Arranca l’operació ‘Retorn de l’estiu’ amb més de mig milió de desplaçaments previstos en les carreteres de la Comunitat

L’operació especial Retorn de l’estiu 2024 es desenrotlla en la Comunitat Valenciana a partir de les 15.00 hores d’este divendres, 30 d’agost, fins a les 24:00 hores del diumenge, 1 de setembre. Per això, estos dies s’establiran mesures especials de regulació i d’ordenació del trànsit que afectaran a Alacant, Castelló i València.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assenyalat que en esta operació especial s’espera, a nivell nacional, un total de 4,7 milions desplaçaments de llarg recorregut, dels quals prop d’11% -514.080 desplaçaments- corresponen a l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

A estos moviments de retorn per finalització de vacacions, s’unirà una important afluència de vehicles que continuaran produint-se en els principals eixos i passos fronterers per la fase retorne de l’Operació Pas d’Estret. L’última fase de la OPE (13 de juliol al 15 de setembre) incrementa encara més el nombre de moviments de llarg recorregut en el Corredor Mediterrani (A-7 i AP-7).

Pilar Bernabé ha realitzat una crida a la prudència de tots els conductors. Segons ha dit la delegada, “és necessari respectar la velocitat establida, mantindre les distàncies de seguretat, apagar el mòbil i portar ben posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció infantil en el cas de menors”. També ha considerat “fonamental” descansar cada dos hores en el cas de trajectes llargs.

La delegada ha indicat que en el que portem d’Operació Estiu s’han comptabilitzat un total de 13.026.798 desplaçaments de llarg recorregut dins de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un increment de la mobilitat del 7,56% en relació a l’any passat. Este percentatge, ha manifestat la delegada, “supera la mitjana nacional, ja que en tot el territori espanyol s’ha registrat un increment de la mobilitat en el període estival d’un 4,03%”.

DIES I HORES DE MAJOR INTENSITAT DE CIRCULACIÓ

Divendres, 30 d’agost de 16 a 21hs

Dissabte, 31 de setembre de 08 a 14hs

Diumenge, 1 de setembre de 08 a 14hs i de 16 a 21hs

CARRETERES I TRAMS CONFLICTIUS

Província València:

Ø A-3: Pk. 300 – 295. Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida).

Ø A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dos autovies (Entrada/Eixida).

Ø N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandia i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236,8. Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,3. Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida).

Ø CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en els retorns.

Província Alacant:

Ø A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant.

Ø N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5. Accessos al Altet-Santa Pola i costa. Pk.49 – 55. Accessos a Torrevieja.

Província Castelló:

Ø CV-13: PK. 16,4. Ramal d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.