Agricultura autoritza la inclusió de tres noves varietats en la denominació d’origen Arròs de València

La Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha aprovat la modificació del plec de condicions de la Denominació d’origen protegida Arròs de València per a la inclusió de tres noves varietats.

D’esta manera s’incorporen les varietats Campanar PV, Regina i Hispasur. Estan directament emparentades amb unes altres ja incloses en el plec de condicions i amb característiques similars, però presenten millores agronòmiques respecte a varietats ja emparades mantenint el mateix perfil organolèptic.

A més, resulten més resistents a les plagues i malalties que afecten directament l’arròs i han demostrat una major productivitat respecte a altres varietats ja incloses en la DO Arròs de València.

La Conselleria ha aprovat esta modificació a petició dels productors d’arròs de la Comunitat Valenciana inclosos en la figura de qualitat reconeguda, una vegada comprovat que es complixen els requisits legals i tècnics.

La resolució de la Conselleria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat.

El producte de la DO Arròs procedix de l’espècie Oryza sativa de les varietats Senia, Badia, Bomba, i la seua varietat anàloga Bombó, J.Sendra, i les seues varietats anàlogues Copsemar 7 i Argila, Montsianell, Gleva, Sarçet i Albufera, i a partir d’ara Campanar PV, Regina i Hispasur.

Este cultiu se situa en aiguamolls naturals de les províncies d’Alacant, Castelló i València. La superfície dedicada al seu cultiu és d’aproximadament 16.000 hectàrees.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.