10.3 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Mor una dona de 50 anys en ennuegar-se amb l’embolcall d’una magdalena

Una dona de 50 anys, usuària del Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat Psíquica (CAMP) Santa Faç, a Alacant, ha mort per ennuegar-se, presumptament, amb l’embolcall d’una magdalena, segons ha confirmat la direcció del centre i la Conselleria d’Igualtat.

La defunció es va produir a mitjan mes de maig, segons els informes. La víctima, segons expliquen des de l’associació de pares, residia de manera permanent al CAMP Santa Faç i patia una discapacitat mental profunda.

Segons els ha traslladat la direcció, durant el desdejuni la dona s’hauria amagat una valenciana amb l’embolcall a l’interior de la seua roba. Després del desdejuni va ser al lavabo, ja que el fet de semblar sí que tenia mobilitat física, i allí es va menjar d’amagat la magdalena amb l’embolcall, la qual cosa li va provocar l’asfíxia.

Treballadors del centre la van trobar mig ofegada en el sòl del lavabo i des de la Conselleria d’Igualtat assenyalen que es va intentar reanimar-la per diverses vies, fent les maniobres de ressuscitació i amb un desfibril·lador, no obstant això, no es va poder fer res per salvar la seua vida.

Des del departament d’Aitana Más afigen que el forense va determinar que la causa de la mort havia sigut accidental.

L’associació de pares es planteja interposar una denúncia pels fets, ja que consideren que hi ha hagut una negligència en les tasques de vigilància dels usuaris. Pel que sembla, el centre ha rebut queixes prèviament.

Molts usuaris han denunciat irregularitats i falta de personal, problemes que segueixen patents. Des del departament d’Igualtat asseguren que s’enviarà una inspecció al centre perquè avalue les condicions. També s’estudiarà el transport per als residents.

Últimes notícies

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu

La Generalitat i l'Ajuntament han firmat amb la Hispanic Society i la família Sorolla l'acord que portarà a València unes 220 obres i objectes abans de l'estiu. La mostra arrancarà en el Museu de la Ciutat i, més avant, es traslladarà al Palau de les Comunicacions, futura seu europea de la institució.

Més de mig centenar d’incidències pels forts vents a la província d’Alacant

Els bombers tenen obertes 52 incidències des de les 13 hores per caigudes d'arbres, branques i rebles en tota la província. No consten ferits i l'alerta taronja continua activa amb ratxes que podrien superar els 90 km/h.

Emergències demana extremar la precaució per vent, fenòmens costaners i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha activat per a este dimecres avisos per vent, fenòmens costaners i nevades en gran part de la Comunitat Valenciana. Es demana limitar desplaçaments i assegurar elements en exteriors.

La Generalitat activa el procediment per nevades en set comarques de Castelló i València

La Generalitat ha activat el procediment davant el risc de nevades i ha decretat la situació 0 en sis comarques de Castelló i una de València. Vent, pluja i neu compliquen la jornada a l'interior.

Alacant advertix de corts i retencions per la tractorada d’este dijous

L'Ajuntament ha activat una alerta a 'Alacant es mou' per la protesta agrària d'este dijous. Hi haurà 'dificultats a la circulació i talls puntuals' en litoral i centre

El PSPV titlla d’estafa la rebaixa fiscal anunciada per Pérez Llorca

El PSPV ha qualificat d'estafa la rebaixa fiscal anunciada per Juanfran Pérez Llorca i ha denunciat que no aborda problemes com el lloguer i la sanitat. José Muñoz ha reclamat aplicar la llei de vivenda, trencar amb l'extrema dreta i avançar cap a un nou model de finançament.

El TSJCV condemna a Sanitat a pagar 40.000 euros per un alta indeguda a un pacient amb Covid

L'alt tribunal valencià ha reconegut responsabilitat patrimonial per falta d'oportunitat terapèutica i fixa 20.000 euros per a la viuda i 10.000 per a cada fill.

Els contractistes reclamen planificació clara per a la inversió de la Epsar 2026-2030

Fecoval ha demanat una programació detallada del pla inversor de 665 milions de la Epsar i dels 110 milions en convenis. L'ens ha presentat actuacions en 122 municipis i preveu executar 106,4 milions en 2026.