L’OMS estudia la possibilitat d’instaurar «passaports de vacunació» contra el Covid-19

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) debatrà pròximament la qüestió de l’eventual ús de certificats o «passaports de vacunació» en viatges internacionals, va declarar l’expert del departament immunològic de l’oficina europea de la institució, Oleg Benesh.

 

Segons va afirmar l’especialista en una roda de premsa telemàtica per a mitjans russos, este tema «està en l’agenda del Comité Internacional de normes mèdiques i sanitàries», i va expressar la seua esperança que siga debatut pròximament.

 

«Amb l’aparició de vacunes efectives i segures contra el coronavirus, l’OMS estudia els temes vinculats a la vacunació de viatgers internacionals. Voldríem recordar que l’ús d’un certificat internacional és un assumpte regulat per normes mèdiques i sanitàries», va indicar. L’expert va afirmar que l’organisme internacional analitza els aspectes científics, normatius i ètics d’esta iniciativa.

 

L’OMS treballa en tres direccions principals

Benesh va indicar que en l’actualitat l’OMS treballa en tres direccions principals: la recomanació de vacunes als qui viatjaran, l’aprovació per part dels països de limitacions o requisits de vacunació per als viatgers, i l’intercanvi d’informació entre països sobre els processos de vacunació.

 

Rússia ha sigut un dels països a proposar la creació de passaports de vacunació o immunitat, per a això es va anunciar la pròxima habilitació d’un document digital en el portal de Servicis Estatals, que entregarà «passaports verds» als vacunats, amb la finalitat de facilitar la seua mobilitat.

 

En desembre passat, la presidenta del Senat rus, Valentina Matvienko, va arremetre contra esta pràctica, que va dir que propiciaria la discriminació entre ciutadans. No obstant això, el president de Rússia, Vladímir Putin, no sols va donar suport al lliurament de passaports de vacunació, sinó que va sol·licitar al Govern el passat dia 4 estudiar la possibilitat que este document de vacunació tinga validesa internacional.

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.