12.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Els millors torrons de xocolata cruixent per a aquest Nadal

Les vendes de torró de xocolata cruixent, amb arròs inflat, dobleguen les dels tradicionals torrons d’ametla amb mel, durs (d’Alacant) i tous (de Xixona).

Tot i això, la seua qualitat deixa força a desitjar, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU): 15 dels 17  torrons analitzats  substitueixen part de la mantega de cacau per altres greixos més barats, com l’oli de gira-sol, el greix de palmell o la mantega de karité, cosa que al mateix temps llasta els seus resultats en degustació.

La manca de mantega de cacau s’amaga amb l’addició d’aromes i una quantitat generosa de sucres, que ronda el 50% del torró.

Evidentment, el resultat no és el mateix: les proves de tast revelen sabors massa dolços, absència d’olor de xocolata, dificultats per fondre’l a la boca, una consistència massa dura o un explosionat d’arròs (i blat de moro) que s’enganxa als queixals. Fins al punt que la meitat dels productes no superen la nota mínima per considerar-los acceptables.

Els dos millors torrons de xocolata

Torró de xocolata cruixent El Corte Inglés.  Preu: 1,25 €/250 g (5 €/kg). Qualificació global: 57 sobre 100.

A favor: El millor valorat en la degustació pels experts pastissers; qualitat mitjana; barat, el preu més baix de l’estudi.

En contra : Substitueix part de la mantega de cacau per oli de gira-sol.

Torró de xocolata cruixent Picó. Preu: 1,99 €/300 g (6,63 €/kg). Qualificació global: 56 sobre 100.

A favor: El producte amb els ingredients de millor qualitat (utilitza només mantega de cacau).

En contra: Tot i ser el segon torró més ben valorat en la degustació, és encara força millorable.

L’anàlisi també revela l’ús de diferents additius amb acció emulsionant per façilitar la barreja de greixos, com les lecitines (E322) o el polirricinoleat de poliglicerol (E476), aquest últim menys recomanable, ja que podria alterar la mucosa i la flora intestinal.

Pel que fa als grans d’arròs del farciment, OCU observa que en realitat és un explosionat de farines d’arròs, blat de moro i sal, inflat amb aire.

Això sí, a diferència d’altres tipus de torrons, cap marca fa servir xarops de glucosa, més barats, en lloc de sucre.

En definitiva, OCU recomana un consum ocasional dels torrons de xocolata.

Alhora que recorda que una senzilla rajola de xocolata té una qualitat superior (i no per això resulta més cara), igual que el clàssic torró dur (d’Alacant) o tou (de Xixona), encara que aquests últims sí que surten força més cars: 15 €/kg de preu mitjà davant els 8,5 €/kg del torró de xocolata cruixent.

Per cert, els preus dels torrons clàssics amb ametles i mel han pujat una mitjana del 8% en els últims 12 mesos. 

OCU posa a més a disposició dels consumidors l’app  OCU Market, per conéixer la valoració de Nutriscore, el nivell de greixos saturats, sucres i sal, el grau de processament (classificació NOVA) i la qualificació de l’anàlisi de torrons.

També permet trobar els comerços més barats de la zona, ja que arreplega el preu de 150.000 productes d’alimentació i drogueria. Només cal llegir el codi de barres del producte o introduir-ne a mà la denominació.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.