Mor Paquita Ors, la farmaceútica que va revolucionar el sector de la cosmètica

ZARAGOZA, 10 (EUROPA PRESS)

Paquita Ors, fundadora de la companyia de cosmètica botànica Cosmètics Paquita Ors i pionera en el sector cosmètic en el nostre país, ha mort este divendres, a l’edat de 96 anys.

Nascuda a València el 1928, Paquita Ors va iniciar la seua carrera professional en el món farmacèutic en la seua ciutat natal, on va establir la seua primera farmàcia, asseient les bases de la seua trajectòria innovadora. Formada a la Universitat de Granada, va obtenir el títol de farmacèutica amb especialitat en principis actius d’origen vegetal, una passió que guiaria la seua vida professional.

Durant els anys cinquanta, en la seua primera farmàcia valenciana, va començar a investigar l’ús d’extractes botànics en solucions dermatològiques, aconseguint tractaments eficaços per a la cura de la pell.

A principis dels anys seixanta, es va traslladar a Saragossa, ciutat en la qual va desenvolupar un vincle especial tant a nivell personal com a professional. Al barri de les Fonts, la seua nova farmàcia es va convertir en un referent, especialment per les seues iniciatives pioneres en salut femenina i planificació familiar, temes que en aquella època apenes’abordaven. Allí va combinar la seua labor sanitària amb la divulgació de coneixements accessibles per als sectors més vulnerables.

En la dècada dels huitanta, Paquita Ors va ampliar el seu camp d’influència a l’assessorament d’imatge, treballant amb destacats líders de l’àmbit polític i empresarial. Este treball li va permetre aplicar els seus coneixements en dermocosmética de forma innovadora i pràctica, consolidant encara més el seu prestigi.

El 1988, juntament amb el seu fill Jerónimo, va fer un pas decisiu en fundar Cosmètics Paquita Ors, una empresa que va revolucionar la cosmètica a Espanya en introduir rigor científic i productes d’altíssima qualitat a l’abast de tots. El seu enfocament, centrat a combinar sostenibilitat, eficàcia i personalització, va ser clau per a l’èxit de la signatura. Exemple de dedicació i passió, Paquita va romandre en actiu fins als 89 anys, mantenint-se sempre al capdavant de l’empresa i col·laborant en el desenvolupament de nous productes.

En l’actualitat, Cosmètics Paquita Ors compta amb tendes en les ciutats de Madrid, Barcelona, Zaragoza i València. Així mateix, distribuïx els seus productes a través de la seua tenda online tant a nivell nacional com a internacional.

Al llarg de la seua carrera, Paquita Ors va destacar també com a divulgadora, participant activament en mitjans de comunicació. El seu programa de cosmètica en TVE 1, emès durant un any, va ser un rotund èxit d’audiència i li va permetre acostar el seu coneixement a milers de persones.

El 2003, la seua contribució va ser reconeguda pel Govern d’Aragó, que li va atorgar la Medalla al Mèrit Professional pel seu lideratge empresarial i les seues aportacions al camp de la cosmètica. Així mateix, era Farmacèutica d’Honor del Consell General de Farmàcia.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU