YouTube podria estalviar més de 500.000 tones mètriques de CO² cada any al planeta

Imatge d'un edifici de YouTube

Imatge d’un edifici de YouTube | YouTube

 

Poques activitats humanes són 100% sostenibles, ja que la majoria tenen sempre un grau de contaminació. En este sentit ni Internet se salva d’esta situació, i l’última dada que s’ha conegut posa els pèls de punta. I és que els vídeos de YouTube emeten 10 milions de tones mètriques de CO² cada any al medi ambient, però 586.000 tones es podrien estalviar si es poguera escoltar la seua música sense necessitat d’encendre la pantalla.

 

En este sentit, les dades, emeses en un estudi d’investigadors britànics, indiquen que només que esta plataforma d’Internet permetera escoltar música amb la pantalla del mòbil apagada, estalviaria eixa xifra d’emissions CO², tot i que només significa el 5% del total de contaminació que Youtube emet cada any.

 

Per a dur a terme l’estudi, els investigadors s’han basat amb les dades reals que indiquen que cada dia es reproduïxen 1.000 milions d’hores de vides de Youtube, el 27% de les quals corresponen a vídeos musicals i, per tant, no hi hauria necessitat d’encendre la pantalla.

 

XIca consultant un telèfon mòbil | València Diari

 

Una contaminació equivalent a la que generen 150.000 persones

Les més de 500.000 tones mètriques de CO² que això implica actualment són equivalents a la contaminació que generen 150.000 habitants de tot el planeta. Una comparació que posa de manifest la gravetat de la situació. Els experts creuen que, si les pantalles es pogueren apagar mentres s’utilitza YouTube, l’estalvi energètic seria encara més gran, ja que es podria aplicar a altra classe de vídeos.

 

«Per a un servici de transmissió com YouTube, la major part de l’energia s’utilitza en la xarxa, especialment en la dels mòbils», explica en un comunicat el professor de la Universitat de Bristol i un dels autors de l’estudi, Chris Preist. De moment, esta plataforma gegant només permet reproduir vídeos sense encendre la pantalla a través del seu servici Premium.

 

Últimes notícies

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.