Els millors torrons de xocolata cruixent per a aquest Nadal

Les vendes de torró de xocolata cruixent, amb arròs inflat, dobleguen les dels tradicionals torrons d’ametla amb mel, durs (d’Alacant) i tous (de Xixona).

Tot i això, la seua qualitat deixa força a desitjar, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU): 15 dels 17  torrons analitzats  substitueixen part de la mantega de cacau per altres greixos més barats, com l’oli de gira-sol, el greix de palmell o la mantega de karité, cosa que al mateix temps llasta els seus resultats en degustació.

La manca de mantega de cacau s’amaga amb l’addició d’aromes i una quantitat generosa de sucres, que ronda el 50% del torró.

Evidentment, el resultat no és el mateix: les proves de tast revelen sabors massa dolços, absència d’olor de xocolata, dificultats per fondre’l a la boca, una consistència massa dura o un explosionat d’arròs (i blat de moro) que s’enganxa als queixals. Fins al punt que la meitat dels productes no superen la nota mínima per considerar-los acceptables.

Els dos millors torrons de xocolata

Torró de xocolata cruixent El Corte Inglés.  Preu: 1,25 €/250 g (5 €/kg). Qualificació global: 57 sobre 100.

A favor: El millor valorat en la degustació pels experts pastissers; qualitat mitjana; barat, el preu més baix de l’estudi.

En contra : Substitueix part de la mantega de cacau per oli de gira-sol.

Torró de xocolata cruixent Picó. Preu: 1,99 €/300 g (6,63 €/kg). Qualificació global: 56 sobre 100.

A favor: El producte amb els ingredients de millor qualitat (utilitza només mantega de cacau).

En contra: Tot i ser el segon torró més ben valorat en la degustació, és encara força millorable.

L’anàlisi també revela l’ús de diferents additius amb acció emulsionant per façilitar la barreja de greixos, com les lecitines (E322) o el polirricinoleat de poliglicerol (E476), aquest últim menys recomanable, ja que podria alterar la mucosa i la flora intestinal.

Pel que fa als grans d’arròs del farciment, OCU observa que en realitat és un explosionat de farines d’arròs, blat de moro i sal, inflat amb aire.

Això sí, a diferència d’altres tipus de torrons, cap marca fa servir xarops de glucosa, més barats, en lloc de sucre.

En definitiva, OCU recomana un consum ocasional dels torrons de xocolata.

Alhora que recorda que una senzilla rajola de xocolata té una qualitat superior (i no per això resulta més cara), igual que el clàssic torró dur (d’Alacant) o tou (de Xixona), encara que aquests últims sí que surten força més cars: 15 €/kg de preu mitjà davant els 8,5 €/kg del torró de xocolata cruixent.

Per cert, els preus dels torrons clàssics amb ametles i mel han pujat una mitjana del 8% en els últims 12 mesos. 

OCU posa a més a disposició dels consumidors l’app  OCU Market, per conéixer la valoració de Nutriscore, el nivell de greixos saturats, sucres i sal, el grau de processament (classificació NOVA) i la qualificació de l’anàlisi de torrons.

També permet trobar els comerços més barats de la zona, ja que arreplega el preu de 150.000 productes d’alimentació i drogueria. Només cal llegir el codi de barres del producte o introduir-ne a mà la denominació.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.