Torna la pluja de vesprada a la Comunitat abans de la baixada de temperatures de dijous

 

Un dia més, les pluges podran tornar a fer acte de presència a la Comunitat de vesprada. Segons les previsions de l’Agència estatal de Meteorologia, Aemet, els cels poc nuvolats del matí donaran pas a intervals de núvols de vesprada. Així, es registraran precipitacions dèbils en la província de Castelló que cap al final del dia poden afectar també la província de València i el nord de la província d’Alacant.

 

D’aquesta manera, continuaria la tendència dels últims dies, que ens està deixant precipitacions en algunes franges del dia, després que el passat diumenge s’iniciara un episodi d’inestabilitat i pluja al nostre territori.

 

Pel que fa a les temperatures de hui dimecres, les mínimes patiran pocs canvis, mentre que les màximes ascendiran durant la jornada, excepte al nord de la Comunitat, on no registraran canvis.

 

El vent bufarà hui fluix, variable, i tendirà en zones de l’interior a bufar de ponent (oest) i mestral (nord-oest) de forma moderada. En el litoral alacantí bufarà moderat de llebeig (sud-oest), mentre que en la resta del litoral de la Comunitat bufarà variable.

 

Per a demà, dijous, els pronòstics d’Aemet apunten a un dia de cels clars o poc nuvolats. Respecte a les temperatures, hi haurà un descens destacable dels termòmetres, sobretot en les màximes. A més, s’esperen gelades dèbils en l’interior de la meitat nord del territori.

 

El vent demà bufarà de mestral, de fluix a moderat, en tot el territori. De vesprada podrà variar, tendint a bufar de component sud (migjorn).

 

Baixada de temperatures per a demà dijous

Si comparem els valor de les màximes de hui dimecres i els que es preveuen per a demà, s’observa aquesta baixada de termòmetres. Així, hui es registren temperatures entre els 22 i 25 graus centígrads en molts punts del territori com Orihuela (25 ºC), Elx (24 ºC), Gandia o València (23 ºC), o Alacant i Ontinyent (22 ºC).

 

Altres valors són els 20 ºC de Dénia, Alcoi o Requena, els 19 ºC de Vinaròs, o els 18 ºC de Castelló i la Vall d’Uixó. Destaquen per baix de tot els 10 ºC de màxima de Morella.

 

En canvi, per a demà dijous, les màximes no pujaran dels 18 graus en la majoria de punts, excepte els 20 ºC d’Orihuela, que així i tot patirà una baixada de 5 graus respecte a hui.

 

Les tres capitals de província se situaran entre els 16 i 17 ºC de màxima, amb 16 ºC a Castelló i 17ºC a València i Alacant.

 

Per la seua banda, Alcoi i Requena tindran 15 ºC, 5 graus menys que dimecres; Dénia i Gandia registraran 17 ºC, entre 3 i 6 graus menys; i Elx i Ontinyent 18 ºC, entre 4 i 6 graus menys.

 

Per tant, la baixada de termòmetres serà més notable al centre i sud del territori, amb descensos d’entre 5 i 6 graus.

 

Les mínimes també patiran una baixada, ja que hui dimecres se situaran, en general, entre els 6 i 10 graus, mentre que demà es mouran entre els 4 i 8 graus. Destaca la mínima prevista a Morella per a dijous, de -2 ºC.

Últimes notícies

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.