Les oficines Orienta de la Generalitat fan 4.890 atencions els primers cinc mesos

Les oficines Orienta de la Generalitat han realitzat en els cinc primers mesos del 2023 un total de 4.890 atencions, la qual cosa suposa gairebé un 20% més que les realitzades durant el mateix període de l’any anterior. D’elles, 2.529 (52 %) corresponen a l’oficina ubicada a València1.558 (32 %) a la d’Alacant 803 (16 %) a la de Castelló de la Plana.

Cal destacar l’augment registrat a les atencions a les persones trans, Amb 1.543 de gener a maig de 2023, fet que suposa una de cada tres actuacions per part del servei Orienta en els cinc primers mesos de l’any.

D’altra banda, gairebé la meitat (2.302 atencions, un 47% del total) estan relacionades amb casos de persones migrants del col·lectiu LGTBI, incrementant-se els casos atesos a este perfil respecte al 2022, quan van ser el 43 % de les actuacions. En concret, destaquen com a països d’origen Colòmbia (889), Rússia (325) i Veneçuela (228).

Una altra dada ressenyable és que gairebé la meitat de les atencions (2.319) són de persones que resideixen fora de les tres capitals de província (València, Alacant i Castelló de la Plana); i 479 corresponen a persones LGTBI menors d’edat.

Així mateix, el servei més demandat és l‘acompanyament psicològic, tant individual com grupal, amb 1.965 atencions, el que representa el 40% del total.

Les oficines Orienta, posades en marxa el 2019, són un servei públic d’informació, orientació i assessorament, inclòs el psicològic, legal, administratiu i social dirigit a atendre les necessitats de les persones del col·lectiu LGTBI, dels seus familiars i persones pròximes i, especialment, d’aquelles que es troben en una situació de més vulnerabilitat, com són les persones trans i migrants, per tal que se senten acompanyades i respectades.

Estes oficines tenen un espai físic a València, Alacant i Castelló de la Plana als quals s’ha sumat recentment l’atenció presencial periòdica a la ciutat d’Elx.

També s’ofereix atenció telefònica a través del número gratuït 900 101 015 o pels correus electrònics orienta-alc@gva.esorienta-vlc@gva.es i orienta-cs@gva.es

Últimes notícies

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.

La Comunitat Valenciana ja suma més de 420.000 esportistes federats després de tres anys d’alça

La Comunitat Valenciana ha arribat en 2025 a 420.725 llicències federatives i 5.818 clubs, un 0,86 % més que l’any anterior, i encadena tres exercicis de creixement sostingut.