensos d’entre 5 i 6 graus.

 

Les mínimes també patiran una baixada, ja que hui dimecres se situaran, en general, entre els 6 i 10 graus, mentre que demà es mouran entre els 4 i 8 graus. Destaca la mínima prevista a Morella per a dijous, de -2 ºC.

Últimes notícies

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.

Oratge inestable al sud de València i nord d’Alacant amb pluges febles i temperatures a la baixa

Hui dimecres s’esperen núvols abundants, pluges febles al sud de València i nord d’Alacant i un descens de les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana.