Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals dies de Falles

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana amb els servicis ordinaris i especials programats durant les Falles del present any, la qual cosa redunda en una indubtable millora del trànsit rodat per la ciutat i de la qualitat mediambiental dels seus ciutadans.

Estes dades són resultades de la previsió de desplaçaments que maneja Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) respecte a les cinc jornades principals de Falles, del 15 a la matinada del dia 20 de març.

Els 1.161.507 desplaçaments amb cotxe que s’eviten, s’estima que permeten no emetre 1.568 tones de CO₂ a l’atmosfera i un estalvi de 653.348 litres de gasoil o gasolina, cosa que significa economitzar 1.053.850 euros als conductors a l’actual preu del combustible.

Si estes xifres se sumen també als dos caps de setmana previs a les falles, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, el nombre de desplaçaments evitats són 1.672.727, el nombre de tones de CO₂ a l’atmosfera 2.258 i els litres de combustibles estalviats 940.909, que signifiquen 1.517.686 euros que no es gasten els usuaris de Metrovalencia.

Transport sostenible

D’altra banda, Metrovalencia oferix 1.513 places pròpies d’aparcaments gratuïts en 17 estacions de superfície de les línies 1, 2 i 9 que permeten un accés més directe i ordenat a la ciutat de València en el transcurs de la celebració de les Falles 2024, alhora que contribuïxen a disminuir el trànsit rodat i d’evitar expulsar a la atmófera més CO₂. A més, existixen altres 1.224 places en huit estacionaments municipals, també gratuïts, pròxims a la xarxa de metro en diferents poblacions que estan a la disposició dels usuaris.

Apart, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament quatre cicloparcs en les estacions de Torrent Avinguda, Entroncament, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet de la xarxa de Metrovalencia que permet als usuaris i usuàries la intermodalitat entre la bicicleta i el metre de manera gratuïta i segura, atés que es tracta de recintes tancats amb videovigilància i control d’accés amb el propi títol de transport.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.