17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Mor el pilot del caça F18 accidentat prop de Terol

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

Un caça F18 ha patit este divendres un “accident” en els voltants de la ciutat de Terol i ha mort el pilot de l’aeronau, segons ha informat l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai.

A través del seu compte en la xarxa social X (abans Twitter), l’Exèrcit de l’Aire ha precisat que es tracta del tinent coronel Pablo Estrada Martín, que estava destinat a l’Ala 12 al que pertanyia el caça accidentat.

L’Exèrcit de l’Aire ha traslladat el seu condol. “Ens unim al dolor dels seus familiars i amics. Descansa en pau, company”, ha escrit en la citada xarxa social.

Prèviament, havien informat que el caça havia patit un “accident” en els voltants de la ciutat de Terol, encara que no ha proporcionat més detalls sobre el succeït de moment.

Després de l’accident, s’han activat els mitjans de rescat, que es trobaven en recerca del pilot. Fins al lloc s’han desplaçat efectius del Cos de Bombers de la Diputació Provincial de Terol, han informat des de la institució provincial.

L’Ala 12 és una unitat militar amb avions de caça del Comandament Aeri de Combat de l’Exèrcit de l’Aire. Té les seues instal·lacions en la Base Aèria de Torrejón de Ardoz (Madrid).

Últimes notícies

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.