15.4 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana lidera el creixement de l’ocupació turística a Espanya

L’ocupació turística en la Comunitat Valenciana ha crescut un 11,7 per cent en 2024 amb una mitjana anual de 301.800 ocupats, “el major nombre d’empleats de la sèrie històrica”, segons l’últim informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana referent a l’evolució Enquesta d’Ocupació Activa (EPA) en la indústria turística del quart trimestre de l’any i la mitjana de 2024.

Es tracta d’una “pujada significativa” si es compara amb l’augment de la mitjana de l’ocupació en l’autonomia valenciana, que es va situar en un increment del 1,8% interanual, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la citada publicació, els ocupats vinculats a activitats turístiques –que inclou transport, allotjament, restauració, operadors i agències de viatge, lloguer de vehicles, cultura i oci– van augmentar en la Comunitat, en termes absoluts, en 31.550 persones durant l’últim any.

Per províncies, la de València és la que major ocupats registra en la indústria turística, amb una mitjana de 163.400 empleats, un 30,3% més que en 2023; li segueix Alacant, amb 107.100; i Castelló, amb 31.400 persones treballadores.

Així mateix, la variació dels ocupats ha sigut “positiva” en totes les branques turístiques. En hostaleria, l’increment va ser del 13,6% amb 174.000 empleats en els serveis de menjars i begudes, la qual cosa suposa 20.900 ocupats més que la mitjana de 2023; mentre que en el servei d’allotjament, el nombre d’empleats ascendeix a 32.200, un 7,1% superior respecte a 2023, que en termes absoluts suposa 2.200 ocupats més i 4.200 si es comparen amb les xifres de 2019.

Per a la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, “es tracta de molt bons resultats, que corroboren que el sector turístic és, a més d’un motor important per a l’economia, també per a l’ocupació”. Així, ha subratllat “el compromís absolut del Consell” amb el desenvolupament i la promoció del turisme.

Cano ha remarcat que “aquest creixement de l’ocupació turística confirma que la Comunitat està, de nou, davant un any rècord”, i que són xifres que avalen, al seu judici, que “el destí avança cap a un model turístic de major qualitat i més diversificat, en la línia amb les polítiques turístiques que s’impulsen des de l’actual Consell”.

La Comunitat, lider del creixement

A més, segons un informe publicat per Turespaña, en el quart trimestre de 2024 la Comunitat Valenciana va liderar l’increment de l’ocupació turística amb un 21,5% més interanual d’ocupats, seguida de Madrid amb un augment del 17,9%.

En concret, les dades mostren que, en el quart trimestre de 2024, l’autonomia valenciana va registrar un total de 309.540 treballadors ocupats en turisme, xifra que representa un 21,5% més que en el mateix trimestre de 2023.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.