Mor Paquita Ors, la farmaceútica que va revolucionar el sector de la cosmètica

ZARAGOZA, 10 (EUROPA PRESS)

Paquita Ors, fundadora de la companyia de cosmètica botànica Cosmètics Paquita Ors i pionera en el sector cosmètic en el nostre país, ha mort este divendres, a l’edat de 96 anys.

Nascuda a València el 1928, Paquita Ors va iniciar la seua carrera professional en el món farmacèutic en la seua ciutat natal, on va establir la seua primera farmàcia, asseient les bases de la seua trajectòria innovadora. Formada a la Universitat de Granada, va obtenir el títol de farmacèutica amb especialitat en principis actius d’origen vegetal, una passió que guiaria la seua vida professional.

Durant els anys cinquanta, en la seua primera farmàcia valenciana, va començar a investigar l’ús d’extractes botànics en solucions dermatològiques, aconseguint tractaments eficaços per a la cura de la pell.

A principis dels anys seixanta, es va traslladar a Saragossa, ciutat en la qual va desenvolupar un vincle especial tant a nivell personal com a professional. Al barri de les Fonts, la seua nova farmàcia es va convertir en un referent, especialment per les seues iniciatives pioneres en salut femenina i planificació familiar, temes que en aquella època apenes’abordaven. Allí va combinar la seua labor sanitària amb la divulgació de coneixements accessibles per als sectors més vulnerables.

En la dècada dels huitanta, Paquita Ors va ampliar el seu camp d’influència a l’assessorament d’imatge, treballant amb destacats líders de l’àmbit polític i empresarial. Este treball li va permetre aplicar els seus coneixements en dermocosmética de forma innovadora i pràctica, consolidant encara més el seu prestigi.

El 1988, juntament amb el seu fill Jerónimo, va fer un pas decisiu en fundar Cosmètics Paquita Ors, una empresa que va revolucionar la cosmètica a Espanya en introduir rigor científic i productes d’altíssima qualitat a l’abast de tots. El seu enfocament, centrat a combinar sostenibilitat, eficàcia i personalització, va ser clau per a l’èxit de la signatura. Exemple de dedicació i passió, Paquita va romandre en actiu fins als 89 anys, mantenint-se sempre al capdavant de l’empresa i col·laborant en el desenvolupament de nous productes.

En l’actualitat, Cosmètics Paquita Ors compta amb tendes en les ciutats de Madrid, Barcelona, Zaragoza i València. Així mateix, distribuïx els seus productes a través de la seua tenda online tant a nivell nacional com a internacional.

Al llarg de la seua carrera, Paquita Ors va destacar també com a divulgadora, participant activament en mitjans de comunicació. El seu programa de cosmètica en TVE 1, emès durant un any, va ser un rotund èxit d’audiència i li va permetre acostar el seu coneixement a milers de persones.

El 2003, la seua contribució va ser reconeguda pel Govern d’Aragó, que li va atorgar la Medalla al Mèrit Professional pel seu lideratge empresarial i les seues aportacions al camp de la cosmètica. Així mateix, era Farmacèutica d’Honor del Consell General de Farmàcia.

Últimes notícies

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.

García carrega contra les autonomies per “fer l’estruç” davant el malestar sanitari

La ministra de Sanitat acusa diverses comunitats d’eludir responsabilitats davant la precarietat del personal mèdic i defensa el nou estatut marc com la reforma laboral sanitària més ambiciosa en 23 anys.

Desmantellada una trama que ha estafat més d’un milió amb mòbils de gamma alta

Dotze persones han sigut detingudes en una operació policial a Barcelona, València, Saragossa i Madrid per una estafa massiva de mòbils de gamma alta que ha afectat centenars de clients d’una operadora.

Catalá reclama que es demanen també els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi

L’alcaldessa de València, María José Catalá, lamenta la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA, es declara indefensa i demana que es requerisquen igualment els missatges dels membres del Govern que estaven en el Cecopi.

Catalá reclama els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi pel cas de la DANA

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha denunciat indefensió per la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA i reclama que també s'arrepleguen els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi.