Mor el pilot del caça F18 accidentat prop de Terol

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

Un caça F18 ha patit este divendres un «accident» en els voltants de la ciutat de Terol i ha mort el pilot de l’aeronau, segons ha informat l’Exèrcit de l’Aire i de l’Espai.

A través del seu compte en la xarxa social X (abans Twitter), l’Exèrcit de l’Aire ha precisat que es tracta del tinent coronel Pablo Estrada Martín, que estava destinat a l’Ala 12 al que pertanyia el caça accidentat.

L’Exèrcit de l’Aire ha traslladat el seu condol. «Ens unim al dolor dels seus familiars i amics. Descansa en pau, company», ha escrit en la citada xarxa social.

Prèviament, havien informat que el caça havia patit un «accident» en els voltants de la ciutat de Terol, encara que no ha proporcionat més detalls sobre el succeït de moment.

Després de l’accident, s’han activat els mitjans de rescat, que es trobaven en recerca del pilot. Fins al lloc s’han desplaçat efectius del Cos de Bombers de la Diputació Provincial de Terol, han informat des de la institució provincial.

L’Ala 12 és una unitat militar amb avions de caça del Comandament Aeri de Combat de l’Exèrcit de l’Aire. Té les seues instal·lacions en la Base Aèria de Torrejón de Ardoz (Madrid).

Últimes notícies

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.