Les oficines Orienta de la Generalitat fan 4.890 atencions els primers cinc mesos

Les oficines Orienta de la Generalitat han realitzat en els cinc primers mesos del 2023 un total de 4.890 atencions, la qual cosa suposa gairebé un 20% més que les realitzades durant el mateix període de l’any anterior. D’elles, 2.529 (52 %) corresponen a l’oficina ubicada a València1.558 (32 %) a la d’Alacant 803 (16 %) a la de Castelló de la Plana.

Cal destacar l’augment registrat a les atencions a les persones trans, Amb 1.543 de gener a maig de 2023, fet que suposa una de cada tres actuacions per part del servei Orienta en els cinc primers mesos de l’any.

D’altra banda, gairebé la meitat (2.302 atencions, un 47% del total) estan relacionades amb casos de persones migrants del col·lectiu LGTBI, incrementant-se els casos atesos a este perfil respecte al 2022, quan van ser el 43 % de les actuacions. En concret, destaquen com a països d’origen Colòmbia (889), Rússia (325) i Veneçuela (228).

Una altra dada ressenyable és que gairebé la meitat de les atencions (2.319) són de persones que resideixen fora de les tres capitals de província (València, Alacant i Castelló de la Plana); i 479 corresponen a persones LGTBI menors d’edat.

Així mateix, el servei més demandat és l‘acompanyament psicològic, tant individual com grupal, amb 1.965 atencions, el que representa el 40% del total.

Les oficines Orienta, posades en marxa el 2019, són un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social dirigit a atendre les necessitats de les persones del col·lectiu LGTBI, dels seus familiars i persones pròximes i, especialment, d’aquelles que es troben en una situació de més vulnerabilitat, com són les persones trans i migrants, per tal que se senten acompanyades i respectades.

Estes oficines tenen un espai físic a València, Alacant i Castelló de la Plana als quals s’ha sumat recentment l’atenció presencial periòdica a la ciutat d’Elx.

També s’ofereix atenció telefònica a través del número gratuït 900 101 015 o pels correus electrònics orienta-alc@gva.esorienta-vlc@gva.es i orienta-cs@gva.es

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.