13.1 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals dies de Falles

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana amb els servicis ordinaris i especials programats durant les Falles del present any, la qual cosa redunda en una indubtable millora del trànsit rodat per la ciutat i de la qualitat mediambiental dels seus ciutadans.

Estes dades són resultades de la previsió de desplaçaments que maneja Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) respecte a les cinc jornades principals de Falles, del 15 a la matinada del dia 20 de març.

Els 1.161.507 desplaçaments amb cotxe que s’eviten, s’estima que permeten no emetre 1.568 tones de CO₂ a l’atmosfera i un estalvi de 653.348 litres de gasoil o gasolina, cosa que significa economitzar 1.053.850 euros als conductors a l’actual preu del combustible.

Si estes xifres se sumen també als dos caps de setmana previs a les falles, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, el nombre de desplaçaments evitats són 1.672.727, el nombre de tones de CO₂ a l’atmosfera 2.258 i els litres de combustibles estalviats 940.909, que signifiquen 1.517.686 euros que no es gasten els usuaris de Metrovalencia.

Transport sostenible

D’altra banda, Metrovalencia oferix 1.513 places pròpies d’aparcaments gratuïts en 17 estacions de superfície de les línies 1, 2 i 9 que permeten un accés més directe i ordenat a la ciutat de València en el transcurs de la celebració de les Falles 2024, alhora que contribuïxen a disminuir el trànsit rodat i d’evitar expulsar a la atmófera més CO₂. A més, existixen altres 1.224 places en huit estacionaments municipals, també gratuïts, pròxims a la xarxa de metro en diferents poblacions que estan a la disposició dels usuaris.

Apart, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament quatre cicloparcs en les estacions de Torrent Avinguda, Entroncament, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet de la xarxa de Metrovalencia que permet als usuaris i usuàries la intermodalitat entre la bicicleta i el metre de manera gratuïta i segura, atés que es tracta de recintes tancats amb videovigilància i control d’accés amb el propi títol de transport.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.