Arranca l’operació ‘Retorn de l’estiu’ amb més de mig milió de desplaçaments previstos en les carreteres de la Comunitat

L’operació especial Retorn de l’estiu 2024 es desenrotlla en la Comunitat Valenciana a partir de les 15.00 hores d’este divendres, 30 d’agost, fins a les 24:00 hores del diumenge, 1 de setembre. Per això, estos dies s’establiran mesures especials de regulació i d’ordenació del trànsit que afectaran a Alacant, Castelló i València.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assenyalat que en esta operació especial s’espera, a nivell nacional, un total de 4,7 milions desplaçaments de llarg recorregut, dels quals prop d’11% -514.080 desplaçaments- corresponen a l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

A estos moviments de retorn per finalització de vacacions, s’unirà una important afluència de vehicles que continuaran produint-se en els principals eixos i passos fronterers per la fase retorne de l’Operació Pas d’Estret. L’última fase de la OPE (13 de juliol al 15 de setembre) incrementa encara més el nombre de moviments de llarg recorregut en el Corredor Mediterrani (A-7 i AP-7).

Pilar Bernabé ha realitzat una crida a la prudència de tots els conductors. Segons ha dit la delegada, “és necessari respectar la velocitat establida, mantindre les distàncies de seguretat, apagar el mòbil i portar ben posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció infantil en el cas de menors”. També ha considerat “fonamental” descansar cada dos hores en el cas de trajectes llargs.

La delegada ha indicat que en el que portem d’Operació Estiu s’han comptabilitzat un total de 13.026.798 desplaçaments de llarg recorregut dins de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un increment de la mobilitat del 7,56% en relació a l’any passat. Este percentatge, ha manifestat la delegada, “supera la mitjana nacional, ja que en tot el territori espanyol s’ha registrat un increment de la mobilitat en el període estival d’un 4,03%”.

DIES I HORES DE MAJOR INTENSITAT DE CIRCULACIÓ

Divendres, 30 d’agost de 16 a 21hs

Dissabte, 31 de setembre de 08 a 14hs

Diumenge, 1 de setembre de 08 a 14hs i de 16 a 21hs

CARRETERES I TRAMS CONFLICTIUS

Província València:

Ø A-3: Pk. 300 – 295. Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida).

Ø A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dos autovies (Entrada/Eixida).

Ø N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandia i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236,8. Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,3. Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida).

Ø CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en els retorns.

Província Alacant:

Ø A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant.

Ø N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5. Accessos al Altet-Santa Pola i costa. Pk.49 – 55. Accessos a Torrevieja.

Província Castelló:

Ø CV-13: PK. 16,4. Ramal d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca.

Últimes notícies

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.