La Comunitat Valenciana lidera el creixement de l’ocupació turística a Espanya

L’ocupació turística en la Comunitat Valenciana ha crescut un 11,7 per cent en 2024 amb una mitjana anual de 301.800 ocupats, «el major nombre d’empleats de la sèrie històrica», segons l’últim informe elaborat per Turisme Comunitat Valenciana referent a l’evolució Enquesta d’Ocupació Activa (EPA) en la indústria turística del quart trimestre de l’any i la mitjana de 2024.

Es tracta d’una «pujada significativa» si es compara amb l’augment de la mitjana de l’ocupació en l’autonomia valenciana, que es va situar en un increment del 1,8% interanual, segons arreplega la Generalitat en un comunicat.

En la citada publicació, els ocupats vinculats a activitats turístiques –que inclou transport, allotjament, restauració, operadors i agències de viatge, lloguer de vehicles, cultura i oci– van augmentar en la Comunitat, en termes absoluts, en 31.550 persones durant l’últim any.

Per províncies, la de València és la que major ocupats registra en la indústria turística, amb una mitjana de 163.400 empleats, un 30,3% més que en 2023; li segueix Alacant, amb 107.100; i Castelló, amb 31.400 persones treballadores.

Així mateix, la variació dels ocupats ha sigut «positiva» en totes les branques turístiques. En hostaleria, l’increment va ser del 13,6% amb 174.000 empleats en els serveis de menjars i begudes, la qual cosa suposa 20.900 ocupats més que la mitjana de 2023; mentre que en el servei d’allotjament, el nombre d’empleats ascendeix a 32.200, un 7,1% superior respecte a 2023, que en termes absoluts suposa 2.200 ocupats més i 4.200 si es comparen amb les xifres de 2019.

Per a la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, «es tracta de molt bons resultats, que corroboren que el sector turístic és, a més d’un motor important per a l’economia, també per a l’ocupació». Així, ha subratllat «el compromís absolut del Consell» amb el desenvolupament i la promoció del turisme.

Cano ha remarcat que «aquest creixement de l’ocupació turística confirma que la Comunitat està, de nou, davant un any rècord», i que són xifres que avalen, al seu judici, que «el destí avança cap a un model turístic de major qualitat i més diversificat, en la línia amb les polítiques turístiques que s’impulsen des de l’actual Consell».

La Comunitat, lider del creixement

A més, segons un informe publicat per Turespaña, en el quart trimestre de 2024 la Comunitat Valenciana va liderar l’increment de l’ocupació turística amb un 21,5% més interanual d’ocupats, seguida de Madrid amb un augment del 17,9%.

En concret, les dades mostren que, en el quart trimestre de 2024, l’autonomia valenciana va registrar un total de 309.540 treballadors ocupats en turisme, xifra que representa un 21,5% més que en el mateix trimestre de 2023.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.