Mor el tripulant d’un helicòpter de Duanes en caure a la mar l’aeronau durant una persecució en San Roque

Mor un dels tripulants d’un helicòpter del Servei de Vigilància Duanera en els voltants de la platja de Sotogrande, en San Roque (Cádiz). Es tracta de l’operador de la nau, José Luis Domínguez Iborra, de 61 anys i amb una dilatada trajectòria en el SVA. Han estat passades les dos de la matinada durant la persecució a una embarcació sospitosa de transportar mercaderia il·lícita.

Patruller del SVA i helicòpter Argos

Després d’ella anaven un patruller del SVA i l’helicòpter Argos I. Per causes que encara es desconeixen l‘aeronau es va precipitar a la mar quan volava enfront de la costa de Sotogrande, en San Roque (Cádiz), a unes 30 milles de Punta Europa.

Dispositiu en la zona del succés

Després de l’accident, un equip de Salvament Marítim ha desplegat un dispositiu en la zona del succés on han recuperat el cos del mort i han posat fora de perill als altres dos tripulants. El cos de la víctima mortal ha estat traslladat al tanatori d’Algesires i, en estos moments, la causa per la qual l’helicòpter va caure a la mar està sent investigada.

En el tràgic descens en picat del vehicle cap a la mar, les armilles salvavides es van activar de manera òptima. No obstant això, el mort va quedar atrapat a l’interior del mateix helicòpter abans de ser rescatat. Posteriorment, la maquinària es va submergir en les profunditats marines a gran velocitat. L’observador (càrrec del funcionari que ha perdut la vida) va arribar a terra amb vida després del rescat, però va entrar en parada respiratòria i les maniobres de reanimació que se li van practicar no van poder salvar-lo finalment, segons informen fonts policials.

<

>

Una nit molt moguda

Fonts policials han assegurat a Europa Press que la nit ha estat «bastant moguda» i intensa en termes de persecucions contra els narcotraficants, que han aprofitat que esta matinada ha fet vent de llevant per a creuar l’Estret.

Així doncs, al llarg de tot el litoral de la zona, des d’Estepona (Màlaga) fins a Algesires, han comptabilitzat almenys cinc ‘narcolanchas’ al llarg de matinada i set ‘pataqueres’ -les naus de menor grandària que els subministren gasolina en alta mar-.

Busquen l’helicòpter enfonsat

Salvament Marítim té en la zona al vaixell Clara Campoamor i la salvamar Atria buscant l’helicòpter enfonsat per a recuperar-lo. També està en estes labors un helicòpter de Vigilància Duanera.

A les xarxes socials és reflecteixen les mostres de condolences

Les mostres de condolences no s’han fet esperar.

<

>

<

>

<

>

<

>

<

>

 

Últimes notícies

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.