8.2 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Alerten d’una nova estafa que es fa passar pel Banc Santander

Les estafes a través d’Internet s’han disparat molt en els últims mesos. Els ciberdelinqüents utilitzen totes les eines que proporcionen les noves tecnologies per a tractar d’enganyar els usuaris amb l’objectiu si es fes amb les seues dades personals i poder accedir als seus comptes bancaris.

Els hackers utilitzen a grans empreses de transport, vendes o fins i tot bancs per a fer-se passar per elles i aconseguir enganyar, d’una forma més senzilla, a les seues possibles víctimes. Companyies com SEUR, El Corte Inglés o marques com Nespresso s’han convertit en l’esquer que han utilitzat alguns estafadors.

Mitjançant un missatge en el seu compte oficial de Twitter, la Policia Nacional ha advertit de com funciona aquesta nova estafa. «Si t’arriba un SMS suposadament del Banc Santander que diu que se t’ha fet un càrrec en el teu compte de 959,99 euros, mantingues la calma», han explicat.

Els agents policials aconsellen ser categòrics amb aquesta mena d’estafes. «Ignora, elimina i no punxes en enllaços de procedència desconeguda», defensen, recordant la importància d’evitar punxar en aquesta mena de missatges.

“S’ha detectat una nova onada de ciberestafes a través de SMS. Encara que pose que ho envia ‘Santander’ CUIDAT, es tracta d’un frau. En el banc MAI et demanarem que accedisques al teu compte per aquest mitjà” comunicaven des del Banc Santander.

Un avís al qual ha volgut sumar-se la Policia Nacional. A través del seu compte de Twitter han compartit el comunicat de l’entitat per a alertar als possibles clients que hagen sigut estafats.

Com evitar el phising, segons l’OCU

L’atac de phishing sol arribar a través d’un missatge o correu electrònic. El més segur és identificar-ho en aquest pas. Així que para atenció a les següents senyals:

Comprova que el nom del remitent és conegut i que l’adreça de correu electrònic és legítima. Per a això comprova que el domini (text que es troba a la dreta de l’arrova «@») es correspon amb l’empresa de la qual diu provindre.

Desconfia quan s’use un llenguatge amb errors d’ortografia, concordança o redacció.  Aquests  ciberdelinqüents solen usar traductors automàtics.

Passa el ratolí per damunt de qualsevol enllaç o link que continga l’email. Normalment apareixerà en una xicoteta finestreta la direcció URL «real» a la qual dirigeix aqueix link. Si no coincideix amb la que apareix en l’email o vosté creu que no es correspon amb la del lloc que reprenseta, probablement es tracta de phishing.

Si el contingut del missatge et sembla sospitós probablement, ho és (o bé phishing o bé un virus). Ens referim a premis de sortejos en els quals no va participar, ofertes de treball per a les quals no va aplicar, multes que ha de pagar que no li consten, avisos importants d’empreses amb les quals no té contractat cap servei…

També ves amb compte amb els correus amenaçadors: bloqueig de comptes, deutes i inclusivament amenaces legals són els que als hackers els agrada usar. Revisa aquests correus dos vegades abans d’actuar.

Últimes notícies

Troben el cos de la xiqueta valenciana desapareguda després del naufragi a Indonèsia

Les autoritats confirmen que es tracta de la menor de 12 anys de la família valenciana el vaixell de la qual es va afonar prop del Parc Nacional de Komodo

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.