Les oficines Orienta de la Generalitat fan 4.890 atencions els primers cinc mesos

Les oficines Orienta de la Generalitat han realitzat en els cinc primers mesos del 2023 un total de 4.890 atencions, la qual cosa suposa gairebé un 20% més que les realitzades durant el mateix període de l’any anterior. D’elles, 2.529 (52 %) corresponen a l’oficina ubicada a València1.558 (32 %) a la d’Alacant 803 (16 %) a la de Castelló de la Plana.

Cal destacar l’augment registrat a les atencions a les persones trans, Amb 1.543 de gener a maig de 2023, fet que suposa una de cada tres actuacions per part del servei Orienta en els cinc primers mesos de l’any.

D’altra banda, gairebé la meitat (2.302 atencions, un 47% del total) estan relacionades amb casos de persones migrants del col·lectiu LGTBI, incrementant-se els casos atesos a este perfil respecte al 2022, quan van ser el 43 % de les actuacions. En concret, destaquen com a països d’origen Colòmbia (889), Rússia (325) i Veneçuela (228).

Una altra dada ressenyable és que gairebé la meitat de les atencions (2.319) són de persones que resideixen fora de les tres capitals de província (València, Alacant i Castelló de la Plana); i 479 corresponen a persones LGTBI menors d’edat.

Així mateix, el servei més demandat és l‘acompanyament psicològic, tant individual com grupal, amb 1.965 atencions, el que representa el 40% del total.

Les oficines Orienta, posades en marxa el 2019, són un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social dirigit a atendre les necessitats de les persones del col·lectiu LGTBI, dels seus familiars i persones pròximes i, especialment, d’aquelles que es troben en una situació de més vulnerabilitat, com són les persones trans i migrants, per tal que se senten acompanyades i respectades.

Estes oficines tenen un espai físic a València, Alacant i Castelló de la Plana als quals s’ha sumat recentment l’atenció presencial periòdica a la ciutat d’Elx.

També s’ofereix atenció telefònica a través del número gratuït 900 101 015 o pels correus electrònics orienta-alc@gva.esorienta-vlc@gva.es i orienta-cs@gva.es

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.