8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Mor Paquita Ors, la farmaceútica que va revolucionar el sector de la cosmètica

ZARAGOZA, 10 (EUROPA PRESS)

Paquita Ors, fundadora de la companyia de cosmètica botànica Cosmètics Paquita Ors i pionera en el sector cosmètic en el nostre país, ha mort este divendres, a l’edat de 96 anys.

Nascuda a València el 1928, Paquita Ors va iniciar la seua carrera professional en el món farmacèutic en la seua ciutat natal, on va establir la seua primera farmàcia, asseient les bases de la seua trajectòria innovadora. Formada a la Universitat de Granada, va obtenir el títol de farmacèutica amb especialitat en principis actius d’origen vegetal, una passió que guiaria la seua vida professional.

Durant els anys cinquanta, en la seua primera farmàcia valenciana, va començar a investigar l’ús d’extractes botànics en solucions dermatològiques, aconseguint tractaments eficaços per a la cura de la pell.

A principis dels anys seixanta, es va traslladar a Saragossa, ciutat en la qual va desenvolupar un vincle especial tant a nivell personal com a professional. Al barri de les Fonts, la seua nova farmàcia es va convertir en un referent, especialment per les seues iniciatives pioneres en salut femenina i planificació familiar, temes que en aquella època apenes’abordaven. Allí va combinar la seua labor sanitària amb la divulgació de coneixements accessibles per als sectors més vulnerables.

En la dècada dels huitanta, Paquita Ors va ampliar el seu camp d’influència a l’assessorament d’imatge, treballant amb destacats líders de l’àmbit polític i empresarial. Este treball li va permetre aplicar els seus coneixements en dermocosmética de forma innovadora i pràctica, consolidant encara més el seu prestigi.

El 1988, juntament amb el seu fill Jerónimo, va fer un pas decisiu en fundar Cosmètics Paquita Ors, una empresa que va revolucionar la cosmètica a Espanya en introduir rigor científic i productes d’altíssima qualitat a l’abast de tots. El seu enfocament, centrat a combinar sostenibilitat, eficàcia i personalització, va ser clau per a l’èxit de la signatura. Exemple de dedicació i passió, Paquita va romandre en actiu fins als 89 anys, mantenint-se sempre al capdavant de l’empresa i col·laborant en el desenvolupament de nous productes.

En l’actualitat, Cosmètics Paquita Ors compta amb tendes en les ciutats de Madrid, Barcelona, Zaragoza i València. Així mateix, distribuïx els seus productes a través de la seua tenda online tant a nivell nacional com a internacional.

Al llarg de la seua carrera, Paquita Ors va destacar també com a divulgadora, participant activament en mitjans de comunicació. El seu programa de cosmètica en TVE 1, emès durant un any, va ser un rotund èxit d’audiència i li va permetre acostar el seu coneixement a milers de persones.

El 2003, la seua contribució va ser reconeguda pel Govern d’Aragó, que li va atorgar la Medalla al Mèrit Professional pel seu lideratge empresarial i les seues aportacions al camp de la cosmètica. Així mateix, era Farmacèutica d’Honor del Consell General de Farmàcia.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.