Troben ossos de tres persones enterrades en un camí prop d’Alcàsser i Picassent

Un home que passejava amb un gos hi ha trobat en un paratge de bosc baix en el terme de Picassent ossos humans.

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a tractar d'esclarir la procedència dels ossis, que segons explica el periòdic ‘Las Provincias’, es tracta de dos cranis i cranis i tres fèmurs de diferent grandària, estaven enterrats a poca profunditat al costat d'una sendera i pertanyen a tres persones, almenys, segons les primeres anàlisis.
La macabra troballa va tindre lloc el passat 25 d'abril en una pineda prop de la urbanització de l'Alteró de Mompoi i a escassos metres de la carretera CV-415 (Silla-Alborache).

Estudi antropològic forense

 

L'Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Picassent es va fer càrrec de les primeres investigacions a produir-se la macabra troballa en la seua demarcació policial, encara que seran els antropòlegs forenses els qui llançaran més llum sobre la data aproximada de la mort quan finalitzen les anàlisis que estan realitzant.

Una de les hipòtesis que remena la Guàrdia Civil és que les restes humanes procedisquen d'algun cementeri pròxim on haurien realitzat obres o moviments de terra, encara que els investigadors no descarten altres possibilitats. El lloc on van ser trobats els ossos està en ple itinerari d'una ruta de senderisme, amb fletxes blanques i grogues pintades en les pedres, per la qual cosa el trànsit d'excursionistes és freqüent durant els caps de setmana.

A més de determinar l'antiguitat de les restes humanes, els especialistes de la Unitat d'Antropologia i Odontologia Forense extrauran ADN de les peces òssies per a acarar els perfils genètics amb els de les bases de dades de persones desaparegudes.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.