13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana lidera el creixement de l’ocupació turística a Espanya

L’ocupació turística en la Comunitat Valenciana ha crescut un 11,7 per cent en 2024 amb una mitjana anual de 301.800 ocupats, “el major nombre d’empleats de la sèrie històrica”, segons l’últim informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana referent a l’evolució Enquesta d’Ocupació Activa (EPA) en la indústria turística del quart trimestre de l’any i la mitjana de 2024.

Es tracta d’una “pujada significativa” si es compara amb l’augment de la mitjana de l’ocupació en l’autonomia valenciana, que es va situar en un increment del 1,8% interanual, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la citada publicació, els ocupats vinculats a activitats turístiques –que inclou transport, allotjament, restauració, operadors i agències de viatge, lloguer de vehicles, cultura i oci– van augmentar en la Comunitat, en termes absoluts, en 31.550 persones durant l’últim any.

Per províncies, la de València és la que major ocupats registra en la indústria turística, amb una mitjana de 163.400 empleats, un 30,3% més que en 2023; li segueix Alacant, amb 107.100; i Castelló, amb 31.400 persones treballadores.

Així mateix, la variació dels ocupats ha sigut “positiva” en totes les branques turístiques. En hostaleria, l’increment va ser del 13,6% amb 174.000 empleats en els serveis de menjars i begudes, la qual cosa suposa 20.900 ocupats més que la mitjana de 2023; mentre que en el servei d’allotjament, el nombre d’empleats ascendeix a 32.200, un 7,1% superior respecte a 2023, que en termes absoluts suposa 2.200 ocupats més i 4.200 si es comparen amb les xifres de 2019.

Per a la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, “es tracta de molt bons resultats, que corroboren que el sector turístic és, a més d’un motor important per a l’economia, també per a l’ocupació”. Així, ha subratllat “el compromís absolut del Consell” amb el desenvolupament i la promoció del turisme.

Cano ha remarcat que “aquest creixement de l’ocupació turística confirma que la Comunitat està, de nou, davant un any rècord”, i que són xifres que avalen, al seu judici, que “el destí avança cap a un model turístic de major qualitat i més diversificat, en la línia amb les polítiques turístiques que s’impulsen des de l’actual Consell”.

La Comunitat, lider del creixement

A més, segons un informe publicat per Turespaña, en el quart trimestre de 2024 la Comunitat Valenciana va liderar l’increment de l’ocupació turística amb un 21,5% més interanual d’ocupats, seguida de Madrid amb un augment del 17,9%.

En concret, les dades mostren que, en el quart trimestre de 2024, l’autonomia valenciana va registrar un total de 309.540 treballadors ocupats en turisme, xifra que representa un 21,5% més que en el mateix trimestre de 2023.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.