Alerten d’una nova estafa que es fa passar pel Banc Santander

Les estafes a través d’Internet s’han disparat molt en els últims mesos. Els ciberdelinqüents utilitzen totes les eines que proporcionen les noves tecnologies per a tractar d’enganyar els usuaris amb l’objectiu si es fes amb les seues dades personals i poder accedir als seus comptes bancaris.

Els hackers utilitzen a grans empreses de transport, vendes o fins i tot bancs per a fer-se passar per elles i aconseguir enganyar, d’una forma més senzilla, a les seues possibles víctimes. Companyies com SEUR, El Corte Inglés o marques com Nespresso s’han convertit en l’esquer que han utilitzat alguns estafadors.

Mitjançant un missatge en el seu compte oficial de Twitter, la Policia Nacional ha advertit de com funciona aquesta nova estafa. «Si t’arriba un SMS suposadament del Banc Santander que diu que se t’ha fet un càrrec en el teu compte de 959,99 euros, mantingues la calma», han explicat.

Els agents policials aconsellen ser categòrics amb aquesta mena d’estafes. «Ignora, elimina i no punxes en enllaços de procedència desconeguda», defensen, recordant la importància d’evitar punxar en aquesta mena de missatges.

«S’ha detectat una nova onada de ciberestafes a través de SMS. Encara que pose que ho envia ‘Santander’ CUIDAT, es tracta d’un frau. En el banc MAI et demanarem que accedisques al teu compte per aquest mitjà» comunicaven des del Banc Santander.

Un avís al qual ha volgut sumar-se la Policia Nacional. A través del seu compte de Twitter han compartit el comunicat de l’entitat per a alertar als possibles clients que hagen sigut estafats.

Com evitar el phising, segons l’OCU

L’atac de phishing sol arribar a través d’un missatge o correu electrònic. El més segur és identificar-ho en aquest pas. Així que para atenció a les següents senyals:

Comprova que el nom del remitent és conegut i que l’adreça de correu electrònic és legítima. Per a això comprova que el domini (text que es troba a la dreta de l’arrova «@») es correspon amb l’empresa de la qual diu provindre.

Desconfia quan s’use un llenguatge amb errors d’ortografia, concordança o redacció.  Aquests  ciberdelinqüents solen usar traductors automàtics.

Passa el ratolí per damunt de qualsevol enllaç o link que continga l’email. Normalment apareixerà en una xicoteta finestreta la direcció URL «real» a la qual dirigeix aqueix link. Si no coincideix amb la que apareix en l’email o vosté creu que no es correspon amb la del lloc que reprenseta, probablement es tracta de phishing.

Si el contingut del missatge et sembla sospitós probablement, ho és (o bé phishing o bé un virus). Ens referim a premis de sortejos en els quals no va participar, ofertes de treball per a les quals no va aplicar, multes que ha de pagar que no li consten, avisos importants d’empreses amb les quals no té contractat cap servei…

També ves amb compte amb els correus amenaçadors: bloqueig de comptes, deutes i inclusivament amenaces legals són els que als hackers els agrada usar. Revisa aquests correus dos vegades abans d’actuar.

Últimes notícies

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.

Enrique Riquelme repta a Florentino Pérez a un debat per a contrastar els seus projectes per al Reial Madrid

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, reclama un debat públic amb Florentino Pérez perquè els socis puguen comparar els seus projectes i anuncia la imminent presentació del seu pla transformador per al club.