Les oficines Orienta de la Generalitat fan 4.890 atencions els primers cinc mesos

Les oficines Orienta de la Generalitat han realitzat en els cinc primers mesos del 2023 un total de 4.890 atencions, la qual cosa suposa gairebé un 20% més que les realitzades durant el mateix període de l’any anterior. D’elles, 2.529 (52 %) corresponen a l’oficina ubicada a València1.558 (32 %) a la d’Alacant 803 (16 %) a la de Castelló de la Plana.

Cal destacar l’augment registrat a les atencions a les persones trans, Amb 1.543 de gener a maig de 2023, fet que suposa una de cada tres actuacions per part del servei Orienta en els cinc primers mesos de l’any.

D’altra banda, gairebé la meitat (2.302 atencions, un 47% del total) estan relacionades amb casos de persones migrants del col·lectiu LGTBI, incrementant-se els casos atesos a este perfil respecte al 2022, quan van ser el 43 % de les actuacions. En concret, destaquen com a països d’origen Colòmbia (889), Rússia (325) i Veneçuela (228).

Una altra dada ressenyable és que gairebé la meitat de les atencions (2.319) són de persones que resideixen fora de les tres capitals de província (València, Alacant i Castelló de la Plana); i 479 corresponen a persones LGTBI menors d’edat.

Així mateix, el servei més demandat és l‘acompanyament psicològic, tant individual com grupal, amb 1.965 atencions, el que representa el 40% del total.

Les oficines Orienta, posades en marxa el 2019, són un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social dirigit a atendre les necessitats de les persones del col·lectiu LGTBI, dels seus familiars i persones pròximes i, especialment, d’aquelles que es troben en una situació de més vulnerabilitat, com són les persones trans i migrants, per tal que se senten acompanyades i respectades.

Estes oficines tenen un espai físic a València, Alacant i Castelló de la Plana als quals s’ha sumat recentment l’atenció presencial periòdica a la ciutat d’Elx.

També s’ofereix atenció telefònica a través del número gratuït 900 101 015 o pels correus electrònics orienta-alc@gva.esorienta-vlc@gva.es i orienta-cs@gva.es

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.