16 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Mor el tripulant d’un helicòpter de Duanes en caure a la mar l’aeronau durant una persecució en San Roque

Mor un dels tripulants d’un helicòpter del Servei de Vigilància Duanera en els voltants de la platja de Sotogrande, en San Roque (Cádiz). Es tracta de l’operador de la nau, José Luis Domínguez Iborra, de 61 anys i amb una dilatada trajectòria en el SVA. Han estat passades les dos de la matinada durant la persecució a una embarcació sospitosa de transportar mercaderia il·lícita.

Patruller del SVA i helicòpter Argos

Després d’ella anaven un patruller del SVA i l’helicòpter Argos I. Per causes que encara es desconeixen l‘aeronau es va precipitar a la mar quan volava enfront de la costa de Sotogrande, en San Roque (Cádiz), a unes 30 milles de Punta Europa.

Dispositiu en la zona del succés

Després de l’accident, un equip de Salvament Marítim ha desplegat un dispositiu en la zona del succés on han recuperat el cos del mort i han posat fora de perill als altres dos tripulants. El cos de la víctima mortal ha estat traslladat al tanatori d’Algesires i, en estos moments, la causa per la qual l’helicòpter va caure a la mar està sent investigada.

En el tràgic descens en picat del vehicle cap a la mar, les armilles salvavides es van activar de manera òptima. No obstant això, el mort va quedar atrapat a l’interior del mateix helicòpter abans de ser rescatat. Posteriorment, la maquinària es va submergir en les profunditats marines a gran velocitat. L’observador (càrrec del funcionari que ha perdut la vida) va arribar a terra amb vida després del rescat, però va entrar en parada respiratòria i les maniobres de reanimació que se li van practicar no van poder salvar-lo finalment, segons informen fonts policials.

<

>

Una nit molt moguda

Fonts policials han assegurat a Europa Press que la nit ha estat «bastant moguda» i intensa en termes de persecucions contra els narcotraficants, que han aprofitat que esta matinada ha fet vent de llevant per a creuar l’Estret.

Així doncs, al llarg de tot el litoral de la zona, des d’Estepona (Màlaga) fins a Algesires, han comptabilitzat almenys cinc ‘narcolanchas’ al llarg de matinada i set ‘pataqueres’ -les naus de menor grandària que els subministren gasolina en alta mar-.

Busquen l’helicòpter enfonsat

Salvament Marítim té en la zona al vaixell Clara Campoamor i la salvamar Atria buscant l’helicòpter enfonsat per a recuperar-lo. També està en estes labors un helicòpter de Vigilància Duanera.

A les xarxes socials és reflecteixen les mostres de condolences

Les mostres de condolences no s’han fet esperar.

<

>

<

>

<

>

<

>

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.