La Comunitat Valenciana lidera el creixement de l’ocupació turística a Espanya

L’ocupació turística en la Comunitat Valenciana ha crescut un 11,7 per cent en 2024 amb una mitjana anual de 301.800 ocupats, «el major nombre d’empleats de la sèrie històrica», segons l’últim informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana referent a l’evolució Enquesta d’Ocupació Activa (EPA) en la indústria turística del quart trimestre de l’any i la mitjana de 2024.

Es tracta d’una «pujada significativa» si es compara amb l’augment de la mitjana de l’ocupació en l’autonomia valenciana, que es va situar en un increment del 1,8% interanual, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la citada publicació, els ocupats vinculats a activitats turístiques –que inclou transport, allotjament, restauració, operadors i agències de viatge, lloguer de vehicles, cultura i oci– van augmentar en la Comunitat, en termes absoluts, en 31.550 persones durant l’últim any.

Per províncies, la de València és la que major ocupats registra en la indústria turística, amb una mitjana de 163.400 empleats, un 30,3% més que en 2023; li segueix Alacant, amb 107.100; i Castelló, amb 31.400 persones treballadores.

Així mateix, la variació dels ocupats ha sigut «positiva» en totes les branques turístiques. En hostaleria, l’increment va ser del 13,6% amb 174.000 empleats en els serveis de menjars i begudes, la qual cosa suposa 20.900 ocupats més que la mitjana de 2023; mentre que en el servei d’allotjament, el nombre d’empleats ascendeix a 32.200, un 7,1% superior respecte a 2023, que en termes absoluts suposa 2.200 ocupats més i 4.200 si es comparen amb les xifres de 2019.

Per a la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, «es tracta de molt bons resultats, que corroboren que el sector turístic és, a més d’un motor important per a l’economia, també per a l’ocupació». Així, ha subratllat «el compromís absolut del Consell» amb el desenvolupament i la promoció del turisme.

Cano ha remarcat que «aquest creixement de l’ocupació turística confirma que la Comunitat està, de nou, davant un any rècord», i que són xifres que avalen, al seu judici, que «el destí avança cap a un model turístic de major qualitat i més diversificat, en la línia amb les polítiques turístiques que s’impulsen des de l’actual Consell».

La Comunitat, lider del creixement

A més, segons un informe publicat per Turespaña, en el quart trimestre de 2024 la Comunitat Valenciana va liderar l’increment de l’ocupació turística amb un 21,5% més interanual d’ocupats, seguida de Madrid amb un augment del 17,9%.

En concret, les dades mostren que, en el quart trimestre de 2024, l’autonomia valenciana va registrar un total de 309.540 treballadors ocupats en turisme, xifra que representa un 21,5% més que en el mateix trimestre de 2023.

Últimes notícies

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.