17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Mor Paquita Ors, la farmaceútica que va revolucionar el sector de la cosmètica

ZARAGOZA, 10 (EUROPA PRESS)

Paquita Ors, fundadora de la companyia de cosmètica botànica Cosmètics Paquita Ors i pionera en el sector cosmètic en el nostre país, ha mort este divendres, a l’edat de 96 anys.

Nascuda a València el 1928, Paquita Ors va iniciar la seua carrera professional en el món farmacèutic en la seua ciutat natal, on va establir la seua primera farmàcia, asseient les bases de la seua trajectòria innovadora. Formada a la Universitat de Granada, va obtenir el títol de farmacèutica amb especialitat en principis actius d’origen vegetal, una passió que guiaria la seua vida professional.

Durant els anys cinquanta, en la seua primera farmàcia valenciana, va començar a investigar l’ús d’extractes botànics en solucions dermatològiques, aconseguint tractaments eficaços per a la cura de la pell.

A principis dels anys seixanta, es va traslladar a Saragossa, ciutat en la qual va desenvolupar un vincle especial tant a nivell personal com a professional. Al barri de les Fonts, la seua nova farmàcia es va convertir en un referent, especialment per les seues iniciatives pioneres en salut femenina i planificació familiar, temes que en aquella època apenes’abordaven. Allí va combinar la seua labor sanitària amb la divulgació de coneixements accessibles per als sectors més vulnerables.

En la dècada dels huitanta, Paquita Ors va ampliar el seu camp d’influència a l’assessorament d’imatge, treballant amb destacats líders de l’àmbit polític i empresarial. Este treball li va permetre aplicar els seus coneixements en dermocosmética de forma innovadora i pràctica, consolidant encara més el seu prestigi.

El 1988, juntament amb el seu fill Jerónimo, va fer un pas decisiu en fundar Cosmètics Paquita Ors, una empresa que va revolucionar la cosmètica a Espanya en introduir rigor científic i productes d’altíssima qualitat a l’abast de tots. El seu enfocament, centrat a combinar sostenibilitat, eficàcia i personalització, va ser clau per a l’èxit de la signatura. Exemple de dedicació i passió, Paquita va romandre en actiu fins als 89 anys, mantenint-se sempre al capdavant de l’empresa i col·laborant en el desenvolupament de nous productes.

En l’actualitat, Cosmètics Paquita Ors compta amb tendes en les ciutats de Madrid, Barcelona, Zaragoza i València. Així mateix, distribuïx els seus productes a través de la seua tenda online tant a nivell nacional com a internacional.

Al llarg de la seua carrera, Paquita Ors va destacar també com a divulgadora, participant activament en mitjans de comunicació. El seu programa de cosmètica en TVE 1, emès durant un any, va ser un rotund èxit d’audiència i li va permetre acostar el seu coneixement a milers de persones.

El 2003, la seua contribució va ser reconeguda pel Govern d’Aragó, que li va atorgar la Medalla al Mèrit Professional pel seu lideratge empresarial i les seues aportacions al camp de la cosmètica. Així mateix, era Farmacèutica d’Honor del Consell General de Farmàcia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.