L’Oceanogràfic acollirà una càpsula del temps amb més de mil missatges mediambientals

Coincidint amb el Dia Mundial de la Protecció de la Natura, una càpsula del temps en forma d’escafandre s’ha submergit hui en un dels aquaris de l’Oceanogràfic de València, on romandrà fins a l’any 2030.

El recipient, dissenyat per l’artista valenciana Ana Docavo, recull a l’interior més de mil desitjos per la conservació dels mars i oceans dels visitants a l’Oceanogràfic l’últim any. D’açì huit anys, la càpsula s’obrirà novament per determinar si s’han complert.

El propòsit d’esta càpsula és servir de testimoni del compromís col·lectiu cap a la protecció mediambiental i la sostenibilitat marina. Una iniciativa que s’emmarca a la “Dècada dels Oceans 2020-2030”, coordinada globalment per la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental (COI) de la UNESCO.

Esta iniciativa forma part de La Marea del Canvi, el cicle de diàlegs científics i activitats participatives que s’ha realitzat en col·laboració amb Frosch, la marca líder de productes de neteja ecològica per a la llar.

Tant els participants del cicle de conferències com els visitants de l’Oceanogràfic han anat dipositant els missatges en dues categories: Què hem de fer per protegir els nostres mars? i Com volem que siga el nostre oceà en el futur?

Alicia Borque, divulgadora de la Fundació Oceanogràfic, ha destacat la importància de la participació de la societat: “Necessitem la col·laboració de cada individu per assolir els nostres objectius de conservació marina. Un xicotet canvi als nostres hàbits diaris pot marcar la diferència significativa que busquem”.

José Espín, director general de Frosch, ha elogiat la iniciativa de la Fundació Oceanogràfic i ha destacat la importància d’actuar ara i no esperar fins al 2030. “La nostra empresa és un exemple de consum responsable, demostrant que podem viure de manera sostenible sense fer malbé el nostre entorn”.

Els últims missatges de la càpsula del temps

La càpsula, abans de la seua immersió, ha sigut clausurada pels estudiants de l’aula d’Educació Especial de l’IES Andreu Alfaro de València, que han afegit els seus últims desitjos per un medi ambient pròsper.

Tot seguit, dos bussejadors de l’Oceanogràfic han dipositat la càpsula al fons de l’aquari, on serà custodiada pels animals marins fins a la seua obertura el 2030.

La càpsula del temps de l’Oceanogràfic és un símbol tangible del compromís de la societat per preservar els oceans i construir un futur més net i sostenible per a les futures generacions.

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.