L’OMS estudia la possibilitat d’instaurar «passaports de vacunació» contra el Covid-19

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) debatrà pròximament la qüestió de l’eventual ús de certificats o «passaports de vacunació» en viatges internacionals, va declarar l’expert del departament immunològic de l’oficina europea de la institució, Oleg Benesh.

 

Segons va afirmar l’especialista en una roda de premsa telemàtica per a mitjans russos, este tema «està en l’agenda del Comité Internacional de normes mèdiques i sanitàries», i va expressar la seua esperança que siga debatut pròximament.

 

«Amb l’aparició de vacunes efectives i segures contra el coronavirus, l’OMS estudia els temes vinculats a la vacunació de viatgers internacionals. Voldríem recordar que l’ús d’un certificat internacional és un assumpte regulat per normes mèdiques i sanitàries», va indicar. L’expert va afirmar que l’organisme internacional analitza els aspectes científics, normatius i ètics d’esta iniciativa.

 

L’OMS treballa en tres direccions principals

Benesh va indicar que en l’actualitat l’OMS treballa en tres direccions principals: la recomanació de vacunes als qui viatjaran, l’aprovació per part dels països de limitacions o requisits de vacunació per als viatgers, i l’intercanvi d’informació entre països sobre els processos de vacunació.

 

Rússia ha sigut un dels països a proposar la creació de passaports de vacunació o immunitat, per a això es va anunciar la pròxima habilitació d’un document digital en el portal de Servicis Estatals, que entregarà «passaports verds» als vacunats, amb la finalitat de facilitar la seua mobilitat.

 

En desembre passat, la presidenta del Senat rus, Valentina Matvienko, va arremetre contra esta pràctica, que va dir que propiciaria la discriminació entre ciutadans. No obstant això, el president de Rússia, Vladímir Putin, no sols va donar suport al lliurament de passaports de vacunació, sinó que va sol·licitar al Govern el passat dia 4 estudiar la possibilitat que este document de vacunació tinga validesa internacional.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.