Els millors torrons de xocolata cruixent per a aquest Nadal

Les vendes de torró de xocolata cruixent, amb arròs inflat, dobleguen les dels tradicionals torrons d’ametla amb mel, durs (d’Alacant) i tous (de Xixona).

Tot i això, la seua qualitat deixa força a desitjar, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU): 15 dels 17  torrons analitzats  substitueixen part de la mantega de cacau per altres greixos més barats, com l’oli de gira-sol, el greix de palmell o la mantega de karité, cosa que al mateix temps llasta els seus resultats en degustació.

La manca de mantega de cacau s’amaga amb l’addició d’aromes i una quantitat generosa de sucres, que ronda el 50% del torró.

Evidentment, el resultat no és el mateix: les proves de tast revelen sabors massa dolços, absència d’olor de xocolata, dificultats per fondre’l a la boca, una consistència massa dura o un explosionat d’arròs (i blat de moro) que s’enganxa als queixals. Fins al punt que la meitat dels productes no superen la nota mínima per considerar-los acceptables.

Els dos millors torrons de xocolata

Torró de xocolata cruixent El Corte Inglés.  Preu: 1,25 €/250 g (5 €/kg). Qualificació global: 57 sobre 100.

A favor: El millor valorat en la degustació pels experts pastissers; qualitat mitjana; barat, el preu més baix de l’estudi.

En contra : Substitueix part de la mantega de cacau per oli de gira-sol.

Torró de xocolata cruixent Picó. Preu: 1,99 €/300 g (6,63 €/kg). Qualificació global: 56 sobre 100.

A favor: El producte amb els ingredients de millor qualitat (utilitza només mantega de cacau).

En contra: Tot i ser el segon torró més ben valorat en la degustació, és encara força millorable.

L’anàlisi també revela l’ús de diferents additius amb acció emulsionant per façilitar la barreja de greixos, com les lecitines (E322) o el polirricinoleat de poliglicerol (E476), aquest últim menys recomanable, ja que podria alterar la mucosa i la flora intestinal.

Pel que fa als grans d’arròs del farciment, OCU observa que en realitat és un explosionat de farines d’arròs, blat de moro i sal, inflat amb aire.

Això sí, a diferència d’altres tipus de torrons, cap marca fa servir xarops de glucosa, més barats, en lloc de sucre.

En definitiva, OCU recomana un consum ocasional dels torrons de xocolata.

Alhora que recorda que una senzilla rajola de xocolata té una qualitat superior (i no per això resulta més cara), igual que el clàssic torró dur (d’Alacant) o tou (de Xixona), encara que aquests últims sí que surten força més cars: 15 €/kg de preu mitjà davant els 8,5 €/kg del torró de xocolata cruixent.

Per cert, els preus dels torrons clàssics amb ametles i mel han pujat una mitjana del 8% en els últims 12 mesos. 

OCU posa a més a disposició dels consumidors l’app  OCU Market, per conéixer la valoració de Nutriscore, el nivell de greixos saturats, sucres i sal, el grau de processament (classificació NOVA) i la qualificació de l’anàlisi de torrons.

També permet trobar els comerços més barats de la zona, ja que arreplega el preu de 150.000 productes d’alimentació i drogueria. Només cal llegir el codi de barres del producte o introduir-ne a mà la denominació.

Últimes notícies

La cala Baeza d’El Campello es convertix en una nova platja accessible després d’una gran regeneració

La cala Baeza d’El Campello, un dels trams més degradats de la costa alacantina, s’ha regenerat completament gràcies a una inversió d’uns 3 milions d’euros del Ministeri per a la Transició Ecològica, que ha creat una platja més accessible, segura i ambientalment estable.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i ja ha arrasat 9.300 hectàrees

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen en les tasques d’extinció.

Mor un home trobat flotant a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida este dimarts a la nit mentre flotava a l’aigua a la platja d’El Puig. Els banyistes han intentat reanimar-lo abans que el SAMU confirmara la mort i l’autòpsia aclarirà ara les causes.

Trobem mort un home que flotava a la platja d’El Puig

Un home ha sigut localitzat sense vida mentre flotava en l’aigua a la platja d’El Puig. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo i l’autòpsia aclarirà les causes de la mort.

El Valencia Basket començarà l’Eurolliga 2026/2027 visitant el Besiktas

El Valencia Basket debutarà en l’Eurolliga 2026/2027 el 25 de setembre a la pista del Besiktas Istanbul i estrenarà el Roig Arena davant el Kosner Baskonia, amb duels destacats contra Real Madrid i Barça al llarg de la fase regular.

Josan confia que l’Elx tindrà un equip competitiu que il·lusionarà l’afició

El migcampista crevillentí Josan Ferrández ha mostrat plena confiança que l’Elx armarà un equip competitiu per a la pròxima temporada, malgrat no haver tancat encara fitxatges, i valora el rendiment dels joves del filial en la pretemporada.

Un matrimoni, detingut per un punt de venda de droga en una vivenda d’Agost

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni que presumptament venia cocaïna, haixix i marihuana al detall des de la seua vivenda d’Agost. En l’operació s’han intervingut drogues, quasi 14.000 euros, una bàscula de precisió, un matxet i bitllets falsos.

La ‘Joyería de Córdoba’ estrena la protecció europea per a artesania

La ‘Joyería de Córdoba’ s’ha convertit en la primera indicació geogràfica espanyola per a productes artesanals reconeguda a tota la Unió Europea, amb un registre gestionat per la EUIPO des d’Alacant que protegix esta tradició mil·lenària front a imitacions i usos indeguts, també en línia.
FILMOTECA D'ESTIU