10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

L’OMS estudia la possibilitat d’instaurar «passaports de vacunació» contra el Covid-19

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) debatrà pròximament la qüestió de l’eventual ús de certificats o «passaports de vacunació» en viatges internacionals, va declarar l’expert del departament immunològic de l’oficina europea de la institució, Oleg Benesh.

 

Segons va afirmar l’especialista en una roda de premsa telemàtica per a mitjans russos, este tema «està en l’agenda del Comité Internacional de normes mèdiques i sanitàries», i va expressar la seua esperança que siga debatut pròximament.

 

«Amb l’aparició de vacunes efectives i segures contra el coronavirus, l’OMS estudia els temes vinculats a la vacunació de viatgers internacionals. Voldríem recordar que l’ús d’un certificat internacional és un assumpte regulat per normes mèdiques i sanitàries», va indicar. L’expert va afirmar que l’organisme internacional analitza els aspectes científics, normatius i ètics d’esta iniciativa.

 

L’OMS treballa en tres direccions principals

Benesh va indicar que en l’actualitat l’OMS treballa en tres direccions principals: la recomanació de vacunes als qui viatjaran, l’aprovació per part dels països de limitacions o requisits de vacunació per als viatgers, i l’intercanvi d’informació entre països sobre els processos de vacunació.

 

Rússia ha sigut un dels països a proposar la creació de passaports de vacunació o immunitat, per a això es va anunciar la pròxima habilitació d’un document digital en el portal de Servicis Estatals, que entregarà «passaports verds» als vacunats, amb la finalitat de facilitar la seua mobilitat.

 

En desembre passat, la presidenta del Senat rus, Valentina Matvienko, va arremetre contra esta pràctica, que va dir que propiciaria la discriminació entre ciutadans. No obstant això, el president de Rússia, Vladímir Putin, no sols va donar suport al lliurament de passaports de vacunació, sinó que va sol·licitar al Govern el passat dia 4 estudiar la possibilitat que este document de vacunació tinga validesa internacional.

Últimes notícies

Indonèsia posa fi a la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de rescat van donar per conclòs l'operatiu per a localitzar al menor desaparegut després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. El sinistre s'ha saldat amb tres morts i dos supervivents.

Mercedes Hurtado revalida la Presidència del Col·legi de Metges de València

Mercedes Hurtado ha sigut reelegida per a presidir quatre anys més el Col·legi de Metges de València, amb 1.696 vots enfront de 883 i una participació entorn del 13,5%. La nova Junta prendrà possessió al febrer.

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.