10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Alerten d’una nova estafa que es fa passar pel Banc Santander

Les estafes a través d’Internet s’han disparat molt en els últims mesos. Els ciberdelinqüents utilitzen totes les eines que proporcionen les noves tecnologies per a tractar d’enganyar els usuaris amb l’objectiu si es fes amb les seues dades personals i poder accedir als seus comptes bancaris.

Els hackers utilitzen a grans empreses de transport, vendes o fins i tot bancs per a fer-se passar per elles i aconseguir enganyar, d’una forma més senzilla, a les seues possibles víctimes. Companyies com SEUR, El Corte Inglés o marques com Nespresso s’han convertit en l’esquer que han utilitzat alguns estafadors.

Mitjançant un missatge en el seu compte oficial de Twitter, la Policia Nacional ha advertit de com funciona aquesta nova estafa. «Si t’arriba un SMS suposadament del Banc Santander que diu que se t’ha fet un càrrec en el teu compte de 959,99 euros, mantingues la calma», han explicat.

Els agents policials aconsellen ser categòrics amb aquesta mena d’estafes. «Ignora, elimina i no punxes en enllaços de procedència desconeguda», defensen, recordant la importància d’evitar punxar en aquesta mena de missatges.

“S’ha detectat una nova onada de ciberestafes a través de SMS. Encara que pose que ho envia ‘Santander’ CUIDAT, es tracta d’un frau. En el banc MAI et demanarem que accedisques al teu compte per aquest mitjà” comunicaven des del Banc Santander.

Un avís al qual ha volgut sumar-se la Policia Nacional. A través del seu compte de Twitter han compartit el comunicat de l’entitat per a alertar als possibles clients que hagen sigut estafats.

Com evitar el phising, segons l’OCU

L’atac de phishing sol arribar a través d’un missatge o correu electrònic. El més segur és identificar-ho en aquest pas. Així que para atenció a les següents senyals:

Comprova que el nom del remitent és conegut i que l’adreça de correu electrònic és legítima. Per a això comprova que el domini (text que es troba a la dreta de l’arrova «@») es correspon amb l’empresa de la qual diu provindre.

Desconfia quan s’use un llenguatge amb errors d’ortografia, concordança o redacció.  Aquests  ciberdelinqüents solen usar traductors automàtics.

Passa el ratolí per damunt de qualsevol enllaç o link que continga l’email. Normalment apareixerà en una xicoteta finestreta la direcció URL «real» a la qual dirigeix aqueix link. Si no coincideix amb la que apareix en l’email o vosté creu que no es correspon amb la del lloc que reprenseta, probablement es tracta de phishing.

Si el contingut del missatge et sembla sospitós probablement, ho és (o bé phishing o bé un virus). Ens referim a premis de sortejos en els quals no va participar, ofertes de treball per a les quals no va aplicar, multes que ha de pagar que no li consten, avisos importants d’empreses amb les quals no té contractat cap servei…

També ves amb compte amb els correus amenaçadors: bloqueig de comptes, deutes i inclusivament amenaces legals són els que als hackers els agrada usar. Revisa aquests correus dos vegades abans d’actuar.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.