Els millors torrons de xocolata cruixent per a aquest Nadal

Les vendes de torró de xocolata cruixent, amb arròs inflat, dobleguen les dels tradicionals torrons d’ametla amb mel, durs (d’Alacant) i tous (de Xixona).

Tot i això, la seua qualitat deixa força a desitjar, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU): 15 dels 17  torrons analitzats  substitueixen part de la mantega de cacau per altres greixos més barats, com l’oli de gira-sol, el greix de palmell o la mantega de karité, cosa que al mateix temps llasta els seus resultats en degustació.

La manca de mantega de cacau s’amaga amb l’addició d’aromes i una quantitat generosa de sucres, que ronda el 50% del torró.

Evidentment, el resultat no és el mateix: les proves de tast revelen sabors massa dolços, absència d’olor de xocolata, dificultats per fondre’l a la boca, una consistència massa dura o un explosionat d’arròs (i blat de moro) que s’enganxa als queixals. Fins al punt que la meitat dels productes no superen la nota mínima per considerar-los acceptables.

Els dos millors torrons de xocolata

Torró de xocolata cruixent El Corte Inglés.  Preu: 1,25 €/250 g (5 €/kg). Qualificació global: 57 sobre 100.

A favor: El millor valorat en la degustació pels experts pastissers; qualitat mitjana; barat, el preu més baix de l’estudi.

En contra : Substitueix part de la mantega de cacau per oli de gira-sol.

Torró de xocolata cruixent Picó. Preu: 1,99 €/300 g (6,63 €/kg). Qualificació global: 56 sobre 100.

A favor: El producte amb els ingredients de millor qualitat (utilitza només mantega de cacau).

En contra: Tot i ser el segon torró més ben valorat en la degustació, és encara força millorable.

L’anàlisi també revela l’ús de diferents additius amb acció emulsionant per façilitar la barreja de greixos, com les lecitines (E322) o el polirricinoleat de poliglicerol (E476), aquest últim menys recomanable, ja que podria alterar la mucosa i la flora intestinal.

Pel que fa als grans d’arròs del farciment, OCU observa que en realitat és un explosionat de farines d’arròs, blat de moro i sal, inflat amb aire.

Això sí, a diferència d’altres tipus de torrons, cap marca fa servir xarops de glucosa, més barats, en lloc de sucre.

En definitiva, OCU recomana un consum ocasional dels torrons de xocolata.

Alhora que recorda que una senzilla rajola de xocolata té una qualitat superior (i no per això resulta més cara), igual que el clàssic torró dur (d’Alacant) o tou (de Xixona), encara que aquests últims sí que surten força més cars: 15 €/kg de preu mitjà davant els 8,5 €/kg del torró de xocolata cruixent.

Per cert, els preus dels torrons clàssics amb ametles i mel han pujat una mitjana del 8% en els últims 12 mesos. 

OCU posa a més a disposició dels consumidors l’app  OCU Market, per conéixer la valoració de Nutriscore, el nivell de greixos saturats, sucres i sal, el grau de processament (classificació NOVA) i la qualificació de l’anàlisi de torrons.

També permet trobar els comerços més barats de la zona, ja que arreplega el preu de 150.000 productes d’alimentació i drogueria. Només cal llegir el codi de barres del producte o introduir-ne a mà la denominació.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.