Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals dies de Falles

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana amb els servicis ordinaris i especials programats durant les Falles del present any, la qual cosa redunda en una indubtable millora del trànsit rodat per la ciutat i de la qualitat mediambiental dels seus ciutadans.

Estes dades són resultades de la previsió de desplaçaments que maneja Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) respecte a les cinc jornades principals de Falles, del 15 a la matinada del dia 20 de març.

Els 1.161.507 desplaçaments amb cotxe que s’eviten, s’estima que permeten no emetre 1.568 tones de CO₂ a l’atmosfera i un estalvi de 653.348 litres de gasoil o gasolina, cosa que significa economitzar 1.053.850 euros als conductors a l’actual preu del combustible.

Si estes xifres se sumen també als dos caps de setmana previs a les falles, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, el nombre de desplaçaments evitats són 1.672.727, el nombre de tones de CO₂ a l’atmosfera 2.258 i els litres de combustibles estalviats 940.909, que signifiquen 1.517.686 euros que no es gasten els usuaris de Metrovalencia.

Transport sostenible

D’altra banda, Metrovalencia oferix 1.513 places pròpies d’aparcaments gratuïts en 17 estacions de superfície de les línies 1, 2 i 9 que permeten un accés més directe i ordenat a la ciutat de València en el transcurs de la celebració de les Falles 2024, alhora que contribuïxen a disminuir el trànsit rodat i d’evitar expulsar a la atmófera més CO₂. A més, existixen altres 1.224 places en huit estacionaments municipals, també gratuïts, pròxims a la xarxa de metro en diferents poblacions que estan a la disposició dels usuaris.

Apart, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament quatre cicloparcs en les estacions de Torrent Avinguda, Entroncament, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet de la xarxa de Metrovalencia que permet als usuaris i usuàries la intermodalitat entre la bicicleta i el metre de manera gratuïta i segura, atés que es tracta de recintes tancats amb videovigilància i control d’accés amb el propi títol de transport.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.