Arranca l’operació ‘Retorn de l’estiu’ amb més de mig milió de desplaçaments previstos en les carreteres de la Comunitat

L’operació especial Retorn de l’estiu 2024 es desenrotlla en la Comunitat Valenciana a partir de les 15.00 hores d’este divendres, 30 d’agost, fins a les 24:00 hores del diumenge, 1 de setembre. Per això, estos dies s’establiran mesures especials de regulació i d’ordenació del trànsit que afectaran a Alacant, Castelló i València.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assenyalat que en esta operació especial s’espera, a nivell nacional, un total de 4,7 milions desplaçaments de llarg recorregut, dels quals prop d’11% -514.080 desplaçaments- corresponen a l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

A estos moviments de retorn per finalització de vacacions, s’unirà una important afluència de vehicles que continuaran produint-se en els principals eixos i passos fronterers per la fase retorne de l’Operació Pas d’Estret. L’última fase de la OPE (13 de juliol al 15 de setembre) incrementa encara més el nombre de moviments de llarg recorregut en el Corredor Mediterrani (A-7 i AP-7).

Pilar Bernabé ha realitzat una crida a la prudència de tots els conductors. Segons ha dit la delegada, “és necessari respectar la velocitat establida, mantindre les distàncies de seguretat, apagar el mòbil i portar ben posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció infantil en el cas de menors”. També ha considerat “fonamental” descansar cada dos hores en el cas de trajectes llargs.

La delegada ha indicat que en el que portem d’Operació Estiu s’han comptabilitzat un total de 13.026.798 desplaçaments de llarg recorregut dins de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un increment de la mobilitat del 7,56% en relació a l’any passat. Este percentatge, ha manifestat la delegada, “supera la mitjana nacional, ja que en tot el territori espanyol s’ha registrat un increment de la mobilitat en el període estival d’un 4,03%”.

DIES I HORES DE MAJOR INTENSITAT DE CIRCULACIÓ

Divendres, 30 d’agost de 16 a 21hs

Dissabte, 31 de setembre de 08 a 14hs

Diumenge, 1 de setembre de 08 a 14hs i de 16 a 21hs

CARRETERES I TRAMS CONFLICTIUS

Província València:

Ø A-3: Pk. 300 – 295. Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida).

Ø A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dos autovies (Entrada/Eixida).

Ø N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandia i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236,8. Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,3. Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida).

Ø CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en els retorns.

Província Alacant:

Ø A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant.

Ø N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5. Accessos al Altet-Santa Pola i costa. Pk.49 – 55. Accessos a Torrevieja.

Província Castelló:

Ø CV-13: PK. 16,4. Ramal d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.