La Comunitat Valenciana lidera el creixement de l’ocupació turística a Espanya

L’ocupació turística en la Comunitat Valenciana ha crescut un 11,7 per cent en 2024 amb una mitjana anual de 301.800 ocupats, «el major nombre d’empleats de la sèrie històrica», segons l’últim informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana referent a l’evolució Enquesta d’Ocupació Activa (EPA) en la indústria turística del quart trimestre de l’any i la mitjana de 2024.

Es tracta d’una «pujada significativa» si es compara amb l’augment de la mitjana de l’ocupació en l’autonomia valenciana, que es va situar en un increment del 1,8% interanual, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la citada publicació, els ocupats vinculats a activitats turístiques –que inclou transport, allotjament, restauració, operadors i agències de viatge, lloguer de vehicles, cultura i oci– van augmentar en la Comunitat, en termes absoluts, en 31.550 persones durant l’últim any.

Per províncies, la de València és la que major ocupats registra en la indústria turística, amb una mitjana de 163.400 empleats, un 30,3% més que en 2023; li segueix Alacant, amb 107.100; i Castelló, amb 31.400 persones treballadores.

Així mateix, la variació dels ocupats ha sigut «positiva» en totes les branques turístiques. En hostaleria, l’increment va ser del 13,6% amb 174.000 empleats en els serveis de menjars i begudes, la qual cosa suposa 20.900 ocupats més que la mitjana de 2023; mentre que en el servei d’allotjament, el nombre d’empleats ascendeix a 32.200, un 7,1% superior respecte a 2023, que en termes absoluts suposa 2.200 ocupats més i 4.200 si es comparen amb les xifres de 2019.

Per a la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, «es tracta de molt bons resultats, que corroboren que el sector turístic és, a més d’un motor important per a l’economia, també per a l’ocupació». Així, ha subratllat «el compromís absolut del Consell» amb el desenvolupament i la promoció del turisme.

Cano ha remarcat que «aquest creixement de l’ocupació turística confirma que la Comunitat està, de nou, davant un any rècord», i que són xifres que avalen, al seu judici, que «el destí avança cap a un model turístic de major qualitat i més diversificat, en la línia amb les polítiques turístiques que s’impulsen des de l’actual Consell».

La Comunitat, lider del creixement

A més, segons un informe publicat per Turespaña, en el quart trimestre de 2024 la Comunitat Valenciana va liderar l’increment de l’ocupació turística amb un 21,5% més interanual d’ocupats, seguida de Madrid amb un augment del 17,9%.

En concret, les dades mostren que, en el quart trimestre de 2024, l’autonomia valenciana va registrar un total de 309.540 treballadors ocupats en turisme, xifra que representa un 21,5% més que en el mateix trimestre de 2023.

Últimes notícies

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.

Mig centenar de docents passa la nit acampat en la plaça de la Verge de València

Uns 50 docents mantenen una acampada amb 31 botigues en la plaça de la Verge de València en plena quarta setmana de vaga indefinida per a exigir a Educació voluntat negociadora.

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.