Torna la pluja de vesprada a la Comunitat abans de la baixada de temperatures de dijous

 

Un dia més, les pluges podran tornar a fer acte de presència a la Comunitat de vesprada. Segons les previsions de l’Agència estatal de Meteorologia, Aemet, els cels poc nuvolats del matí donaran pas a intervals de núvols de vesprada. Així, es registraran precipitacions dèbils en la província de Castelló que cap al final del dia poden afectar també la província de València i el nord de la província d’Alacant.

 

D’aquesta manera, continuaria la tendència dels últims dies, que ens està deixant precipitacions en algunes franges del dia, després que el passat diumenge s’iniciara un episodi d’inestabilitat i pluja al nostre territori.

 

Pel que fa a les temperatures de hui dimecres, les mínimes patiran pocs canvis, mentre que les màximes ascendiran durant la jornada, excepte al nord de la Comunitat, on no registraran canvis.

 

El vent bufarà hui fluix, variable, i tendirà en zones de l’interior a bufar de ponent (oest) i mestral (nord-oest) de forma moderada. En el litoral alacantí bufarà moderat de llebeig (sud-oest), mentre que en la resta del litoral de la Comunitat bufarà variable.

 

Per a demà, dijous, els pronòstics d’Aemet apunten a un dia de cels clars o poc nuvolats. Respecte a les temperatures, hi haurà un descens destacable dels termòmetres, sobretot en les màximes. A més, s’esperen gelades dèbils en l’interior de la meitat nord del territori.

 

El vent demà bufarà de mestral, de fluix a moderat, en tot el territori. De vesprada podrà variar, tendint a bufar de component sud (migjorn).

 

Baixada de temperatures per a demà dijous

Si comparem els valor de les màximes de hui dimecres i els que es preveuen per a demà, s’observa aquesta baixada de termòmetres. Així, hui es registren temperatures entre els 22 i 25 graus centígrads en molts punts del territori com Orihuela (25 ºC), Elx (24 ºC), Gandia o València (23 ºC), o Alacant i Ontinyent (22 ºC).

 

Altres valors són els 20 ºC de Dénia, Alcoi o Requena, els 19 ºC de Vinaròs, o els 18 ºC de Castelló i la Vall d’Uixó. Destaquen per baix de tot els 10 ºC de màxima de Morella.

 

En canvi, per a demà dijous, les màximes no pujaran dels 18 graus en la majoria de punts, excepte els 20 ºC d’Orihuela, que així i tot patirà una baixada de 5 graus respecte a hui.

 

Les tres capitals de província se situaran entre els 16 i 17 ºC de màxima, amb 16 ºC a Castelló i 17ºC a València i Alacant.

 

Per la seua banda, Alcoi i Requena tindran 15 ºC, 5 graus menys que dimecres; Dénia i Gandia registraran 17 ºC, entre 3 i 6 graus menys; i Elx i Ontinyent 18 ºC, entre 4 i 6 graus menys.

 

Per tant, la baixada de termòmetres serà més notable al centre i sud del territori, amb descensos d’entre 5 i 6 graus.

 

Les mínimes també patiran una baixada, ja que hui dimecres se situaran, en general, entre els 6 i 10 graus, mentre que demà es mouran entre els 4 i 8 graus. Destaca la mínima prevista a Morella per a dijous, de -2 ºC.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.