Mor una dona de 50 anys en ennuegar-se amb l’embolcall d’una magdalena

Una dona de 50 anys, usuària del Centre d’Atenció a Persones amb Discapacitat Psíquica (CAMP) Santa Faç, a Alacant, ha mort per ennuegar-se, presumptament, amb l’embolcall d’una magdalena, segons ha confirmat la direcció del centre i la Conselleria d’Igualtat.

La defunció es va produir a mitjan mes de maig, segons els informes. La víctima, segons expliquen des de l’associació de pares, residia de manera permanent al CAMP Santa Faç i patia una discapacitat mental profunda.

Segons els ha traslladat la direcció, durant el desdejuni la dona s’hauria amagat una valenciana amb l’embolcall a l’interior de la seua roba. Després del desdejuni va ser al lavabo, ja que el fet de semblar sí que tenia mobilitat física, i allí es va menjar d’amagat la magdalena amb l’embolcall, la qual cosa li va provocar l’asfíxia.

Treballadors del centre la van trobar mig ofegada en el sòl del lavabo i des de la Conselleria d’Igualtat assenyalen que es va intentar reanimar-la per diverses vies, fent les maniobres de ressuscitació i amb un desfibril·lador, no obstant això, no es va poder fer res per salvar la seua vida.

Des del departament d’Aitana Más afigen que el forense va determinar que la causa de la mort havia sigut accidental.

L’associació de pares es planteja interposar una denúncia pels fets, ja que consideren que hi ha hagut una negligència en les tasques de vigilància dels usuaris. Pel que sembla, el centre ha rebut queixes prèviament.

Molts usuaris han denunciat irregularitats i falta de personal, problemes que segueixen patents. Des del departament d’Igualtat asseguren que s’enviarà una inspecció al centre perquè avalue les condicions. També s’estudiarà el transport per als residents.

Últimes notícies

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.

La comissió de la dana de Les Corts votarà les seues conclusions després d’onze sessions i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts preveu aprovar el dimecres les seues conclusions, després d'onze sessions i 32 compareixences, a partir del dictamen impulsat per PP i Vox.

Dimitrievski es veu encantat al València i deixa la seua renovació en mans del club

El porter Stole Dimitrievski assegura que està encantat al València, recorda que el club pot renovar-li de manera unilateral i confia a seguir mentres es baralla per tornar a Europa.

Detingut a Elx per assaltar la casa d’una dona major fent-se passar per tècnic

Un home de 37 anys va ser detingut a Elx per entrar a la força en la vivenda d'una dona d'avançada edat, després de fer-se passar per tècnic d'internet i sostraure un televisor i joies.