Les oficines Orienta de la Generalitat fan 4.890 atencions els primers cinc mesos

Les oficines Orienta de la Generalitat han realitzat en els cinc primers mesos del 2023 un total de 4.890 atencions, la qual cosa suposa gairebé un 20% més que les realitzades durant el mateix període de l’any anterior. D’elles, 2.529 (52 %) corresponen a l’oficina ubicada a València1.558 (32 %) a la d’Alacant 803 (16 %) a la de Castelló de la Plana.

Cal destacar l’augment registrat a les atencions a les persones trans, Amb 1.543 de gener a maig de 2023, fet que suposa una de cada tres actuacions per part del servei Orienta en els cinc primers mesos de l’any.

D’altra banda, gairebé la meitat (2.302 atencions, un 47% del total) estan relacionades amb casos de persones migrants del col·lectiu LGTBI, incrementant-se els casos atesos a este perfil respecte al 2022, quan van ser el 43 % de les actuacions. En concret, destaquen com a països d’origen Colòmbia (889), Rússia (325) i Veneçuela (228).

Una altra dada ressenyable és que gairebé la meitat de les atencions (2.319) són de persones que resideixen fora de les tres capitals de província (València, Alacant i Castelló de la Plana); i 479 corresponen a persones LGTBI menors d’edat.

Així mateix, el servei més demandat és l‘acompanyament psicològic, tant individual com grupal, amb 1.965 atencions, el que representa el 40% del total.

Les oficines Orienta, posades en marxa el 2019, són un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social dirigit a atendre les necessitats de les persones del col·lectiu LGTBI, dels seus familiars i persones pròximes i, especialment, d’aquelles que es troben en una situació de més vulnerabilitat, com són les persones trans i migrants, per tal que se senten acompanyades i respectades.

Estes oficines tenen un espai físic a València, Alacant i Castelló de la Plana als quals s’ha sumat recentment l’atenció presencial periòdica a la ciutat d’Elx.

També s’ofereix atenció telefònica a través del número gratuït 900 101 015 o pels correus electrònics orienta-alc@gva.esorienta-vlc@gva.es i orienta-cs@gva.es

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.