Agricultura autoritza la inclusió de tres noves varietats en la denominació d’origen Arròs de València

La Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca ha aprovat la modificació del plec de condicions de la Denominació d’origen protegida Arròs de València per a la inclusió de tres noves varietats.

D’esta manera s’incorporen les varietats Campanar PV, Regina i Hispasur. Estan directament emparentades amb unes altres ja incloses en el plec de condicions i amb característiques similars, però presenten millores agronòmiques respecte a varietats ja emparades mantenint el mateix perfil organolèptic.

A més, resulten més resistents a les plagues i malalties que afecten directament l’arròs i han demostrat una major productivitat respecte a altres varietats ja incloses en la DO Arròs de València.

La Conselleria ha aprovat esta modificació a petició dels productors d’arròs de la Comunitat Valenciana inclosos en la figura de qualitat reconeguda, una vegada comprovat que es complixen els requisits legals i tècnics.

La resolució de la Conselleria pot consultar-se en el Diari Oficial de la Generalitat.

El producte de la DO Arròs procedix de l’espècie Oryza sativa de les varietats Senia, Badia, Bomba, i la seua varietat anàloga Bombó, J.Sendra, i les seues varietats anàlogues Copsemar 7 i Argila, Montsianell, Gleva, Sarçet i Albufera, i a partir d’ara Campanar PV, Regina i Hispasur.

Este cultiu se situa en aiguamolls naturals de les províncies d’Alacant, Castelló i València. La superfície dedicada al seu cultiu és d’aproximadament 16.000 hectàrees.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.