Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats en els principals dies de Falles

Metrovalencia evita 1,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per València i la seua àrea metropolitana amb els servicis ordinaris i especials programats durant les Falles del present any, la qual cosa redunda en una indubtable millora del trànsit rodat per la ciutat i de la qualitat mediambiental dels seus ciutadans.

Estes dades són resultades de la previsió de desplaçaments que maneja Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) respecte a les cinc jornades principals de Falles, del 15 a la matinada del dia 20 de març.

Els 1.161.507 desplaçaments amb cotxe que s’eviten, s’estima que permeten no emetre 1.568 tones de CO₂ a l’atmosfera i un estalvi de 653.348 litres de gasoil o gasolina, cosa que significa economitzar 1.053.850 euros als conductors a l’actual preu del combustible.

Si estes xifres se sumen també als dos caps de setmana previs a les falles, els dies 2, 3, 9 i 10 de març, el nombre de desplaçaments evitats són 1.672.727, el nombre de tones de CO₂ a l’atmosfera 2.258 i els litres de combustibles estalviats 940.909, que signifiquen 1.517.686 euros que no es gasten els usuaris de Metrovalencia.

Transport sostenible

D’altra banda, Metrovalencia oferix 1.513 places pròpies d’aparcaments gratuïts en 17 estacions de superfície de les línies 1, 2 i 9 que permeten un accés més directe i ordenat a la ciutat de València en el transcurs de la celebració de les Falles 2024, alhora que contribuïxen a disminuir el trànsit rodat i d’evitar expulsar a la atmófera més CO₂. A més, existixen altres 1.224 places en huit estacionaments municipals, també gratuïts, pròxims a la xarxa de metro en diferents poblacions que estan a la disposició dels usuaris.

Apart, la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament quatre cicloparcs en les estacions de Torrent Avinguda, Entroncament, Alboraia-Peris Aragó i Quart de Poblet de la xarxa de Metrovalencia que permet als usuaris i usuàries la intermodalitat entre la bicicleta i el metre de manera gratuïta i segura, atés que es tracta de recintes tancats amb videovigilància i control d’accés amb el propi títol de transport.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.