Anuncios

L’Oceanogràfic acollirà una càpsula del temps amb més de mil missatges mediambientals

Coincidint amb el Dia Mundial de la Protecció de la Natura, una càpsula del temps en forma d’escafandre s’ha submergit hui en un dels aquaris de l’Oceanogràfic de València, on romandrà fins a l’any 2030.

El recipient, dissenyat per l’artista valenciana Ana Docavo, recull a l’interior més de mil desitjos per la conservació dels mars i oceans dels visitants a l’Oceanogràfic l’últim any. D’açì huit anys, la càpsula s’obrirà novament per determinar si s’han complert.

Anuncios

El propòsit d’esta càpsula és servir de testimoni del compromís col·lectiu cap a la protecció mediambiental i la sostenibilitat marina. Una iniciativa que s’emmarca a la “Dècada dels Oceans 2020-2030”, coordinada globalment per la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental (COI) de la UNESCO.

Esta iniciativa forma part de La Marea del Canvi, el cicle de diàlegs científics i activitats participatives que s’ha realitzat en col·laboració amb Frosch, la marca líder de productes de neteja ecològica per a la llar.

Tant els participants del cicle de conferències com els visitants de l’Oceanogràfic han anat dipositant els missatges en dues categories: Què hem de fer per protegir els nostres mars? i Com volem que siga el nostre oceà en el futur?

Alicia Borque, divulgadora de la Fundació Oceanogràfic, ha destacat la importància de la participació de la societat: “Necessitem la col·laboració de cada individu per assolir els nostres objectius de conservació marina. Un xicotet canvi als nostres hàbits diaris pot marcar la diferència significativa que busquem”.

José Espín, director general de Frosch, ha elogiat la iniciativa de la Fundació Oceanogràfic i ha destacat la importància d’actuar ara i no esperar fins al 2030. “La nostra empresa és un exemple de consum responsable, demostrant que podem viure de manera sostenible sense fer malbé el nostre entorn”.

Els últims missatges de la càpsula del temps

La càpsula, abans de la seua immersió, ha sigut clausurada pels estudiants de l’aula d’Educació Especial de l’IES Andreu Alfaro de València, que han afegit els seus últims desitjos per un medi ambient pròsper.

Tot seguit, dos bussejadors de l’Oceanogràfic han dipositat la càpsula al fons de l’aquari, on serà custodiada pels animals marins fins a la seua obertura el 2030.

La càpsula del temps de l’Oceanogràfic és un símbol tangible del compromís de la societat per preservar els oceans i construir un futur més net i sostenible per a les futures generacions.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.
Anuncios