L’Oceanogràfic acollirà una càpsula del temps amb més de mil missatges mediambientals

Coincidint amb el Dia Mundial de la Protecció de la Natura, una càpsula del temps en forma d’escafandre s’ha submergit hui en un dels aquaris de l’Oceanogràfic de València, on romandrà fins a l’any 2030.

El recipient, dissenyat per l’artista valenciana Ana Docavo, recull a l’interior més de mil desitjos per la conservació dels mars i oceans dels visitants a l’Oceanogràfic l’últim any. D’açì huit anys, la càpsula s’obrirà novament per determinar si s’han complert.

El propòsit d’esta càpsula és servir de testimoni del compromís col·lectiu cap a la protecció mediambiental i la sostenibilitat marina. Una iniciativa que s’emmarca a la “Dècada dels Oceans 2020-2030”, coordinada globalment per la Comissió Oceanogràfica Intergovernamental (COI) de la UNESCO.

Esta iniciativa forma part de La Marea del Canvi, el cicle de diàlegs científics i activitats participatives que s’ha realitzat en col·laboració amb Frosch, la marca líder de productes de neteja ecològica per a la llar.

Tant els participants del cicle de conferències com els visitants de l’Oceanogràfic han anat dipositant els missatges en dues categories: Què hem de fer per protegir els nostres mars? i Com volem que siga el nostre oceà en el futur?

Alicia Borque, divulgadora de la Fundació Oceanogràfic, ha destacat la importància de la participació de la societat: “Necessitem la col·laboració de cada individu per assolir els nostres objectius de conservació marina. Un xicotet canvi als nostres hàbits diaris pot marcar la diferència significativa que busquem”.

José Espín, director general de Frosch, ha elogiat la iniciativa de la Fundació Oceanogràfic i ha destacat la importància d’actuar ara i no esperar fins al 2030. “La nostra empresa és un exemple de consum responsable, demostrant que podem viure de manera sostenible sense fer malbé el nostre entorn”.

Els últims missatges de la càpsula del temps

La càpsula, abans de la seua immersió, ha sigut clausurada pels estudiants de l’aula d’Educació Especial de l’IES Andreu Alfaro de València, que han afegit els seus últims desitjos per un medi ambient pròsper.

Tot seguit, dos bussejadors de l’Oceanogràfic han dipositat la càpsula al fons de l’aquari, on serà custodiada pels animals marins fins a la seua obertura el 2030.

La càpsula del temps de l’Oceanogràfic és un símbol tangible del compromís de la societat per preservar els oceans i construir un futur més net i sostenible per a les futures generacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renúncia a l’acta el regidor d’Altea de Compromís denunciat per bufetejar a la seua parella

Rafael Ramón Mompó ha renunciat este dimarts a la seua acta després de ser detingut el diumenge per bufetejar a la seua parella i causar-li lesions lleus. L'alcalde ha acceptat la dimissió i el govern local ha expressat una condemna rotunda de la violència contra les dones.

Rècord de cries i restauració d’aiguamolls impulsen el futur de la rosseta

L'espècie més amenaçada d'Europa mostra un horitzó 'esperançador' després de la recuperació d'aiguamolls mediterranis i el rècord recent de parelles i cries. El projecte LIFE ha restaurat 3.600 hectàrees i alliberat més de 3.700 exemplars, encara que el risc d'extinció persistix.

Bragarnik admet que l’Elx ‘camina perdut’ i demana no donar-ho per mort

Christian Bragarnik ha publicat un missatge en Instagram en el qual admet la mala ratxa de l'Elx i reclama unió. L'equip va entrar en descens després d'onze jornades sense guanyar en 2026 i busca reaccionar davant el Mallorca a casa.

Les obres del pont de la A-7 a Paterna podrien durar entre 6 i 12 mesos

Les reparacions del pont de la A-7 a Paterna, danyat per l'incendi d'un camió, podrien estendre's de sis mesos a un any. Es mantenen corts de carril i es preveuen retencions.

Dos anys de presó per agredir de forma continuada a la filla menor d’una amiga a Xixona

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home de 47 anys a dos anys de presó per agressió sexual continuada a la filla menor d'una amiga a Xixona. Va admetre els fets i haurà d'allunyar-se 10 anys, complir 5 de llibertat vigilada i indemnitzar a la víctima.

Detingut a Algemesí per violència masclista després d’agredir a una dona davant els seus dos fills menors

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a un home de 34 anys per un presumpte delicte de violència masclista després d'agredir a una dona de 25 en presència dels seus dos fills menors. L'alerta al 112 i la col·laboració veïnal van facilitar la seua localització en la via pública malgrat la seua fugida.

Amparito, el WhatsApp amb IA per a gaudir les Falles en tots els idiomes europeus

Amparito és un assistent per WhatsApp que guia les Falles de València amb IA, en qualsevol idioma europeu. Informa d'actes, monuments i plans per a gaudir la festa.

La Comunitat Valenciana lidera l’ocupació turística al febrer amb una alça del 3,8% i 7.489 afiliats més

L'afiliació en activitats turístiques va augmentar en la Comunitat Valenciana un 3,8% al febrer, 7.489 treballadors més. El sector va avançar per damunt de la mitjana nacional.