16.5 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals dies de Falles

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana amb els servicis ordinaris i especials programats durant les Falles del present any, la qual cosa redunda en una indubtable millora del trànsit rodat per la ciutat i de la qualitat mediambiental dels seus ciutadans.

Estes dades són resultades de la previsió de desplaçaments que maneja Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) respecte a les cinc jornades principals de Falles, del 15 a la matinada del dia 20 de març.

Els 1.161.507 desplaçaments amb cotxe que s’eviten, s’estima que permeten no emetre 1.568 tones de CO₂ a l’atmosfera i un estalvi de 653.348 litres de gasoil o gasolina, cosa que significa economitzar 1.053.850 euros als conductors a l’actual preu del combustible.

Si estes xifres se sumen també als dos caps de setmana previs a les falles, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, el nombre de desplaçaments evitats són 1.672.727, el nombre de tones de CO₂ a l’atmosfera 2.258 i els litres de combustibles estalviats 940.909, que signifiquen 1.517.686 euros que no es gasten els usuaris de Metrovalencia.

Transport sostenible

D’altra banda, Metrovalencia oferix 1.513 places pròpies d’aparcaments gratuïts en 17 estacions de superfície de les línies 1, 2 i 9 que permeten un accés més directe i ordenat a la ciutat de València en el transcurs de la celebració de les Falles 2024, alhora que contribuïxen a disminuir el trànsit rodat i d’evitar expulsar a la atmófera més CO₂. A més, existixen altres 1.224 places en huit estacionaments municipals, també gratuïts, pròxims a la xarxa de metro en diferents poblacions que estan a la disposició dels usuaris.

Apart, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament quatre cicloparcs en les estacions de Torrent Avinguda, Entroncament, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet de la xarxa de Metrovalencia que permet als usuaris i usuàries la intermodalitat entre la bicicleta i el metre de manera gratuïta i segura, atés que es tracta de recintes tancats amb videovigilància i control d’accés amb el propi títol de transport.

Últimes notícies

L’ocupació en la Comunitat Valenciana va sumar 98.800 persones en 2025 i l’atur va baixar al 10,39%

La Comunitat Valenciana va sumar 98.800 ocupats en 2025 i va tancar l'any amb 2,47 milions de treballadors. La taxa d'atur es va situar en el 10,39% després d'una forta retallada trimestral.

Ratxes molt fortes a l’interior, pluges febles i descens de la cota de neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts vent de l'oest amb ratxes molt fortes a l'interior, cels nuvolosos i precipitacions febles; la cota de neu baixa a 1.200-1.400 m al final del dia. Demà persistirà el vent i hi haurà pluges avançant d'oest a est.

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.