Agricultura autoritza la inclusió de tres noves varietats en la denominació d’origen Arròs de València

La Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha aprovat la modificació del plec de condicions de la Denominació d’origen protegida Arròs de València per a la inclusió de tres noves varietats.

D’esta manera s’incorporen les varietats Campanar PV, Regina i Hispasur. Estan directament emparentades amb unes altres ja incloses en el plec de condicions i amb característiques similars, però presenten millores agronòmiques respecte a varietats ja emparades mantenint el mateix perfil organolèptic.

A més, resulten més resistents a les plagues i malalties que afecten directament l’arròs i han demostrat una major productivitat respecte a altres varietats ja incloses en la DO Arròs de València.

La Conselleria ha aprovat esta modificació a petició dels productors d’arròs de la Comunitat Valenciana inclosos en la figura de qualitat reconeguda, una vegada comprovat que es complixen els requisits legals i tècnics.

La resolució de la Conselleria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat.

El producte de la DO Arròs procedix de l’espècie Oryza sativa de les varietats Senia, Badia, Bomba, i la seua varietat anàloga Bombó, J.Sendra, i les seues varietats anàlogues Copsemar 7 i Argila, Montsianell, Gleva, Sarçet i Albufera, i a partir d’ara Campanar PV, Regina i Hispasur.

Este cultiu se situa en aiguamolls naturals de les províncies d’Alacant, Castelló i València. La superfície dedicada al seu cultiu és d’aproximadament 16.000 hectàrees.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.