11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Agricultura autoritza la inclusió de tres noves varietats en la denominació d’origen Arròs de València

La Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha aprovat la modificació del plec de condicions de la Denominació d’origen protegida Arròs de València per a la inclusió de tres noves varietats.

D’esta manera s’incorporen les varietats Campanar PV, Regina i Hispasur. Estan directament emparentades amb unes altres ja incloses en el plec de condicions i amb característiques similars, però presenten millores agronòmiques respecte a varietats ja emparades mantenint el mateix perfil organolèptic.

A més, resulten més resistents a les plagues i malalties que afecten directament l’arròs i han demostrat una major productivitat respecte a altres varietats ja incloses en la DO Arròs de València.

La Conselleria ha aprovat esta modificació a petició dels productors d’arròs de la Comunitat Valenciana inclosos en la figura de qualitat reconeguda, una vegada comprovat que es complixen els requisits legals i tècnics.

La resolució de la Conselleria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat.

El producte de la DO Arròs procedix de l’espècie Oryza sativa de les varietats Senia, Badia, Bomba, i la seua varietat anàloga Bombó, J.Sendra, i les seues varietats anàlogues Copsemar 7 i Argila, Montsianell, Gleva, Sarçet i Albufera, i a partir d’ara Campanar PV, Regina i Hispasur.

Este cultiu se situa en aiguamolls naturals de les províncies d’Alacant, Castelló i València. La superfície dedicada al seu cultiu és d’aproximadament 16.000 hectàrees.

Últimes notícies

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.

Jaime Pradilla supera els 2.000 punts amb el València Basket

En el dol davant Paris Basketball, l'ala pivot va superar la barrera dels 2.000 punts des de 2020 i es va convertir en el 15é anotador històric del club. Als seus 25 anys també destaca en rebot i experiència europea.

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.