Arranca l’operació ‘Retorn de l’estiu’ amb més de mig milió de desplaçaments previstos en les carreteres de la Comunitat

L’operació especial Retorn de l’estiu 2024 es desenrotlla en la Comunitat Valenciana a partir de les 15.00 hores d’este divendres, 30 d’agost, fins a les 24:00 hores del diumenge, 1 de setembre. Per això, estos dies s’establiran mesures especials de regulació i d’ordenació del trànsit que afectaran a Alacant, Castelló i València.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assenyalat que en esta operació especial s’espera, a nivell nacional, un total de 4,7 milions desplaçaments de llarg recorregut, dels quals prop d’11% -514.080 desplaçaments- corresponen a l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

A estos moviments de retorn per finalització de vacacions, s’unirà una important afluència de vehicles que continuaran produint-se en els principals eixos i passos fronterers per la fase retorne de l’Operació Pas d’Estret. L’última fase de la OPE (13 de juliol al 15 de setembre) incrementa encara més el nombre de moviments de llarg recorregut en el Corredor Mediterrani (A-7 i AP-7).

Pilar Bernabé ha realitzat una crida a la prudència de tots els conductors. Segons ha dit la delegada, “és necessari respectar la velocitat establida, mantindre les distàncies de seguretat, apagar el mòbil i portar ben posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció infantil en el cas de menors”. També ha considerat “fonamental” descansar cada dos hores en el cas de trajectes llargs.

La delegada ha indicat que en el que portem d’Operació Estiu s’han comptabilitzat un total de 13.026.798 desplaçaments de llarg recorregut dins de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un increment de la mobilitat del 7,56% en relació a l’any passat. Este percentatge, ha manifestat la delegada, “supera la mitjana nacional, ja que en tot el territori espanyol s’ha registrat un increment de la mobilitat en el període estival d’un 4,03%”.

DIES I HORES DE MAJOR INTENSITAT DE CIRCULACIÓ

Divendres, 30 d’agost de 16 a 21hs

Dissabte, 31 de setembre de 08 a 14hs

Diumenge, 1 de setembre de 08 a 14hs i de 16 a 21hs

CARRETERES I TRAMS CONFLICTIUS

Província València:

Ø A-3: Pk. 300 – 295. Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida).

Ø A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dos autovies (Entrada/Eixida).

Ø N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandia i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236,8. Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,3. Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida).

Ø CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en els retorns.

Província Alacant:

Ø A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant.

Ø N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5. Accessos al Altet-Santa Pola i costa. Pk.49 – 55. Accessos a Torrevieja.

Província Castelló:

Ø CV-13: PK. 16,4. Ramal d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca.

Últimes notícies

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.