L’Oceanogràfic acollirà una càpsula del temps amb més de mil missatges mediambientals

Coincidint amb el Dia Mundial de la Protecció de la Natura, una càpsula del temps en forma d’escafandre s’ha submergit hui en un dels aquaris de l’Oceanogràfic de València, on romandrà fins a l’any 2030.

El recipient, dissenyat per l’artista valenciana Ana Docavo, recull a l’interior més de mil desitjos per la conservació dels mars i oceans dels visitants a l’Oceanogràfic l’últim any. D’açì huit anys, la càpsula s’obrirà novament per determinar si s’han complert.

El propòsit d’esta càpsula és servir de testimoni del compromís col·lectiu cap a la protecció mediambiental i la sostenibilitat marina. Una iniciativa que s’emmarca a la “Dècada dels Oceans 2020-2030”, coordinada globalment per la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental (COI) de la UNESCO.

Esta iniciativa forma part de La Marea del Canvi, el cicle de diàlegs científics i activitats participatives que s’ha realitzat en col·laboració amb Frosch, la marca líder de productes de neteja ecològica per a la llar.

Tant els participants del cicle de conferències com els visitants de l’Oceanogràfic han anat dipositant els missatges en dues categories: Què hem de fer per protegir els nostres mars? i Com volem que siga el nostre oceà en el futur?

Alicia Borque, divulgadora de la Fundació Oceanogràfic, ha destacat la importància de la participació de la societat: “Necessitem la col·laboració de cada individu per assolir els nostres objectius de conservació marina. Un xicotet canvi als nostres hàbits diaris pot marcar la diferència significativa que busquem”.

José Espín, director general de Frosch, ha elogiat la iniciativa de la Fundació Oceanogràfic i ha destacat la importància d’actuar ara i no esperar fins al 2030. “La nostra empresa és un exemple de consum responsable, demostrant que podem viure de manera sostenible sense fer malbé el nostre entorn”.

Els últims missatges de la càpsula del temps

La càpsula, abans de la seua immersió, ha sigut clausurada pels estudiants de l’aula d’Educació Especial de l’IES Andreu Alfaro de València, que han afegit els seus últims desitjos per un medi ambient pròsper.

Tot seguit, dos bussejadors de l’Oceanogràfic han dipositat la càpsula al fons de l’aquari, on serà custodiada pels animals marins fins a la seua obertura el 2030.

La càpsula del temps de l’Oceanogràfic és un símbol tangible del compromís de la societat per preservar els oceans i construir un futur més net i sostenible per a les futures generacions.

Últimes notícies

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.