Mor Jesús Guzmán, el famós carter de ‘Crónicas de un pueblo’, als 97 anys

El passat 16 d’octubre moria un dels emblemàtics actors als 97 anys. Jesús Guzmán, conegut per interpretar al carter Braulio en ‘Crónicas de un pueblo‘ durant tres anys (1971-1974).

Tan sols deu dies de morir un altre dels seus protagonistes, Francisco Vidal, Guzmán deia ”adeu” i així ho informava Artistes Intèrprets, l’Entitat de Gestió de Drets de Propietat Intel·lectual (AISGE).
La Unió d’Actors i Actrius ha compartit en el seu compte de Twitter la notícia, acomiadant-se del mític actor. “Des de la Unió d’Actors i Actrius ens acomiadem, als seus 97 anys, de l’actor Jesús Guzmán. Descansa en pau”, escrivien.


Antecedents Familiars en el món de la interpretació

Fill de l’actor Rafael Guzmán i de l’actriu sevillana Aurora Gareta. El seu besavi patern també va ser un conegut actor, Antonio Guzmán, igual que el seu avi patern, Rafael Guzmán. La seua àvia materna, Juana Benítez, també exercia la interpretació.

Es va iniciar en el món de les arts escèniques en 1935 a Barcelona amb l’obra ‘Pasión y Muerte de Jesús‘. Després d’això va interpretar diversos papers secundaris en companyies com la de Guadalupe Muñoz Sampedro arribant a realitzar una gira per Llatinoamèrica.

L’àmplia trajectòria de Jesús Guzmán

Guzmán, compta amb una àmplia trajectòria de pel·lícules, entre les quals es troben clàssics com ‘La muerte tenía un precio’ o ‘El bueno, el feo o el malo’, o su papel en ‘El gran Vázquez’, al costat de Santiago Segura, entre altres títols.

La fama li va arribar amb el seu paper en la sèrie de TVE dels anys seixanta ‘Crónicas de un pueblo‘, així com en altres com a ”Farmacia de guardia’ o ‘Hostal Royal Manzanares’.

Durant gairebé 20 anys, Guzmán va estar treballant en diverses companyies privades fins que a mitjan anys 50 va fer el salt al cinema amb la pel·lícula ‘Manolo, guardia urbano’.

Després de 30 pel·lícules a la seua esquena, entre les quals es trobava ‘Marisol rumbo a Río’ o ‘El bueno, el feo y el malo’ on interpretava a l’amo de l’hotel, Jesús va aconseguir la fama en 1971 de la mà de TVE amb la sèrie ‘Cròniques d’un poble’.

Entre 1971 i 1974 va donar vida al carter Braulio guanyant-se l’afecte de tots els fidels seguidors d’aquesta ficció a més d’obrir-li, més encara, les portes a tots els teatres espanyols per a actuar amb les seues companyies de revistes o comèdies.

Guzmán ha participat en 155 pel·lícules, més de 300 comèdies i desenes de revistes i sèries de televisió. Entre aquestes sèries es trobaven ‘Farmàcia de Guàrdia’ entre 1992 i 1995; ‘Hostal Royal Manzanares’ en quatre capítols en 1996; ‘Médico de familia’, en 1999; ‘Ala…Dina!’, l’any 2000; o en ‘Aída’ en 2007. La seua última actuació va ser en 2020 amb la pel·lícula‘Amalia en el otoño’.

L’any 2012, l’Associació d’Amics dels Teatres d’Espanya (AMITE) li va concedir la medalla d’or per la seua llarga trajectòria professional i per l’afecte del poble d’Espanya. El 18 de juliol de 2021, amb motiu de la celebració de l’homenatge pel 50 aniversari de ‘Crónicas de un pueblo’, l’actor va visitar Santorcaz guanyant-se una placa i sent testimoni com la sala d’actes d’aquest lloc passava a portar el seu nom.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.