YouTube podria estalviar més de 500.000 tones mètriques de CO² cada any al planeta

Imatge d'un edifici de YouTube

Imatge d’un edifici de YouTube | YouTube

 

Poques activitats humanes són 100% sostenibles, ja que la majoria tenen sempre un grau de contaminació. En este sentit ni Internet se salva d’esta situació, i l’última dada que s’ha conegut posa els pèls de punta. I és que els vídeos de YouTube emeten 10 milions de tones mètriques de CO² cada any al medi ambient, però 586.000 tones es podrien estalviar si es poguera escoltar la seua música sense necessitat d’encendre la pantalla.

 

En este sentit, les dades, emeses en un estudi d’investigadors britànics, indiquen que només que esta plataforma d’Internet permetera escoltar música amb la pantalla del mòbil apagada, estalviaria eixa xifra d’emissions CO², tot i que només significa el 5% del total de contaminació que Youtube emet cada any.

 

Per a dur a terme l’estudi, els investigadors s’han basat amb les dades reals que indiquen que cada dia es reproduïxen 1.000 milions d’hores de vides de Youtube, el 27% de les quals corresponen a vídeos musicals i, per tant, no hi hauria necessitat d’encendre la pantalla.

 

XIca consultant un telèfon mòbil | València Diari

 

Una contaminació equivalent a la que generen 150.000 persones

Les més de 500.000 tones mètriques de CO² que això implica actualment són equivalents a la contaminació que generen 150.000 habitants de tot el planeta. Una comparació que posa de manifest la gravetat de la situació. Els experts creuen que, si les pantalles es pogueren apagar mentres s’utilitza YouTube, l’estalvi energètic seria encara més gran, ja que es podria aplicar a altra classe de vídeos.

 

«Per a un servici de transmissió com YouTube, la major part de l’energia s’utilitza en la xarxa, especialment en la dels mòbils», explica en un comunicat el professor de la Universitat de Bristol i un dels autors de l’estudi, Chris Preist. De moment, esta plataforma gegant només permet reproduir vídeos sense encendre la pantalla a través del seu servici Premium.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.