Alerten d’una nova estafa que es fa passar pel Banc Santander

Les estafes a través d’Internet s’han disparat molt en els últims mesos. Els ciberdelinqüents utilitzen totes les eines que proporcionen les noves tecnologies per a tractar d’enganyar els usuaris amb l’objectiu si es fes amb les seues dades personals i poder accedir als seus comptes bancaris.

Els hackers utilitzen a grans empreses de transport, vendes o fins i tot bancs per a fer-se passar per elles i aconseguir enganyar, d’una forma més senzilla, a les seues possibles víctimes. Companyies com SEUR, El Corte Inglés o marques com Nespresso s’han convertit en l’esquer que han utilitzat alguns estafadors.

Mitjançant un missatge en el seu compte oficial de Twitter, la Policia Nacional ha advertit de com funciona aquesta nova estafa. «Si t’arriba un SMS suposadament del Banc Santander que diu que se t’ha fet un càrrec en el teu compte de 959,99 euros, mantingues la calma», han explicat.

Els agents policials aconsellen ser categòrics amb aquesta mena d’estafes. «Ignora, elimina i no punxes en enllaços de procedència desconeguda», defensen, recordant la importància d’evitar punxar en aquesta mena de missatges.

«S’ha detectat una nova onada de ciberestafes a través de SMS. Encara que pose que ho envia ‘Santander’ CUIDAT, es tracta d’un frau. En el banc MAI et demanarem que accedisques al teu compte per aquest mitjà» comunicaven des del Banc Santander.

Un avís al qual ha volgut sumar-se la Policia Nacional. A través del seu compte de Twitter han compartit el comunicat de l’entitat per a alertar als possibles clients que hagen sigut estafats.

Com evitar el phising, segons l’OCU

L’atac de phishing sol arribar a través d’un missatge o correu electrònic. El més segur és identificar-ho en aquest pas. Així que para atenció a les següents senyals:

Comprova que el nom del remitent és conegut i que l’adreça de correu electrònic és legítima. Per a això comprova que el domini (text que es troba a la dreta de l’arrova «@») es correspon amb l’empresa de la qual diu provindre.

Desconfia quan s’use un llenguatge amb errors d’ortografia, concordança o redacció.  Aquests  ciberdelinqüents solen usar traductors automàtics.

Passa el ratolí per damunt de qualsevol enllaç o link que continga l’email. Normalment apareixerà en una xicoteta finestreta la direcció URL «real» a la qual dirigeix aqueix link. Si no coincideix amb la que apareix en l’email o vosté creu que no es correspon amb la del lloc que reprenseta, probablement es tracta de phishing.

Si el contingut del missatge et sembla sospitós probablement, ho és (o bé phishing o bé un virus). Ens referim a premis de sortejos en els quals no va participar, ofertes de treball per a les quals no va aplicar, multes que ha de pagar que no li consten, avisos importants d’empreses amb les quals no té contractat cap servei…

També ves amb compte amb els correus amenaçadors: bloqueig de comptes, deutes i inclusivament amenaces legals són els que als hackers els agrada usar. Revisa aquests correus dos vegades abans d’actuar.

Últimes notícies

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.