Els millors torrons de xocolata cruixent per a aquest Nadal

Les vendes de torró de xocolata cruixent, amb arròs inflat, dobleguen les dels tradicionals torrons d’ametla amb mel, durs (d’Alacant) i tous (de Xixona).

Tot i això, la seua qualitat deixa força a desitjar, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU): 15 dels 17  torrons analitzats  substitueixen part de la mantega de cacau per altres greixos més barats, com l’oli de gira-sol, el greix de palmell o la mantega de karité, cosa que al mateix temps llasta els seus resultats en degustació.

La manca de mantega de cacau s’amaga amb l’addició d’aromes i una quantitat generosa de sucres, que ronda el 50% del torró.

Evidentment, el resultat no és el mateix: les proves de tast revelen sabors massa dolços, absència d’olor de xocolata, dificultats per fondre’l a la boca, una consistència massa dura o un explosionat d’arròs (i blat de moro) que s’enganxa als queixals. Fins al punt que la meitat dels productes no superen la nota mínima per considerar-los acceptables.

Els dos millors torrons de xocolata

Torró de xocolata cruixent El Corte Inglés.  Preu: 1,25 €/250 g (5 €/kg). Qualificació global: 57 sobre 100.

A favor: El millor valorat en la degustació pels experts pastissers; qualitat mitjana; barat, el preu més baix de l’estudi.

En contra : Substitueix part de la mantega de cacau per oli de gira-sol.

Torró de xocolata cruixent Picó. Preu: 1,99 €/300 g (6,63 €/kg). Qualificació global: 56 sobre 100.

A favor: El producte amb els ingredients de millor qualitat (utilitza només mantega de cacau).

En contra: Tot i ser el segon torró més ben valorat en la degustació, és encara força millorable.

L’anàlisi també revela l’ús de diferents additius amb acció emulsionant per façilitar la barreja de greixos, com les lecitines (E322) o el polirricinoleat de poliglicerol (E476), aquest últim menys recomanable, ja que podria alterar la mucosa i la flora intestinal.

Pel que fa als grans d’arròs del farciment, OCU observa que en realitat és un explosionat de farines d’arròs, blat de moro i sal, inflat amb aire.

Això sí, a diferència d’altres tipus de torrons, cap marca fa servir xarops de glucosa, més barats, en lloc de sucre.

En definitiva, OCU recomana un consum ocasional dels torrons de xocolata.

Alhora que recorda que una senzilla rajola de xocolata té una qualitat superior (i no per això resulta més cara), igual que el clàssic torró dur (d’Alacant) o tou (de Xixona), encara que aquests últims sí que surten força més cars: 15 €/kg de preu mitjà davant els 8,5 €/kg del torró de xocolata cruixent.

Per cert, els preus dels torrons clàssics amb ametles i mel han pujat una mitjana del 8% en els últims 12 mesos. 

OCU posa a més a disposició dels consumidors l’app  OCU Market, per conéixer la valoració de Nutriscore, el nivell de greixos saturats, sucres i sal, el grau de processament (classificació NOVA) i la qualificació de l’anàlisi de torrons.

També permet trobar els comerços més barats de la zona, ja que arreplega el preu de 150.000 productes d’alimentació i drogueria. Només cal llegir el codi de barres del producte o introduir-ne a mà la denominació.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.