YouTube podria estalviar més de 500.000 tones mètriques de CO² cada any al planeta

Imatge d'un edifici de YouTube

Imatge d’un edifici de YouTube | YouTube

 

Poques activitats humanes són 100% sostenibles, ja que la majoria tenen sempre un grau de contaminació. En este sentit ni Internet se salva d’esta situació, i l’última dada que s’ha conegut posa els pèls de punta. I és que els vídeos de YouTube emeten 10 milions de tones mètriques de CO² cada any al medi ambient, però 586.000 tones es podrien estalviar si es poguera escoltar la seua música sense necessitat d’encendre la pantalla.

 

En este sentit, les dades, emeses en un estudi d’investigadors britànics, indiquen que només que esta plataforma d’Internet permetera escoltar música amb la pantalla del mòbil apagada, estalviaria eixa xifra d’emissions CO², tot i que només significa el 5% del total de contaminació que Youtube emet cada any.

 

Per a dur a terme l’estudi, els investigadors s’han basat amb les dades reals que indiquen que cada dia es reproduïxen 1.000 milions d’hores de vides de Youtube, el 27% de les quals corresponen a vídeos musicals i, per tant, no hi hauria necessitat d’encendre la pantalla.

 

XIca consultant un telèfon mòbil | València Diari

 

Una contaminació equivalent a la que generen 150.000 persones

Les més de 500.000 tones mètriques de CO² que això implica actualment són equivalents a la contaminació que generen 150.000 habitants de tot el planeta. Una comparació que posa de manifest la gravetat de la situació. Els experts creuen que, si les pantalles es pogueren apagar mentres s’utilitza YouTube, l’estalvi energètic seria encara més gran, ja que es podria aplicar a altra classe de vídeos.

 

«Per a un servici de transmissió com YouTube, la major part de l’energia s’utilitza en la xarxa, especialment en la dels mòbils», explica en un comunicat el professor de la Universitat de Bristol i un dels autors de l’estudi, Chris Preist. De moment, esta plataforma gegant només permet reproduir vídeos sense encendre la pantalla a través del seu servici Premium.

 

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.