YouTube podria estalviar més de 500.000 tones mètriques de CO² cada any al planeta

Imatge d'un edifici de YouTube

Imatge d’un edifici de YouTube | YouTube

 

Poques activitats humanes són 100% sostenibles, ja que la majoria tenen sempre un grau de contaminació. En este sentit ni Internet se salva d’esta situació, i l’última dada que s’ha conegut posa els pèls de punta. I és que els vídeos de YouTube emeten 10 milions de tones mètriques de CO² cada any al medi ambient, però 586.000 tones es podrien estalviar si es poguera escoltar la seua música sense necessitat d’encendre la pantalla.

 

En este sentit, les dades, emeses en un estudi d’investigadors britànics, indiquen que només que esta plataforma d’Internet permetera escoltar música amb la pantalla del mòbil apagada, estalviaria eixa xifra d’emissions CO², tot i que només significa el 5% del total de contaminació que Youtube emet cada any.

 

Per a dur a terme l’estudi, els investigadors s’han basat amb les dades reals que indiquen que cada dia es reproduïxen 1.000 milions d’hores de vides de Youtube, el 27% de les quals corresponen a vídeos musicals i, per tant, no hi hauria necessitat d’encendre la pantalla.

 

XIca consultant un telèfon mòbil | València Diari

 

Una contaminació equivalent a la que generen 150.000 persones

Les més de 500.000 tones mètriques de CO² que això implica actualment són equivalents a la contaminació que generen 150.000 habitants de tot el planeta. Una comparació que posa de manifest la gravetat de la situació. Els experts creuen que, si les pantalles es pogueren apagar mentres s’utilitza YouTube, l’estalvi energètic seria encara més gran, ja que es podria aplicar a altra classe de vídeos.

 

«Per a un servici de transmissió com YouTube, la major part de l’energia s’utilitza en la xarxa, especialment en la dels mòbils», explica en un comunicat el professor de la Universitat de Bristol i un dels autors de l’estudi, Chris Preist. De moment, esta plataforma gegant només permet reproduir vídeos sense encendre la pantalla a través del seu servici Premium.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.