12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

YouTube podria estalviar més de 500.000 tones mètriques de CO² cada any al planeta

Imatge d'un edifici de YouTube

Imatge d’un edifici de YouTube | YouTube

 

Poques activitats humanes són 100% sostenibles, ja que la majoria tenen sempre un grau de contaminació. En este sentit ni Internet se salva d’esta situació, i l’última dada que s’ha conegut posa els pèls de punta. I és que els vídeos de YouTube emeten 10 milions de tones mètriques de CO² cada any al medi ambient, però 586.000 tones es podrien estalviar si es poguera escoltar la seua música sense necessitat d’encendre la pantalla.

 

En este sentit, les dades, emeses en un estudi d’investigadors britànics, indiquen que només que esta plataforma d’Internet permetera escoltar música amb la pantalla del mòbil apagada, estalviaria eixa xifra d’emissions CO², tot i que només significa el 5% del total de contaminació que Youtube emet cada any.

 

Per a dur a terme l’estudi, els investigadors s’han basat amb les dades reals que indiquen que cada dia es reproduïxen 1.000 milions d’hores de vides de Youtube, el 27% de les quals corresponen a vídeos musicals i, per tant, no hi hauria necessitat d’encendre la pantalla.

 

XIca consultant un telèfon mòbil | València Diari

 

Una contaminació equivalent a la que generen 150.000 persones

Les més de 500.000 tones mètriques de CO² que això implica actualment són equivalents a la contaminació que generen 150.000 habitants de tot el planeta. Una comparació que posa de manifest la gravetat de la situació. Els experts creuen que, si les pantalles es pogueren apagar mentres s’utilitza YouTube, l’estalvi energètic seria encara més gran, ja que es podria aplicar a altra classe de vídeos.

 

«Per a un servici de transmissió com YouTube, la major part de l’energia s’utilitza en la xarxa, especialment en la dels mòbils», explica en un comunicat el professor de la Universitat de Bristol i un dels autors de l’estudi, Chris Preist. De moment, esta plataforma gegant només permet reproduir vídeos sense encendre la pantalla a través del seu servici Premium.

 

Últimes notícies

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.