L’Oceanogràfic acollirà una càpsula del temps amb més de mil missatges mediambientals

Coincidint amb el Dia Mundial de la Protecció de la Natura, una càpsula del temps en forma d’escafandre s’ha submergit hui en un dels aquaris de l’Oceanogràfic de València, on romandrà fins a l’any 2030.

El recipient, dissenyat per l’artista valenciana Ana Docavo, recull a l’interior més de mil desitjos per la conservació dels mars i oceans dels visitants a l’Oceanogràfic l’últim any. D’açì huit anys, la càpsula s’obrirà novament per determinar si s’han complert.

El propòsit d’esta càpsula és servir de testimoni del compromís col·lectiu cap a la protecció mediambiental i la sostenibilitat marina. Una iniciativa que s’emmarca a la “Dècada dels Oceans 2020-2030”, coordinada globalment per la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental (COI) de la UNESCO.

Esta iniciativa forma part de La Marea del Canvi, el cicle de diàlegs científics i activitats participatives que s’ha realitzat en col·laboració amb Frosch, la marca líder de productes de neteja ecològica per a la llar.

Tant els participants del cicle de conferències com els visitants de l’Oceanogràfic han anat dipositant els missatges en dues categories: Què hem de fer per protegir els nostres mars? i Com volem que siga el nostre oceà en el futur?

Alicia Borque, divulgadora de la Fundació Oceanogràfic, ha destacat la importància de la participació de la societat: “Necessitem la col·laboració de cada individu per assolir els nostres objectius de conservació marina. Un xicotet canvi als nostres hàbits diaris pot marcar la diferència significativa que busquem”.

José Espín, director general de Frosch, ha elogiat la iniciativa de la Fundació Oceanogràfic i ha destacat la importància d’actuar ara i no esperar fins al 2030. “La nostra empresa és un exemple de consum responsable, demostrant que podem viure de manera sostenible sense fer malbé el nostre entorn”.

Els últims missatges de la càpsula del temps

La càpsula, abans de la seua immersió, ha sigut clausurada pels estudiants de l’aula d’Educació Especial de l’IES Andreu Alfaro de València, que han afegit els seus últims desitjos per un medi ambient pròsper.

Tot seguit, dos bussejadors de l’Oceanogràfic han dipositat la càpsula al fons de l’aquari, on serà custodiada pels animals marins fins a la seua obertura el 2030.

La càpsula del temps de l’Oceanogràfic és un símbol tangible del compromís de la societat per preservar els oceans i construir un futur més net i sostenible per a les futures generacions.

Últimes notícies

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.