Alerten d’una nova estafa que es fa passar pel Banc Santander

Les estafes a través d’Internet s’han disparat molt en els últims mesos. Els ciberdelinqüents utilitzen totes les eines que proporcionen les noves tecnologies per a tractar d’enganyar els usuaris amb l’objectiu si es fes amb les seues dades personals i poder accedir als seus comptes bancaris.

Els hackers utilitzen a grans empreses de transport, vendes o fins i tot bancs per a fer-se passar per elles i aconseguir enganyar, d’una forma més senzilla, a les seues possibles víctimes. Companyies com SEUR, El Corte Inglés o marques com Nespresso s’han convertit en l’esquer que han utilitzat alguns estafadors.

Mitjançant un missatge en el seu compte oficial de Twitter, la Policia Nacional ha advertit de com funciona aquesta nova estafa. «Si t’arriba un SMS suposadament del Banc Santander que diu que se t’ha fet un càrrec en el teu compte de 959,99 euros, mantingues la calma», han explicat.

Els agents policials aconsellen ser categòrics amb aquesta mena d’estafes. «Ignora, elimina i no punxes en enllaços de procedència desconeguda», defensen, recordant la importància d’evitar punxar en aquesta mena de missatges.

«S’ha detectat una nova onada de ciberestafes a través de SMS. Encara que pose que ho envia ‘Santander’ CUIDAT, es tracta d’un frau. En el banc MAI et demanarem que accedisques al teu compte per aquest mitjà» comunicaven des del Banc Santander.

Un avís al qual ha volgut sumar-se la Policia Nacional. A través del seu compte de Twitter han compartit el comunicat de l’entitat per a alertar als possibles clients que hagen sigut estafats.

Com evitar el phising, segons l’OCU

L’atac de phishing sol arribar a través d’un missatge o correu electrònic. El més segur és identificar-ho en aquest pas. Així que para atenció a les següents senyals:

Comprova que el nom del remitent és conegut i que l’adreça de correu electrònic és legítima. Per a això comprova que el domini (text que es troba a la dreta de l’arrova «@») es correspon amb l’empresa de la qual diu provindre.

Desconfia quan s’use un llenguatge amb errors d’ortografia, concordança o redacció.  Aquests  ciberdelinqüents solen usar traductors automàtics.

Passa el ratolí per damunt de qualsevol enllaç o link que continga l’email. Normalment apareixerà en una xicoteta finestreta la direcció URL «real» a la qual dirigeix aqueix link. Si no coincideix amb la que apareix en l’email o vosté creu que no es correspon amb la del lloc que reprenseta, probablement es tracta de phishing.

Si el contingut del missatge et sembla sospitós probablement, ho és (o bé phishing o bé un virus). Ens referim a premis de sortejos en els quals no va participar, ofertes de treball per a les quals no va aplicar, multes que ha de pagar que no li consten, avisos importants d’empreses amb les quals no té contractat cap servei…

També ves amb compte amb els correus amenaçadors: bloqueig de comptes, deutes i inclusivament amenaces legals són els que als hackers els agrada usar. Revisa aquests correus dos vegades abans d’actuar.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.