Vicent Mompó porta el ‘fallerisme’ de la Diputació a la comarca de la Ribera

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, continua portant el ‘fallerisme’, el lema d’este any de la institució que expressa amb una paraula la manera de viure estes festes, a diferents municipis de la província. Este divendres Mompó ha acudit a la comarca de la Ribera per a donar suport als actes fallers que s’estan celebrant en els municipis d’Algemesí i Alzira.

A Algemesí, Vicent Mompó, acompanyat per l’alcalde de la localitat, José Javier Sanchis, ha visitat en primer lloc la falla Nou Mercat, on ha pogut veure la plantà del seu monument. A continuació, s’han traslladat al Col·legi Santa Ana on, en un ambient festiu, ha participat en l’ofrena que han realitzat els alumnes d’esta escola, que també han plantat una falla.

“Algemesí és un dels municipis que més ha patit les conseqüències de la dana i els seus veïns tenen tot el dret a tornar a somriure i a il·lusionar-se celebrant estes festes. Hem vist com els alumnes del col·legi celebren les falles, demostrant que la festivitat va més enllà del que són els casals i els monuments i es viu també entre la resta de col·lectius de la societat”, ha destacat Vicent Mompó.

Per part seua, l’alcalde José Javier Sanchis, ha agraït “el suport de la Diputació a les nostres tradicions i la seua visita a este col·legi on es pretén inculcar als més xicotets la cultura fallera perquè esta tradició tinga continuïtat”.

El president de la corporació provincial s’ha desplaçat després a Alzira, on ha sigut rebut a l’Ajuntament per l’alcalde de la capital de la Ribera Alta, Alfonso Domínguez. Mompó ha tingut l’oportunitat de presenciar en la Plaça del Regne la primera mascletà que obri el cicle faller d’Alzira, a càrrec d’un dels pirotècnics més destacats del sector, la Pirotècnia Crespo, que ha fet disfrutar a tots els assistents amb el seu famós tro.

“Hui a Alzira estem recolzant als nostres pobles i les nostres tradicions. La festa de les falles no sols es viu a València capital, sinó que és un tret de la cultura valenciana molt estés als pobles de la província. Hem pogut disfrutar de la primera mascletà d’estes falles, manifestant també així el nostre reconeixement al sector pirotècnic, tan important per a la nostra terra”, ha subratllat Vicent Mompó.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.