Mor una dona de 50 anys en ennuegar-se amb l’embolcall d’una magdalena

Una dona de 50 anys, usuària del Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat Psíquica (CAMP) Santa Faç, a Alacant, ha mort per ennuegar-se, presumptament, amb l’embolcall d’una magdalena, segons ha confirmat la direcció del centre i la Conselleria d’Igualtat.

La defunció es va produir a mitjan mes de maig, segons els informes. La víctima, segons expliquen des de l’associació de pares, residia de manera permanent al CAMP Santa Faç i patia una discapacitat mental profunda.

Segons els ha traslladat la direcció, durant el desdejuni la dona s’hauria amagat una valenciana amb l’embolcall a l’interior de la seua roba. Després del desdejuni va ser al lavabo, ja que el fet de semblar sí que tenia mobilitat física, i allí es va menjar d’amagat la magdalena amb l’embolcall, la qual cosa li va provocar l’asfíxia.

Treballadors del centre la van trobar mig ofegada en el sòl del lavabo i des de la Conselleria d’Igualtat assenyalen que es va intentar reanimar-la per diverses vies, fent les maniobres de ressuscitació i amb un desfibril·lador, no obstant això, no es va poder fer res per salvar la seua vida.

Des del departament d’Aitana Más afigen que el forense va determinar que la causa de la mort havia sigut accidental.

L’associació de pares es planteja interposar una denúncia pels fets, ja que consideren que hi ha hagut una negligència en les tasques de vigilància dels usuaris. Pel que sembla, el centre ha rebut queixes prèviament.

Molts usuaris han denunciat irregularitats i falta de personal, problemes que segueixen patents. Des del departament d’Igualtat asseguren que s’enviarà una inspecció al centre perquè avalue les condicions. També s’estudiarà el transport per als residents.

Últimes notícies

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.

Bernabé acusa a Vox de dictar els pressupostos i al PP d’acatxar el cap

Pilar Bernabé critica l'acord entre PP i Vox sobre els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i acusa els populars de sotmetre's a les exigències de la ultradreta.

RH BOTS llança dos robots humanoides de codi obert amb IA Física per a empreses

RH BOTS presenta els humanoides de codigo obert Bonico i Bonica, basats en IA Fisica, per a automatitzar tasques repetitives i millorar l'eficiència en empreses.

Baldoví recolza que Compromís treballe per a fer a Mónica Oltra alcaldessa de València

Joan Baldoví expressa el seu ple suport al fet que Compromís per València treballe perquè Mónica Oltra siga candidata a l'Alcaldia, suport que compartix Isaura Navarro i que també ha explicitat Joan Ribó.