Arranca l’operació ‘Retorn de l’estiu’ amb més de mig milió de desplaçaments previstos en les carreteres de la Comunitat

L’operació especial Retorn de l’estiu 2024 es desenrotlla en la Comunitat Valenciana a partir de les 15.00 hores d’este divendres, 30 d’agost, fins a les 24:00 hores del diumenge, 1 de setembre. Per això, estos dies s’establiran mesures especials de regulació i d’ordenació del trànsit que afectaran a Alacant, Castelló i València.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assenyalat que en esta operació especial s’espera, a nivell nacional, un total de 4,7 milions desplaçaments de llarg recorregut, dels quals prop d’11% -514.080 desplaçaments- corresponen a l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

A estos moviments de retorn per finalització de vacacions, s’unirà una important afluència de vehicles que continuaran produint-se en els principals eixos i passos fronterers per la fase retorne de l’Operació Pas d’Estret. L’última fase de la OPE (13 de juliol al 15 de setembre) incrementa encara més el nombre de moviments de llarg recorregut en el Corredor Mediterrani (A-7 i AP-7).

Pilar Bernabé ha realitzat una crida a la prudència de tots els conductors. Segons ha dit la delegada, “és necessari respectar la velocitat establida, mantindre les distàncies de seguretat, apagar el mòbil i portar ben posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció infantil en el cas de menors”. També ha considerat “fonamental” descansar cada dos hores en el cas de trajectes llargs.

La delegada ha indicat que en el que portem d’Operació Estiu s’han comptabilitzat un total de 13.026.798 desplaçaments de llarg recorregut dins de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un increment de la mobilitat del 7,56% en relació a l’any passat. Este percentatge, ha manifestat la delegada, “supera la mitjana nacional, ja que en tot el territori espanyol s’ha registrat un increment de la mobilitat en el període estival d’un 4,03%”.

DIES I HORES DE MAJOR INTENSITAT DE CIRCULACIÓ

Divendres, 30 d’agost de 16 a 21hs

Dissabte, 31 de setembre de 08 a 14hs

Diumenge, 1 de setembre de 08 a 14hs i de 16 a 21hs

CARRETERES I TRAMS CONFLICTIUS

Província València:

Ø A-3: Pk. 300 – 295. Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida).

Ø A-7/A-3: Pk. 339 de A-3. Enllaç de les dos autovies (Entrada/Eixida).

Ø N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandia i travessies de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236,8. Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,3. Rotonda d’accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida).

Ø CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi en l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en els retorns.

Província Alacant:

Ø A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant.

Ø N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5. Accessos al Altet-Santa Pola i costa. Pk.49 – 55. Accessos a Torrevieja.

Província Castelló:

Ø CV-13: PK. 16,4. Ramal d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.