Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les temperatures màximes han tornat a disparar-se este divendres a la Comunitat Valenciana, amb 42,2 graus a primera hora de la vesprada al terme d’Orihuela (Alacant), mentres es manté l’avís groc per calor a les províncies d’Alacant i València.

Segons dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), al voltant de les 13.30 hores també s’han registrat 39,1 graus als municipis alacantins de Cox i Redován i 39 graus a Villena.

A la província de València, els termòmetres han arribat als 38,5 graus a Albaida, una temperatura que confirma la intensitat de l’episodi de calor a les comarques d’interior.

Calor generalitzada a València i Alacant

En altres punts de la província de València, com Quesa, la temperatura ha pujat fins als 38,4 graus, mentres que a Bicorp i Montesa s’han assolit 38,3 graus.

A Guadasséquies, també a València, els registres han marcat 38,2 graus, i a Simat de la Valldigna s’han quedat en 38,1 graus, una xifra idèntica a la anotada a Muro d’Alcoi, ja en la província d’Alacant.

Per la seua banda, les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) confirmen valors molt alts en nombrosos observatoris oficials des de les 13.00 hores.

Segons Aemet, la temperatura més elevada en eixa franja s’ha registrat a Pinoso (Alacant), amb 38,9 graus, seguida molt de prop per Xàtiva (València), on els termòmetres han arribat als 38,2 graus.

Altres municipis que han patit la calor intensa han sigut Rojales (Alacant), amb 37,9 graus, i Ontinyent (València), on la màxima ha arribat als 37,1 graus.

Estos valors, repartits entre diverses comarques d’Alacant i València, expliquen que es mantinga activat l’avís groc per calor, que indica una situació de perill baix però que pot afectar la salut de les persones més vulnerables i afavorir també el risc d’incendis forestals.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.